منتظر بازخوانی سازمان‌ هواپیمایی از جعبه‌ سیاه بمانیم


منتظر بازخوانی سازمان‌ هواپیمایی از جعبه‌ سیاه بمانیم

خبرگزاری آریا- کاپیتان شهبازی: توصیه می کنم تا زمانی که سازمان هواپیمایی، جعبه سیاه را بازخوانی نکرده، اظهار نظر نکنیم.

منتظر بازخوانی سازمان‌ هواپیمایی از جعبه‌ سیاه بمانیم
خبرگزاری آریا- کاپیتان شهبازی: توصیه می کنم تا زمانی که سازمان هواپیمایی، جعبه سیاه را بازخوانی نکرده، اظهار نظر نکنیم.
به گزارش آریا و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای هوشنگ شهبازی گفت: به عنوان یک کارشناسی که 35 سال سابقه کار در حوزه هوانوردی دارم می‌گویم اگر در هوا موشک یا راکت به هواپیما برخورد کند لاشه هواپیما در کیلومتر‌ها فضا پراکنده می‌شود، اما لاشه این هواپیما اینگونه نبود و در یک پهنه مشخص پراکنده شده بود.
کاپیتان شهبازی افزود: به عنوان مثال هنگامی که موشک آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایران برخورد کرد لاشه این هواپیما در فضای بسیار بزرگ پخش شده است و در قسمت‌های مختلف خلیج فارس، تکه‌هایی از هواپیما پیدا شد.
وی ادامه داد: می‌توان حدس زد، سقوط هواپیما ناشی از پارگی شیلنگ سوخت رسانی به موتور باشد و یا ناشی از ایراداتی باشد که در بال هواپیما حادث شده است.
شهبازی گفت: البته باید تا باز شدن جعبه سیاه هواپیما و بازخوانی آن، صبوری کرد و به مسئولان مربوطه، زمان لازم برای انجام این کار را داد.
وی افزود: امروز (20 دی) با رئیس امنیت فضایی کشور و مدیر امور سوانح هواپیمایی به طور مفصل صحبت کردم و آن‌ها هرگونه پرتاب موشک به سمت این هواپیما را رد کردند.
کاپیتان شهبازی با اشاره به اینکه این هواپیما از ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده گفت: اما این دلیل بر آن نمی‌شود که هیچ سانحه‌ای برای هواپیما رخ ندهد و باید تا شفاف شدن مسائل مختلف، صبر کرد.
وی با بیان اینکه امکان بازخوانی جعبه سیاه هواپیما در ایران وجود دارد افزود: کشوری که سانحه در آن اتفاق می‌افتد مسئول بررسی سانحه است و بر همین اساس، اگر جعبه سیاه (سی وی آر) آسیب دیده و قابل بازخوانی نباشد باید به کشور ثالث ارسال شود.
شهبازی ادامه داد: در حال حاضر 4 فیلم متفاوت در این رابطه در فضای مجازی منتشر شده که در سه مورد آن، از زوایای مختلف شیئی به هواپیما برخورد می‌کند، اما در یکی از آن فیلم‌ها شیئی دیده نمی‌شود ضمن اینکه صحت و سقم این فیلم‌ها را نمی‌توان تایید کرد و شاید اصلا هیچ یک از آن‌ها مربوط به این هواپیما نباشد.
وی درخصوص اظهارنظر نخست وزیر کانادا در مورد سانحه گفت: نمی‌دانم چطور نخست وزیر کانادا "کارشناس سانحه" شده و در مورد آن اظهار نظر می‌کند در حالیکه هنوز دو روز از سانحه نگذشته است.
شهبازی در مورد اظهار نظر آمریکا در این خصوص نیز افزود: آمریکا اگر تجهیزات مناسبی برای تشخیص برخورد موشک به هواپیما دارد به جا بود که از برخورد موشک‌های ایرانی به پایگاه خود در عراق جلوگیری کند نه اینکه در مورد این سانحه، اظهار نظر کند.
وی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی که این روز‌ها در مورد سانحه مطرح می‌شود بیشتر جنبه فشار سیاسی به ایران دارد و برخی با شایعه پراکنی ها، سعی می‌کنند که به ایران هجمه سیاسی وارد شود، اما باید خویشتن دار باشیم و تا وصول نتیجه نهایی، صبر کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022