گنبدکاووس میزبان مسابقات بین‌المللی کشتی گورش است


گنبدکاووس میزبان مسابقات بین‌المللی کشتی گورش است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: مسابقات بین‌المللی کشتی گورش یادواره سردار شهید قاسم سلیمانی از 25 دی به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

ابراهیم ملاتش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: چهار تیم از کشورهای ترکمنستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان و افغانستان و تیم‌های ملی الف و ب و منتخب گلستان به مدت سه روز از ۲۵ تا ۲۷ دی در سالن المپیک گنبدکاووس با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه هر تیم شامل پنج کشتی‌گیر همراه با یک مربی و سرپرست است، افزود: کشتی‌گیران در وزن‌های ۷۴، ۸۲، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم با هم رقابت می‌کنند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گنبدکاووس که در عین حال سرپرست تیم‌های ملی الف و ب در این مسابقات نیز است، گفت: از شهرستان گنبدکاووس چهار کشتی‌گیر در این مسابقات حضور دارند که سه کشتی‌گیر به نام‌های میکائیل و قاسم دازی در وزن ۷۴ کیلو و موسی آزمون در وزن ۹۰ کیلو به عنوان اعضای تیم‌های ملی الف و ب و کشتی‌گیر دیگر به نام بهاءالدین بگجه‌پور در وزن ۷۴ کیلو به عنوان عضو تیم منتخب گلستان حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: یعقوب پهلوان‌زاده از گنبدکاووس نیز به عنوان مربی در کادر تیم ملی حضور دارد.

ملاتش ادامه داد: گورش کشتی سنتی قوم ترکمن است که طرفداران زیادی در روستاها و شهرها دارد و به صورت سازمان یافته بیش از ۸۰ نفر و به صورت غیر رسمی افزون بر ۶۰۰ نفر در گنبدکاووس در این رشته فعالیت هستند.

وی افزود: گورش نوعی از سبک کشتی با شال است که به غیر از مسابقات رسمی در مراسم و جشن‌های همراه با جوایز نفیس برگزار می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از پنج هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، بزرگترین شهرستان استان گلستان از نظر گستره جغرافیایی محسوب می‌شود و افزون بر ۱۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد که در قالب ۳۸ هیأت ورزشی مشغول فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن