شهید سلیمانی، بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور


شهید سلیمانی، بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور

قشم- ایرنا-سپهبد شهید قاسم سلیمانی سال 1382 در اولین روز زیارت در نجف وقتی با بارگاه غبار گرفته مضجع شریف امام علی(ع) روبرو شد و وضعیت سایر قبور مطهر امامان(ع) نیز مشاهده کرد، تصمیم گرفت ستاد بازسازی عتبات عالیات را در کشور ایجاد کند.

معاون فرهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این ستاد به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی از زمان تاسیس تا کنون ۱۵۰ طرح مرمت و بازسازی را اجرا کرده است.

یوسف افضلی افزود: احداث صحن حضرت زهرا(س) با ۲۲۰ هزار مترمربع مساحت و صحن حضرت زینب(س) با ۱۳۵ هزار مترمربع وسعت را از مهمترین این طرح‌هاست.

وی ادامه داد: توسعه عتبات مقدسه و حرم امامان معصوم(ع) از مهم‌ترین دغدغه‌های شهید سلیمانی بود که هیچ فرصتی را در این راستا از دست نمی‌داد.

معاون فرهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور توجه به حرم امامان عسکری در سامرا را از تاکیدات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان و ابراز کرد: راه این شهید بزرگوار را با تمام توان ادامه خواهیم داد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان نیز اظهار کرد: توجه ویژه مردم هرمزگان به عتبات عالیات و مشارکت فعال آنان سبب شد این استان به لحاظ نذورات مردمی در سال ۱۳۹۷ پنجمین استان کشور شناخته شود.

سیدکاظم موسوی افزود: با مشارکت مردم در بازسازی حرم امامان معصومع)، هشت طرح در هرمزگان اجرا شد که در نخستین طرح، چهار درب از حرم امامان عسکری ساخته و نصب شد.

وی ادامه داد: در طرح دوم نیز هم اینک ساخت چهار درب حرم «سید محمد(ع)» عموی امام زمان(عج) خاتمه یافته و آماده نصب است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر تمامی شهرستان‌های هزمزگان دارای ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده و در پی گسترش آن به بخش‌ها هستیم تا بستر لازم برای بهره‌مندی آحاد جامعه از فیض مشارکت در بازسازی عتبات عالیات فراهم شود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از هم‌رزمانش در جبهه مقاومت اسلامی، بامداد جمعه ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ در پی حمله هوایی متجاوزان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر