عشق به کهنه سرباز وطن پیر و جوان نمی شناسد


عشق به کهنه سرباز وطن پیر و جوان نمی شناسد

ایلام - ایرنا - چند روزی می شود که مردم استان ایلام همچون دیگر نقاط ایران پهناور غمی عظیم بر دل دارند و باری سنگین بر دوش می کشند و سوگوار شهید مدافع حرم و مقاومت، سردار محبوب و دوست داشتنی شهید قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی بامداد جمعه هستند.

خبری پیچید کوتاه اما بسیار سهمگین و ناباورانه، قلب های میلیون ها ایرانی و غیرایرانی در اقصی نقاط جهان را جریحه دار و چشمه های خشم و انزجار را در وجود همه آنها جوشان کرد.

مردم ایلام چند روز است عزاردار شهادت عزیزترین فرزند ایران اسلامی شهیدحاج قاسم سلیمانی و یاران ایرانی و عراقیش به ویژه شهید ابومهدی مهندس هستند و در گوشه و اکناف این استان کوچک اما ولایتمدار علم و کتل های عزا برپاست گویی که عاشورا و تاسوعایی دیگر از راه رسیده است.

همه جای ایران سوگوار و عزادار سردار محبوب و عزیزشان هستند، عشق به سردار چپی و راستی، لیبرال و محافظه کار نمی شناسد، در محفل عزای این قهرمان ملی و فرا منطقه ای همه چهره ای و همه فردی می بینی که نشان از عمق محبوبیت این فرد دارد و بی خود نیست که به او لقب سردار دلها داده اند؛ این روزها همه یکی شده اند، این روزها همه قاسم سلیمانی شده اند و ایران یک حاج قاسم را از دست داد و به جایش میلیون ها قاسم به دست آورد.

ایلام همپای دیگر نقاط کشور سوگوار "حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس، سردار سرتیپ حسین پورجعفری، هادی طارمی، شهروز مظفری نیا و وحید زمان نیا " شهدای مدافع حرم و مقاومت در حادثه تروریستی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه هستند که به دست شقی ترین افراد ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

هرچند مردم استان ایلام به مانند بیشتر نقاط کشور از تشیع پیکر پاک و مطهر این شهدای مدافع حرم محروم ماند اما با حضور خودجوش و پرشور خود در مجالس عزا و سوگواری این شهدای عظیم الشان قدردانی و محبت بی شائبه خود را از این سردار دلاور ایران اسلامی و دیگر شهدای همراهش ابراز داشتند.

مردان و پسران ایلامی همه خود را پدران، براداران و پسران حاج قاسم می دانستند که برای غم از دست دادن عزیز کشورشان بر سر و سینه می زدند و دختران و زنان ایلامی نیز همه ماداران، خواهران و دختران سردار بودند که در سوگ فراقش غمگینانه مویه های جگرسوز سر می دادند و اشک ماتم از چشم فرو می ریختند.

همه کوی برزن این استان را بنگری مزین شده است به تصویر شهید خستگی ناپذیر مدافع حرم سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، همان کسی که همگان در زمان حیاتش به وجودش می بالیدند و به داشتنش افتخار می کردند و در عروج ناگهانیش، حسرت جانکاه کشیدند و گهر اشک از دیده برایش ریختند.

به احترام و پاسداشت رشادت هایش کسبه مغازه ها را تعطیل کردند، علم ها و پرچم های عزا و انتقام برافراشته شد، مساجد، حسینه ها و همه جا محل عزاداری این سردار رشید شد و مردم باز هم مثل همیشه پای کار بودند و آمدند تا به این شهید خستگی ناپذیر دفاع از حرمین شریفین خداقوت و خسته نباشید بگویند.

هرچند این سرباز فداکار ولایت و امامت نامی جاویدان و اثرگذار از خود باقی گذاشت ولی مسوولان نیز با نامگذاری برخی معابر و میادین و یا اماکن مهم و پرتردد به نام این شهید عزیز و گرامی ادای دین و ظیفه کردند.

این روزها همه مساجد و هیات های عزاداری محل برگزاری سوگ و ماتم شهادت غریبانه سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و شهدای حادثه تروریستی شده و همچون ایام محرم توزیع خرما، شیر، چای بین عزاداران، پخش پوستر و پلاکارد حاوی تصاویر این شهدا در میان عزاداران، پخش قرآن و مداحی در رثای شهید سلیمانی و اتصال آن به واقعه عاشورا، ... از دیگر اقدام های قدردانانه ایلامی هاست.

هرچند به امر رهبری سه روز عزای عمومی اعلام شد اما حزن و عمق مصیبت چنان عمیق و جانگداز است که به صورت خودجوش و یکپارچه این عزاداری سه روزه بیشتر شد و آن را به ایام فاطمیه متصل کردند.

مردم استان ایلام در جای جای این خطه که روزگاری نه چندان دور محل و معراج شهدا و قدمگاه شهید سلیمانی بود با پوشیدن رخت عزا خودجوش و پرشور در مراسم های یادبود این شهید شرکت می کنند و خود را همچون خانواده این شهید صاحب عزا می دانند.

آنها معتقد هستند که شهید سلیمانی عزیز از دست رفته همه ایران است نه فقط خانواده یا شهرش، همه مردم خود را عزادار و سوگوار این شهید و دیگر شهدای مدافع حرم حادثه تروریستی از جمله شهید عراقی جبهه مقاومت ابومهدی مهندس یار دیرین و سرباز وفادار حاج قاسم سلیمانی قلمداد می کنند.

باتوجه به عمق فاجعه رخ داده و حزن اندوه مردم استان ایلام در مورد این واقعه تلخ خبرنگار ایرنا با حضور در مراسم سوگواری خودجوش مردمی ایلامی ها به میان مردم آمده و با برخی از افراد در مورد حادثه تروریستی شهدای مدافع حرم در ۱۳ دی ماه و با تعدادی از مردم سوگوار ایلام گفت و گویی انجام داده است.

نگاهی به اطراف می اندازم و مادری کهنسال را می بینم که سربندی سرخ بر پیشانی بسته و چفیه ای بر گردن انداخته، هرچند سنی از او رفته و به گفته خودش ۶۷ سال دارد اما با گام هایی محکم و مطمئن به مراسم می آید.

بتول شاه حسینی شهید سلیمانی را قهرمان ملی ایران می داند که جان خود را برای، دین، ناموس و کشورش فدا کرد و با بغضی تلخ در کلام می گوید سردار سلیمانی به تنهایی نیمی یا حتی کل ایران بود که مانندی مثل این شهید را نمی توان یافت و رجزخوانی های آمریکایی ها هم پوچ است و به فرموده امام راحل (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی کند و همه ایران آماده رزم و جهاد با آمریکا هستند.

خون سردار سلیمانی زایش هزاران سلیمانی است

بانوی ۴۷ ساله دیگری که پوستری از حاج قاسم و ابومهدی مهندس را با خود حمل می کند، می گوید: ایران و جهان اسلام این روزها عزادار بهترین سربازش است که حتی بعد از اتمام جنگ تحمیلی باز هم به کرات با استکبار و گروهک های تروریستی به نبرد برخواست و سلامتی و جان عزیزش را فدای کشور و دینش کرد.

سکینه لاچینی معتقد است که از برکت شهادت سردار سلیمانی هزاران سلیمانی دیگر در کشور پدید آمده و سردار سلیمانی سرباز و فدایی واقعی ولایت، رهبری و کشور بود که خود را برای حفظ امنیت ایران اسلامی و جهان اسلام فدا کرد و نباید بگذاریم خونش پایمال شود.

وی در مورد رجزخوانی های آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی نیز می گوید: مردم ایران ملت جنگ و جهاد بوده اند و هستند و برای این انقلاب جوانان زیادی شهید یا جانباز شده اند و بعد از این حادثه تلخ آماده مبارزه جدی با امریکا هستیم و از تهدیدهای این رژیم هیچ واهمه ای نداریم و حتی زنان جسور و شجاع ایران نیز برای مقابله با آمریکا آمادگی دارند.

سلیمانی جانش را برای آرامش من و فرزندانم فدا کرد

نورصبا آدینه وند بانوی مسن دیگری بود که عصا به دست خود را به محفل عزاداری شهادت سردار سلیمانی رسانده و می گوید: با جسمی مریض و ناتوان خود را به این مراسم رسانده ام چرا که وظیفه خودم می دانم که در مراسم شهادت این سردار عزیزم شرکت کنم، شهید سلیمانی برای امنیت من و بچه هایم و دیگران جان خود را فدا کرد و ما هم باید حرمت این خون نا به حق ریخته شده را حفظ کنیم.

من به این سردار بی ادعا ندیده عشق می ورزم

یکی از دختران نوجوان دهه هشتادی با ۱۸ سال سن که سربند بسته و عکسی از شهید سردار سلیمانی را در دست دارد، می گوید: من شهید سلیمانی را از طریق فیلم ها و تصاویرش دیده ام و قلبا به این مرد بی ادعا، شجاع و جسور عشق می ورزیدم و شنیدن خبر شهادت و ترورش دلم را شکست و به تقاص این خون به ناحق ریخته همه آماده انتقام هستیم.

علی زمان مان بی مالک شد

کهنه سرباز و جانبازی قطع نخاع به یادگار مانده از هشت سال جنگ تحمیلی که با ویلچر به مراسم سوگواری شهادت سپهبد سلیمانی آمده هم اذعان دارد: ایران یک فرد عادی را از دست نداده و حکم مالک اشتر زمان را برای رهبری و ولایت داشت که دشمن تاب حضورش را نداشت و او را از رهبر گرفت.

حمیدفروشی درباره انتقام ایران از این حرکت آمریکا هم معتقد است: سردار سلیمانی شخصیتی داشت که مورد علاقه و اعتماد رهبری و سربازی کارکشته بود و مانند این فرد کمتر یافت می شود ایران کشوری باتجربه در زمینه جنگ و است و روحیه شهادت طلبی در این کشور سربلند بعد از حادثه ترور سردار سلیمانی بیشتر از پی شده است.

دلمان به وجودش قرص بود

جوان دیگری با ۲۶ سال سن که به همراه هم سن و سال هایش نیز می گوید: سردار سلیمانی فردی بود که بی ادعا و متواضع همواره لبیک گوی رهبری در همه عرصه ها نظامی و غیر نظامی بود که پشت سر ولایت فقیه حرکت می کرد و امروز هم بعد شهادتش که قلب رهبری و ملت ایران شکست، آمده ایم بگوییم ایران خالی از سردار سلیمانی ها نیست و هزاران و میلیون ها سلیمانی رویش کرده است.

حمیدرضا پروین تاکید می کند: من زمان جنگ تحمیلی را درک نکرده ام اما از طریق اسناد و مدارک شناختی نسبی از سردار سلیمانی پیدا کرده ام و می دانم ایشان کوله باری از تجربه رزم نابرابر داشت و وجودش امنیت و دل قرصی به همه بخشیده بود و برای دفاع از کشور و دین بدون خستگی در عرصه های نبرد و جنگ در کشورهای منطقه بود که با حضورش جبهه های مقاومت را قوتی ویژه بخشید.

وی یادآور می شود: اگر تاکتیک های رزمی سردار سلیمانی نبود داعش و گروهک های تکفیری بدون شک به ایران حمله می کردند اما حضور سرباز مقتدری چون سردار سلیمانی در جبهه های مقاومت ورق جنگ را به سود مبارزان اسلام تغییر داد.

هرچند جسم پاک و مطهر شهید مدافع حرم و مقاومت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس و دیگر شهدای ترور و مقاومت در بین ما نیست و جگرمان خونین از این حادثه است اما سردار سلیمانی ساقه درختی تناور شد که از هر شاخ و برگش هزاران سلیمانی و ابومهدی مهندس رشد کرده و سیلی بنیان کن شده بر جان و امنیت کسانی که دست ناپاکشان به خون این سردار و همراهانش آلوده شد.

و سردار مظلوم مان بداند تا انتقام خونش را نگیریم از پای نمی شینیم و آرام نمی گیریم، سرداری که جانش را برای ما فدا کرد حق دارد جانمان را برای راهش و هدفش فدا کنیم.

سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این حمله هوایی با دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا انجام شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی این جنایت، سه روز عزای عمومی اعلام و تاکید کردند که انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است.

پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش پس از تشییع در شهرهای بغداد، کاظمین، کربلا و نجف بامداد یکشنبه ۱۵ دی ماه وارد ایران شد و مردم قدرشناس و شهیدپرور در شهرهای اهواز، مشهد، تهران و قم طی روزهای اخیر صحنه‌های کم نظیر و تاریخی از تشییع و بدرقه سردار رشید اسلام را رقم زدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر سردار سلیمانی نماز خواندند.

پیگر سردار سلیمانی امروز پس از تشییع در گلزار شهدای شهر کرمان جایی که وصیت کرده بود، به خاک سپرده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید