40 درصد پرونده اختلافات کارگری خلخال با سازش مختومه شد


40 درصد پرونده اختلافات کارگری خلخال با سازش مختومه شد

اردبیل - ایرنا - رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: امسال بیش از 40 درصد پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی این شهرستان منجر به صلح و سازش بین طرفین دعوا شد.

علیرضا خلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان از لحاظ پایین بودن تنش‌های کارگری و کارفرمایی رتبه نخست استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: امسال ۱۸۷ پرونده اختلاف در هیات تشخیص اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خلخال تشکیل و پس از بررسی ۵۲ پرونده از مجموع این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش بین کارگران و کارفرمایان شده است.

وی اظهارداشت: برای ۱۲۳ پرونده نیز رای صادر شده که نتیجه آن رسیدن کارگران به حقوق قانونی خود از جمله دریافت حقوق و مزایای معوقه ، دریافت حق بیمه بیکاری ،سنوات خدمت ، پاداش پایان کار ، حق اولاد ، حق مسکن و مطالبات کارگران از کارفرمایان می‌باشد.
او همچنین به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در هیات تشخیص اشاره کرد و افزود: مهلت ۱۵ روزه رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در گذشته به هفت روز در اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رسیده است.

او بیان‌کرد: با هدف بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری خلخال جلسات کمیسیون کارگری این شهرستان سه بار و با دعوت از صاحبان سرمایه و کارفرمایان واحدهای بزرگ کارگری منطقه تشکیل شد که نتیجه آنها ۱۴ مصوبه بوده که ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده و تحقق یافته است.
خلیلی اظهارداشت: با افزایش سطح تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر زمینه ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی و مناطق کم‌برخوردار روستایی در این شهرستان فراهم شده است.
او افزود: در حال حاضر بیشترین سطح تسهیلات معرفی شده به بانک‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در بخش گردشگری و توسعه صنعت توریسم بوده و امسال متصدیان سه هتل بزرگ و نیز چند طرح گردشگری اشتغال‌زا برای دریافت تسهیلات کم‌بهره با کارمزد ۶ درصد و دریافت سرمایه در گردش با کارمزد ۱۰ درصد به بانک‌های عامل معرفی شدند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان