تبدیل فرهنگسراهای البرز به کانون سوادآموزی


تبدیل فرهنگسراهای البرز به کانون  سوادآموزی

کرج - ایرنا - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: برای آموزش شهروندان ، فرهنگسراهای استان به کانون های سواد آموزی تبدیل می شود.

یونس جاوید نسب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: دراین زمینه معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز آماده عقد تفاهم نامه با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج است.
وی یادآورشد: این اقدام با هدف استفاده ازظرفیت نهاد های دولتی و خصوصی به منظور توانمند سازی و آموزش قشر بی سواد و کم سواد جامعه و همچنین افزایش مراکز یادگیری محلی آمادگی در دستور کاری استان قرار گرفته است.
جاوید نسب به نقش شهرداری ها درآموزش شهروندی و همچنین بهره مندی از فضا ها و امکانات خوب فرهنگسراها در البرز پرداخت و اضافه کرد: با مشارکت شهرداری ها امکان اجرایی شدن برنامه های سواد آموزی در زمینه آموزش سواد و مهارت آموزی برای نوسوادان بوجود می آید.
درمراکز یادگیری محلی، به دلیل همراهی آموزش سواد و حرفه آموزی، آموزش سوادآموزان سبک جدیدی به خود گرفته است، که در بهبود شرایط زندگی تاثیر گذار است.
وی پایدارکردن یادگیری، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و حرفه‌آموزی را از جمله اهداف راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی عنوان کرد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرزدرادامه به آمار ۵۸ هزار نفری بی سوادان استان البرز که دلیل اصلی آن را مهاجرت پذیری استان تشکیل می دهد اشاره کرد و افزود: اکثر بی سوادان این استان در حاشیه شهرها زندگی می کنند.
جاوید نسب عنوان کرد: سهمیه استان البرز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در حوزه سوادآموزی هشت هزار نفر است .
وی تاکید کرد: ۵۰۰ کلاس درس برای با سواد کردن افراد بی سواد در استان البرز تشکیل شده است که تبدیل فرهنگ سراهای شهرداری ها به کانون های سوادآموزی می تواند نقش موثری در گسترش دامنه سواد در استان داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم