سردار حاج قاسم سلیمانی متواضع بود


سردار حاج قاسم سلیمانی متواضع بود

کرمان - ایرنا - امام جمعه رفسنجان گفت: سردار سلیمانی همیشه عطوفت و لبخند بر لب داشت و دست نوازشگر بر سر انسان های مومن می کشید و در عین حال آتش خشم خود را بر استکبار و دشمنان اسلام بر می افروخت.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام اصغرعسکری عصر پنجشنبه در آیین بزرگداشت شهید سپهبد سردار حاج‌ قاسم‌ سلیمانی در مصلی شهر رفسنجان سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: در روایات داریم هر کس تواضع داشته باشد خداوند او را سربلند می کند سردار حاج قاسم سلیمانی برای خدا و بندگان خدا تواضع داشت اما هرگز نمی خواست با این اعمال نام و نشانی پیدا کند.

وی افزود: او انقلابی و ولایی و خط قرمز حاج قاسم مسایل انقلابی بود ایشان ذوب در انقلاب، اسلام، ولایت، رهبری و امامت بود؛ وابسته به جناح سیاسی نبود علَم مخالفت هم برای هیچ کدام از جناح ها بر نمی داشت او نیروی درخط رهبری و انقلاب و اسلام بود راه حاج قاسم راه انقلاب و اسلام بود مدافع انقلاب و سرباز اسلام بود.

عسکری با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به شهادت رسید و داغش سنگین بود تصریح کرد: این داغ بغض و اشک رهبری را سنگین تر کرد وقتی رهبری بر پیکر حاج قاسم نماز می خواندند گفتند خدایا ما از این آدم جز خوبی سراغ نداریم که همین جمله بغض گلوی رهبری را می فشارد لذا تحمل جاری شدن اشک رهبری را نداریم و نمی خواهیم که دشمن دلشاد شود اما گریه بر شهید فضیلت دارد که رهبر انقلاب بر پیکر این شهید گریه کرد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی داغ سنگینی بر دل جهانیان بود عواملی که این انسان را به سردار دلها، سردار سلیمانی تبدیل کرد تشریح و بیان کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و تأمین کننده امنیت و اقتدار در جهان بود.
وی حادثه تاسف بار فوت شدگانی که در مراسم تشییع سردار سلیمانی دعوت‌ حق را لبیک گفتند تسلیت گفت و افزود: صمیمانه از سپاه پاسداران انقلاب در اقدامی بهنگام و قبل از خاکسپاری پیکر پاک سردار سلیمانی آنچنان سیلی محکمی به ارتش تروریسم آمریکا زد و پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق با دهها موشک مورد هدف قرار داد و رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم فرمودند آمریکا باید بداند زمان بزن در رو، تمام شده است لذا آنها زدند و محکم سیلی خوردند.
عسکری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ذلیل آمریکا در سخنرانی گفت ما قصد مقابله نداریم قبل از آن هم اعلام کرده بود اگر می خواهید انتقام بگیرید در حد اقدام ما بگیرید اما همه ارتش نجس آمریکا به اندازه لنگ کفش سردار حاج قاسم سلیمانی ارزش ندارد مگر می توان یک وجود ارزشمند و بنده مخلص خدا را با انتقام گرفتن اینها مقایسه کرد.
وی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم تا به حال هیچکس در دنیا به پایگاه های آمریکا تعرض نکرد این اولین باری بود که ایران اسلامی با صلابت و قدرت، بدون وقفه و بدون فوت وقت موشک های ایرانی پایگاه های نظامی آمریکا را مورد هدف‌ قرار دادند.

عسکی بیان کرد: آمریکا که مدعی بود دفاع ضد هوایی داریم‌ اما یکی از موشک های ایران‌ را هم نتوانست رهگیری و در هوا منهدم‌ کند؛ طرفداران آمریکا از جمله انگلیس و ناتو و کشورهای عربی منطقه هم به آمریکا اعلام کردند ما را به جنگ دیگری وادار نکنی.

وی ادامه داد: شهادت سردار قاسم سلیمانی لرزشی بر اندام پوسیده این ببرهای کاغذی انداخت و چنان صدای سیلی محکم بر گوش ارتش آمریکا در جهان به صدا درآمد که همه حمایتگران آمریکا از این کشور خبیث عقب نشینی کردند.

وی با اشاره به اینکه درباره سردار سلیمانی سخن گفتن دشوار است و بنده ۴۰ سال افتخار آشنایی دارم و در تمامی مجالس با ایشان مانوس بودم گفت: سخن گفتن برایم دشوار است چون می دانیم چه عنصر ارزشمندی از دست مردم مقاومت و اسلام گرفته شد.

عسکری عنوان کرد: رهبری روز گذشته فرمودند من با تمام وجودم زباناً و قلباً ایشان را تحسین می کردم اما امروز با تمام وجود در مقابلش تعظیم می کنم.

وی تصریح کرد: بعضی انسان ها آنقدر بزرگ و دارای شوکت و جلالت هستند که هیچ لفظی و شعری نمی تواند آنها را وصف کند در قالب هیچ ادبیاتی نمی گنجند هیچ کدام از کلماتی همچون سردار و سپهبد نمی تواند بیان کننده حققیت وجود حاج قاسم سلیمانی باشد تنها از او به عنوان عبد یاد کنیم بنده خدا بود و خدا را بندگی می کرد سردار سلیمانی ترک واجبات نداشت، تا می توانست مستحبات را انجام می داد، تواضع داشت امروز نسل جوان ما نیازمند اینگونه انسانهاست تا الگوی خود در زندگی قرار دهند.

امام جمعه رفسنجان گفت: حاج قاسم سلیمانی خدا را بندگی کرد که سردار سلیمانی شد، او از خانواده فقیر و محروم و روستایی و عشایری بود نه پول و پارتی داشت و نه فامیل و ایل و طایفه بزرگی، قدم به قدم پله به پله با بندگی خدا جلو آمد و دارای عزت و عظمت شد طوری که رهبر انقلاب فرمودند تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی قیامتی به پا کرد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه عبودیت و بندگی خدا ریشه و منشأ همه کمالات است افزود: سردار سلیمانی وقتی که با خداوند مناجات می کرد در آخرین ساعات پایانی عمرشان، در جملاتش قبل از شهادت که در سوریه بود و از آنجا عازم عراق شد نوشته بود که " خدایا مرا پاکیزه بپذیر"

وی ادامه داد: عامل دیگری که حاج قاسم را سردار سلیمانی کرد مساله جهاد و تلاش شبانه روزی او در راه خدا بود او ۴۰ سال در میدان مبارزه با ظلم و فساد و استکبار بود، حضور در دوران دفاع مقدس، عملیات شرق کشور، مبارزه با تروریسم های داعش و اشغالگران در منطقه برگ های زرین حضور وی در این مناطق را نشان می دهد لذا حاج قاسم تماما منشا خیر و برکت در جهان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی