انسان مصنوعی سامسونگ


انسان مصنوعی سامسونگ

البته واقعی‌نمایی این آواتار برای همه قانع‌کننده نبوده است و کاربران مختلف توییتر، آن‌ها را «چندش‌آور و بدهیبت» و «غیرطبیعی» خوانده‌اند.

انسان مصنوعی سامسونگ
طبق فیلمی که از طرح محرمانه «نئون» شرکت سامسونگ به بیرون درز کرده است، این شرکت «آواتار»‌هایی (چهرک - نماد- چهره‌نماد) دارای هوش مصنوعی تولید کرده است که تقریباً از انسان واقعی قابل تمییز نیستند.

این «آواتار»‌ها را آزمایشگاه تحقیقات پیشرفته و فناوری سامسونگ در ایالات متحده تولید کرده است و تازه‌ترین کارپایه هوش مصنوعی این غول فناوری کره جنوبی است که به نظر می‌رسد شبیه‌ترین هوش مصنوعی به انسان باشد.

رونمایی رسمی قرار بود روز سه شنبه در نمایشگاه لاس‌وگاس انجام گیرد، ولی فیلم تبلیغی کاملی از درون متن برنامه منبع تارنمای نئون به بیرون درز کرد. سامسونگ شایعات مرتبط بودن نئون با دستیار مصنوعی تولیدی این شرکت به نام «بیکسبای» را تکذیب کرده است و می‌گوید که این طرح «شباهتی با هیچ چیز که قبلاً دیده‌ایم» ندارد.

پراناو میستری، یکی از مهندسانی که در این طرح کار می‌کند، پیش از رونمایی آن افشا کرده است که این فناوری می‌تواند «به طور مستقل قیافه‌های جدید، حرکت‌های جدید، گفتار‌های جدید (حتی به زبان هندی) پدید آورد که کاملاً با داده‌های برگرفته اصلی فرق دارند».

البته واقعی‌نمایی این آواتار برای همه قانع‌کننده نبوده است و کاربران مختلف توییتر، آن‌ها را «چندش‌آور و بدهیبت» و «غیرطبیعی» خوانده‌اند.

مشخص نیست که سامسونگ برای این فناوری چه کاربردی را مدنظر دارد، ولی برخی گمانه‌زنی کرده‌اند که برای خدمات امور مشترکان برخط، یا انجام کار‌های بخش پذیرش در هتل‌ها و سایر مؤسسات، مناسب باشند. حتی می‌توانند چیدمان‌های واقعیت مجازی را بررسی کنند، که شرکت‌های دیگر حوزه فناوری هم قصد دارند چنین کار‌هایی را با آواتار‌های زنده‌نما انجام دهند.

فیسبوک هم در ماه مارس ۲۰۱۹ از طرح آواتار‌های «کُدِک» خود خبر داده بود که قرار است این امکان را برای مردم فراهم کند که با استفاده از فناوری داده‌گیری سه بعدی، نسخه‌هایی واقعی از خود خلق کنند.

قرار است از این آواتار‌ها در قلمرو‌های واقعیت مجازی استفاده کنند؛ یعنی کاربران فیسبوک بتوانند در شبکه‌ای اجتماعی که حالت سه بعدی دارد، با دوستان و اقوام تماس برقرار کنند. به این فناوری «حضور اجتماعی» هم می‌گویند، و یادآور جهان‌های داستانی درون رمان علمی تخیلی «بازیکن شماره یک آماده» است.

طبق ادعای فیسبوک، این آواتار‌ها کمک می‌کنند تا «پیوند‌های اجتماعی در قلمرو واقعیت مجازی، حالتی طبیعی و عادی همانند قلمرو واقعی بیابد» و با استفاده از سخت‌افزاری که ساخته آکولوس (شاخه واقعیت مجازی فیسبوک) است، قابل تجربه باشد.

یاسر شیخ، مدیر تحقیقات آزمایشگاه «واقعیت» فیسبوک، می‌گوید: «هم‌اکنون، نزدیک بودن مکانی، نقش تعیین‌کننده‌ای در روابط دارد، اما نوید واقعی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این است که امکان می‌دهد با هر آن که بخواهیم، وقت بگذرانیم و روابط صمیمی ایجاد کنیم و فرقی نداشته باشد که در کجا زندگی می‌کنند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی