بندرعباس رکوردار بارندگی هرمزگان/پیش بینی تداوم بارش های رگباری در هرمزگان


بندرعباس رکوردار بارندگی هرمزگان/پیش بینی تداوم بارش های رگباری در هرمزگان

بنا بر اعلام هواشناسی هرمزگان ، امروز با توجه به تاثیر موج بارشی فعال در استان بارش‌های رگباری شدید و قابل توجه همراه با آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در این خصوص به ایسنا، گفت: در مناطق دریایی استان نیز وزش تندبادهای شدید جنوب شرقی خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ایمن نخواهد بود.
مرضیه سی سی پور افزود: اکیدا توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی و دریایی خاص هرمزگان امروز از رفتن به مناطق مرتفع، ترددهای غیر ضرور جاده‌ای و رفتن به ارتفاعات خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
وی ادامه داد: باتوجه به ورود سامانه بارشی شدید از اوایل شب گذشته به هرمزگان، تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان و فرمانداری‌ها برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی به حالت آماده باش در آمدند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان بیان کرد: این سامانه فعال بارشی تا شنبه در استان به ویژه مناطق شرقی فعال خواهد بود و سبب بارش‌های قابل ملاحظه‌ای خواهد شد.
وی با بیان اینکه ناپایداری جوی و دریایی استان تا اوایل هفته آینده قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: از زمان ورود سامانه بارشی به هرمزگان در بندرعباس ۷۲.۲ میلیمتر باران باریده است.
به گزارش ایسنا، مجموع بارش سامانه بارشی در استان هرمزگان تا ساعت ۹:۳۰ امروز نیز قشم ۳۱.۸، رودان ۲۸.۲،
سردشت بشاگرد ۲۵.۱، سیری ۲۰.۸، میناب ۱۷.۸، لاوان ۱۷.۴، قشم فرودگاه ۱۲.۴، جاسک ۸.۷، بستک ۸، کیش ۷.۴، پارسیان ۶.۹، بندرلنگه ۶.۸، بندرخمیر ۶.۳، حاجی آباد ۵.۵ و ابوموسی ۵ برحسب میلی متر است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان