آدرس پارک قیطریه+امکانات


آدرس پارک قیطریه+امکانات

این پارک در گذشته باغ خواهر تنی ناصرالدین شاه قاجار بوده است. این باغ در سال 1356 توسط شهردار وقت تهران مرحوم دکتر غلامرضا نیک‌پی که خود نوه دختری شاهزاده ظل‌السلطان، فرزند ناصرالدین شاه بود، به پارک تبدیل می‌‌شود.

آدرس پارک قیطریه+امکانات
صدای ایران- پارک قیطریه در ناحیه ۷ منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد و مهم‌ترین نقش را در تغییر آب و هوای منطقه داشته و از زیستگاه پرندگان نیز به حساب می‌آید.

فرهنگسرای ملل در این پارک قرار گرفته که شامل فعالیت‌های آموزشی و هنری گوناگون است. همچنین نگارخانه، کتابخانه، نمازخانه، برکه، زمین بازی، مخزن ذخیره آب، تیچراسکیت و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات بوستان قیطریه است.

آدرس:

تهران، خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر

دسترسی:

این بوستان زیبا از قسمت‌های مختلف تهران قابل دسترسی می‌باشد. به چند شکل می‌توانید به این پارک برسید: برای رفتن به پارک قیطریه با مترو، بهترین راه رفتن به ایستگاه مترو قیطریه تهران و سپس از تاکسی‌های خطی است. اگر به ایستگاه مترو نزدیک باشید یکی از بهترین وسایل نقلیه مترو است. البته فاصله مترو قیطریه تا پارک قیطریه چیزی حدود 2 کیلومتر است و برای رسیدن به این بوستان چیزی در حدود نیم ساعت باید پیاده روی کنید. این ایستگاه در خط یک مترو کهریزک-‌تجریش قرار دارد. دومین روش استفاده از تاکسی‌ها است که با توجه به مبدا حرکت شما می‌تواند متفاوت باشد. اگر در میدان چیذر یا میدان تجریش باشید از این مراکز تاکسی‌هایی بطور مستقیم به سمت پارک حرکت می‌کنند اما برای سایر نقاط تهران احتمالا مجبور خواهید شد که چند خط تاکسی سوار شوید. با دنبال کردن نشانی خطوط مختلف اتوبوس‌های تندرو مسیری را انتخاب نمایید تا خود را به ایستگاه قیطریه برسانید. این ایستگاه اتوبوس نزدیک‌ترین ایستگاه به ورودی پارک می‌باشد. اگرچه استفاده از حمل و نقل عمومی بسیار راحت‌تر است اما اگر قصد دارید با خودروی شخصی به پارک بروید باید بدانید که خیابان شریعتی، خیابان اندرزگو یا اتوبان صدر یکی از مسیرهایی هستند که شمارا به این مقصد می‌رسانند. همچنین خیابان‌های کتابی، 35 متری قیطریه و مهرمحمدی جنوبی محل‌های مناسبی برای پارک خودرو شما می‌باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام