سردار سلیمانی الگوی خوبی برای جوانان انقلابی است


سردار سلیمانی الگوی خوبی برای جوانان انقلابی است

گنبدکاووس - ایرنا - یک محقق تاریخ انقلاب و از بنیانگذاران مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت ادامه راه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ازسوی آحاد مختلف جامعه، این سردار بزرگ سپاه اسلام را الگوی خوبی برای جوانان انقلاب اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی جمعه شب در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش در گنبدکاووس گفت که این سردار بزرگ انقلاب ویژگیهای زیادی دارد که می‌تواند الگوی خوبی برای همه افراد جامعه بالاخص نسل جوان انقلابی برای مقابله با دشمن قرار گیرد.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و تقارن آن با قیام ۱۹ دی مردم قم درسال ۱۳۵۶ و نیز شهادت سردار سلیمانی، افزود: این سه حادثه و مناسبت چند ویژگی مشترک و مهم از جمله ولایتمداری، مقاومت و سازش‌ناپذیری، روشنگری و افشاگری و مردمی بودن، دارند که بایستی مورد توجه و عمل امت اسلامی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: این ویژگی‌ها ابتدا در حضرت زهرا (س) وجود داشت که تبدیل به مکتب شد و در ادامه شخصیت‌های مهم اسلام بویژه حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب با تاسی به آن در مقابل دشمنان اسلام ایستادند تا اسلام به حیات طیبه و با عزت خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد که دشمنان اسلام همواره تلاش داشتند تا با توطئه‌های مختلف در مکتب فاطمی انحراف ایجاد نمایند اما افراد مومن و انقلابی مانند امام راحل (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی با تاسی از ویژگی‌های مکتب فاطمه (س) مقابل آنها ایستادند.

این محقق تاریخ انقلاب اسلامی، قیام ۱۹ دی مردم قم را حرکتی در راستای مکتب فاطمی و دفاع از حریم اسلام و نیز روحانیت که رژیم طاغوت سعی داشت تا مردم را نسبت به روحانیت بدبین کند، دانست و گفت: دفاع از ولایت و رهبری، مقابله با اهانت‌ها و مقاومت و سازش‌ناپذیری از دیگر اهداف قیام مردم قم بود.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه افزود: همین ویژگی‌های مکتب فاطمی و اهداف قیام ۱۹ دی مردم قم در زندگی سردار شهید سلیمانی نیز جاری و ساری بود و آن شهید بزرگوار محو در رهبری و پیرو محض ولایت بود و حاضر نبود، کوچکترین رفتار و سخنی خلاف رهبری بگوید.

وی، مردمی بودن، مقاومت و سازش‌ناپذیر بودن، عمل به همه احکام اسلام و خلوص نیت را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی برشمرد و اضافه کرد: سردار بزرگ سپاه اسلام عاشق مردم و خدمت به آنها بود و در این راه جغرافیا و مرز نمی‌شناخت و به همه مردم مظلوم ایران، عراق، یمن، لبنان، سوریه و فلسطین کمک می‌کرد.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر ضرورت الگو قراردادن شهید سلیمانی و دیگر شهیدان انقلاب اسلامی از سوی همه اقشار جامعه بویژه جوانان انقلابی در زندگی فردی و اجتماعی، اضافه کرد: اگر پیرو راستین مکتب اسلام، انقلاب و شهیدان باشیم، دشمن هرگز نمی‌تواند به ما آسیب بزند.

وی همچنین با ابراز گله‌مندی از دولت به خاطر آنچه که آن را اعتماد به طرف‌های اروپایی مذاکره کننده توافق هسته‌ای (برجام) دانست، تصریح کرد: اروپایی‌ها فقط حرف می‌زنند و به تهعدات خود عمل نمی‌کند و بهتر است دولت از برجام خارج شود و به این کشورها امیدوار نباشد.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد که امروز مردم مشکلات و سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند که دولت بایستی با استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی برای رفع مشکلات آنها تلاش مضاعف داشته باشد.

این محقق تاریخ انقلاب اسلامی همچنین به انتخابات دوم اسفند امسال هم اشاره کرد و با مهم دانستن این عرصه مهم سیاسی، از واجدین شرایط درخواست کرد تا با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب نمایندگان اصلح و انقلابیT به تشکیل مجلسی قوی، انقلابی و در خط رهبری کمک نمایند.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد، امام جمعه، برخی مسوولان و اقشار مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس