پاکسازی رحم با داروهای گیاهی، توسط روش های خانگی


پاکسازی رحم با داروهای گیاهی، توسط روش های خانگی

بسیاری از گیاهان را می توان برای تمیز کردن و تحریک رحم و بهبود تنش استفاده کرد.

عفونت رحم با گیاهان دارویی قابل پاکسازی است. پاکسازی برای هر چیزی قابل انجام دادن است و برای کمک به کاهش وزن، برای پاک کردن کبد، برای پاک کردن روده و یا برای کمک به تقویت سوخت و ساز کاربرد دارد. در حال حاضر، پاکسازی رحم محبوبیت بیشتری به دست آورده است. اگر برای بارداری آماده هستید، این شکل از پاکسازی برای سلامت تان بسیار مفید است.
بسیاری از گیاهان را می توان برای تمیز کردن و تحریک رحم و بهبود تنش استفاده کرد.این گیاهان همچنین به کاهش علائم یائسگی یا قاعدگی کمک می کنند.
با این حال، باید از مصرف برخی از گیاهانی که موجب تقویت رحم می شوند در دوران بارداری اجتناب کرد زیرا ممکن است انقباضات رحم را تحریک کنند. در حالی که بسیاری از داروهای گیاهی برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند؛ با این حال، قبل از مصرف هر نوع گیاه تقویت کننده رحم، باید با یک پزشک مشورت کنید، به ویژه اگر از نوعی بیماری خاص رنج می برید و یا در حال تزریق یا مصرف داروهای بخصوصی هستید.
پاکسازی رحم با داروهای گیاهی، توسط روش های خانگی
زنجبیل
زنجبیل موجب کاهش التهاب و افزایش جریان خون و تامین اکسیژن در رحم می شود. این ماده ضد عفونی کننده برای کل بدن فوق العاده است زیرا گردش خون را افزایش می دهد، از عملکرد کبد پشتیبانی می کند و باعث تعریق بیشتر می شود. می توان آن را در طول بارداری با خیال راحت مصرف کرد. زنجبیل، درمانی اثبات شده برای بیماری صبحگاهی در دوران بارداری است.
گل همیشه بهار
گل همیشه بهار یکی از بهترین گیاهانی است که می تواند برای تمیز کردن رحم استفاده شود. به خصوص برای حفظ سلامت رحم سخت شده مفید است، زیرا غشاهای مخاطی را تحریک نمی کند. نوشیدن این گیاه به شکل دمنوش می تواند در تنظیم خونریزی قاعدگی و تسکین جوش ها کمک کند. با این حال، باید از مصرف آن در طول حاملگی اجتناب کرد.
بابونه گاوی
بابونه گاوی یکی دیگر از روش های خانگی برای پاکسازی رحم است. این دارو در طب سنتی چین برای درمان علائم قاعدگی یا یائسگی استفاده می شود. لئونورن جزء تحریک کننده رحم و یا uterotonical موجود در برگ های این گیاه است. نباید آن را در دوران بارداری مصرف کنید چون باعث انقباض رحم می شود.
پاکسازی رحم با داروهای گیاهی، توسط روش های خانگی
تمشک
تمشک قرمز به عنوان یک ماده نیروبخش برای قوام دادن و تنظیم عضلات رحم استفاده می شود. این گیاه می تواند در بازگشت رحم به اندازه و سایز اصلی و کاهش خونریزی و تورم بعد از زایمان موثر باشد. تمشک حاوی اسید فرولیک است که ممکن است موجب کاهش جریان قاعدگی با تحریک عضلات پشت رحم شود. همچنین خونریزی بیش از حد در طول قاعدگی را کاهش می دهد.
در گذشته، این گیاه در دوران بارداری مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما امروزه، دیگر توصیه نمی شود زیرا ممکن است انقباضات رحمی را تحریک کند. تمشک نیز منبع غنی از مواد مغذی است که از سیستم تولید مثل و دیگر سیستم های بدن پشتیبانی می کند.
مواد مغذی موجود در تمشک، تانن ها، فلاونوئیدها، آلفا کاروتن ها، بتا کاروتن ها، کلسیم، آلکالوئیدها، آهن، لوتین، فسفر، سلنیوم، آهن، منیزیم، پتاسیم، منگنز، روی، ویتامین E، ویتامین C و ویتامین B هستند.
برگ گزنه
برگ گزنه مقدار زیادی کلروفیل همراه با ویتامین های C، D، A و K، پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر و گوگرد دارد. این گیاه می تواند به شکل دمنوش یا به شکل کپسول آماده، مصرف شود.این برگ ها باروری را افزایش می دهند و سموم را از کبد و کلیه ها حذف می کنند، از این رو، یکی از بزرگترین روش های پاکسازی رحم در خانه محسوب می شود.
این گیاه از طرف پایگاه داده طبیعی داروها برای مصرف در حاملگی نامناسب شناخته شده است. درحالی که، به توصیه دیگر منابع باید پیش از باردارای یا در دوره ۳ ماهه اول بارداری مصرف شود. پیش از مصرف برگ های گزنه در دوران بارداری باید با پزشک خود مشورت کنید.
رازیانه
علاوه بر درمان دردهای زیرشکمی و رحمی در دوران قاعدگی این گیاه فواید درمانی دیگری نیز در بردارد. برای تنظیم تخمک گذاری در بانوان و همچنین پاکسازی رحم از عرق رازیانه استفاده می شود . عرق این گیاه مزه ای تلخ دارد اما باتوجه به فواید بیشماری که برای بانوان دربردارد توصیه اکثر متخصصین طب سنتی برای درمان مشکلات زنانه می باشد.
پاکسازی رحم با داروهای گیاهی، توسط روش های خانگی
خواص درمانی رازیانه:
رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می‌شود.
در حال حاضر به دلیل تغییر سبک تغذیه و رفتن به سمت تغذیه غربی، زنان کشورمان از مشکلات بسیاری رنج می‌برند که از آن جمله می‌توان به دردهای دوران قاعدگی، بی‌نظمی‌های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی اشاره کرد. در چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، این دردها را بر طرف می‌کند و معمولا با تنظیم هورمون‌های زنانه و بهبود وضعیت زنانه همراه خواهد بود.
درواقع رازیانه حاوی استروژن گیاهی است که همان هورمون زنانه محسوب می‌شود، بنابراین مصرف آن در اختلالات قاعدگی نظیر تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا برخی اختلالات تخمدان مفید است و باعث برقراری قاعدگی می‌شود. مصرف این گیاه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است.
همچنین به دلیل اثر ضد اسپاسم آن در کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارشی نیز می‌تواند استفاده شود. برخی مطالعات نشان‌دهنده تاثیر رازیانه در افزایش ترشح شیر مادر است.
دم کرده یک قاشق نعنا خشک بصورت روزانه نیز از قویترین آنتی‌بیوتیک‌ها قوی‌تر عمل کرده و رحم و بدنتان را کاملاً پاکسازی می‌کند.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
دهانه رحم پایین ترین قسمت رحم است و تا واژن ادامه دارد و همان قسمتی است که خون ماهیانه از طریق آن از رحم خارج می شود. هنگام زایمان، برای خارج شدن بچه و عبور آن از مجرای تولد، دهانه رحم باز می شود.
مانند هر بافت دیگر بدن انسان، دهانه رحم هم به دلایل متعددی ممکن است دچار عفونت شود. به عفونت دهانه رحم در پزشکی سرویسیت می گویند.

علائم عفونت دهانه رحم (سرویسیت)
بعضی از خانم ها هنگام عفونت دهانه رحم هیچ علایمی ندارند؛ اما هنگامی که علایم عفونت آشکار باشند، موارد زیر را شامل می شوند:
خونریزی غیرطبیعی واژن یا لکه بینی
-ترشحات دائمی واژن به رنگ سفید و یا خاکستری که ممکن است بوی نامطبوع داشته باشند.
-درد در ناحیه واژن
-لکه بینی بین دو پریود
-درد در هنگام رابطه ی جنسی
-احساس درد و فشار در لگن
-کمردرد
-لکه بینی بعد از رابطه جنسی
-دل درد
-سوزش و خارش واژن
-درد شدید هنگام معاینه لگنی
-تکرر ادرار و سوزش ادرار
هرچه شدت بیماری سرویسیت بیشتر شود، عفونت دهانه رحم بسیار شدید می شود تا جایی که در بعضی موارد موجب زخم دهانه رحم می شود. ترشحات چرکی از نشانه های عفونت بسیار شدید دهانه رحم است.

علت عفونت دهانه رحم
شایع ترین علت این عفونت، عفونت است. عفونت هایی که منجر به عفونت دهانه رحم می شوند، ممکن است هنگام رابطه ی جنسی ایجاد شده باشند، اما همیشه دلیل عفونت این نیست.
عفونت دهانه رحم یا حاد است و یا مزمن. عفونت حاد زمانی است که علایم به صورت ناگهانی آشکار می شوند و عفونت مزمن به مدت چند ماه ادامه پیدا می کند.
عفونت حاد معمولا از طریق عفونت های ناشی از رابطه ی جنسی منتقل می شود. مانند:
-تبخال تناسلی
-کلامیدیا
-تریکومونیاز
-سوزاک
عفونت های ناشی از HPV پیشرفته نیز باعث عفونت دهانه رحم می شوند که از نشانه های سرطان دهانه رحم و یا دیسپلازی دهانه رحم است.

دیسپلازی دهانه رحم
همچنین عفونت دهانه رحم ممکن است به دلیل عفونت های ناشی از عوامل دیگر به وجود آمده باشد. مانند:
-حساسیت به اسپرم کش ها یا پلاستیک کاندوم ها
-حساسیت به مواد شیمیایی موجود در تامپون
-باکتری های واژن

تشخیص عفونت دهانه رحم
اگر علایم عفونت دهانه رحم یا سرویسیت را در خود مشاهده می کنید، برای تشخیص دقیق باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.
ممکن است علایمی که مشاهده می کنید ناشی از مشکلات دیگری در ناحیه ی واژن یا رحم باشند.
همچنین ممکن است پزشک شما در هنگام معاینه ی ساده ای وجود عفونت را تشخیص دهد؛ حتی اگر شما علائمی نداشته باشید.
راه های زیادی برای تشخیص عفونت دهانه رحم وجود دارد.

پاکسازی رحم با داروهای گیاهی، توسط روش های خانگی
معاینه ی لگنی
در روش معاینه لگنی، پزشک انگشت خود را وارد واژن شما می کند و با دست دیگر خود به شکم و لگن شما فشار وارد می کند تا هر چیز غیر عادی و نابهنجار در لگن، دهانه رحم و رحم شما را شناسایی کند.

آزمایش پاپ اسمیر
برای آزمایش پاپ اسمیر، پزشک از سلول های واژن و دهانه رحم شما نمونه برداری می کند. سپس به منظور تشخیص موارد غیر عادی، در آزمایشگاه بر روی این سلول ها آزمایش های مختلف انجام میشود.

بیوپسی (بافت برداری) دهانه رحم
این آزمایش معمولا فقط در صورتی انجام می شود که آزمایش پاپ اسمیر شما وجود موارد غیرعادی را تایید کند.
برای این آزمایش، که به آن کولپوسکوپی نیز می گویند، پزشک یک اسپکولوم (وسیله ای برای باز نگه داشتن دهانه رحم) درون واژن شما قرار می دهد و سپس به کمک گوش پاک کن از ترشحات واژن و دهانه رحم نمونه برداری می کند.
پزشک به کمک یک کولپوسکوپ که نوعی میکروسکوپ است، دهانه رحم شما را مشاهده کرده و آن را مورد آزمایش قرار می دهد. سپس از هر قسمتی که موارد غیر طبیعی در آن مشاهده شد، بافت برداری می کند.

بررسی ترشحات دهانه رحم
ممکن است پزشک بخواهد از ترشحات دهانه رحم شما نمونه برداری کند. پزشک این نمونه ها را زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار می دهد تا عفونت را شناسایی کند.
این عفونت ها می توانند شامل کاندیدیازیس (عفونت قارچی) و واژینوز (عفونت باکتریایی واژن) و سایر مشکلات باشد.
همچنین ممکن است برای تشخیص بیماری های آمیزشی مانند تریکومونیاز نیز مورد آزمایش قرار بگیرید. اگر بیماری آمیزشی یا همان مقاربت جنسی دارید، برای بهبود عفونت دهانه رحم نیاز به درمان دارویی دارید.

درمان عفونت دهانه رحم
درمان خاص و استانداردی برای عفونت دهانه رحم وجود ندارد. پزشک شما بسته به عوامل مختلفی که در ادامه به آنها اشاره شده، بهترین روش درمان را برای شما تشخیص می دهد:
-سلامت عمومی بدن
-سابقه ی پزشکی
-شدت علایم
-شدت عفونت
معمول ترین روش درمان، تجویز آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت ها است. روش دیگر زمان دادن به بیماری و بررسی آن با گذشت زمان است؛ به خصوص بعد از زایمان.
اگر دلیل عفونت دهانه رحم سوزش و ناراحتی ناشی از یک جسم خارجی (مانند تمپونی که مدت طولانی در واژن قرار داده شده) و یا حساسیت به محصولی خاص (مانند کاندوم) است، عدم استفاده از محصول در طول درمان تا بهبود عفونت توصیه می شود.
اگر عفونت دهانه رحم شما ناشی از دیسپلازی دهانه رحم یا زخم دهانه رحم باشد، پزشک بر روی شما کرایوسرجری انجام می دهد.
در این روش سلول های غیر عادی دهانه رحم فریز می شوند که اینکار باعث از بین رفتن آن ها می شود. نیترات نقره هم می تواند سلول های غیرعادی را از بین ببرد.
پزشک بعد از آن که علت عفونت شما را تشخیص داد، می تواند آن را درمان کند. بدون درمان، عفونت دهانه رحم یا سرویسیت ممکن است سال ها باقی بماند و باعث آمیزش های دردناک و بدتر شدن علایم شود.

عوارض عفونت دهانه رحم
عفونت دهانه رحمی که در اثر سوزاک و یا کلامیدیا ایجاد شود، ممکن است به داخل رحم و لوله های فالوپ راه پیدا کنند و باعث التهاب یا عفونت لگن شوند. عفونت لگن باعث درد، ترشحات و تب می شود و اگر درمان نشود، ممکن است باعث مشکلات ناباروری شود.
همچنین عفونت دهانه رحم می تواند موجب بارداری خارج رحم شود که در این حالت تخمک بارور شده خارج از رحم و معمولا درون لوله های فالوپ رشد می کند. بارداری خارج رحم در صورت عدم درمان به موقع می تواند موجب مرگ شود. درد مزمن لگن نیز یکی دیگر از عوارض عفونت دهانه رحم است.

پیشگیری از عفونت دهانه رحم
راه های متعددی برای کاهش خطر ابتلا به عفونت دهانه رحم وجود دارد. استفاده از کاندوم در هر رابطه ی جنسی، خطر بیماری های آمیزشی را کاهش می دهد.
عدم استفاده از محصولاتی که دارای ترکیبات شیمیایی هستند، مانند: محلول شستشوی بانوان و تامپون های عطر دار، خطر واکنش های حساسیتی را کم می کند. اگر شما چیزی را وارد واژن خود می کنید، مانند تمپون یا دیافراگم، دستورالعمل های لازم برای زمان خارج کردن و تمیز کردن آن را رعایت کنید.

نکته نهایی درباره عفونت دهانه رحم یا سرویسیت
سرویسیت معمولا قابل درمان است. درمان های معمول و روش های پیشگیری از ابتلا به عفونت دهانه رحم در بهبود و عدم بازگشت این بیماری بسیار موثر هستند. عفونت رحم شدید و مزمن بهتر است به صورت دارویی درمان شود.
اگر فکر میکنید که ممکن است مبتلا به التهاب دهانه رحم باشید بهتر است به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار