گسترش مطالعه کتاب به توسعه جامعه پایدار کمک می‌کند


گسترش مطالعه کتاب  به توسعه جامعه پایدار کمک می‌کند

یزد - ایرنا - نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاثیر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در توسعه علم و فرهنگ عمومی جامعه و تربیت انسان‌های اندیشمند که محور و مدار تحقق توسعه پایدار هستند، امری انکارناپذیر است.

محمدرضاتابش روز شنبه در دوازدهمین نشست کتابخوانی اردکانی های کتابخوان برای خوانش و نقد کتاب « ملت عشق» نوشته « الیف شافاک» که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و دوستداران کتاب در یکی از اقامتگاه های بومگردی شهرستان برگزار شد، ابیاتی در توصیف کتاب و عشق و شهادت، قرائت کرد.

وی برگزاری چنین محافل دوستانه و پرباری را باعث برافروخته نگاه داشتن چراغ فرهنگ و علم و میراث فرهنگی دانست و با تشکر از برگزارکنندگان چنین نشست هایی، گفت: از مسوولان شهرستان می خواهم از چنین برنامه های موثر و فرهنگی حمایت لازم را داشته باشند و سعی می کنم خودم در این مسیر موثر باشم.

نماینده اردکان در مجلس به برخی مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: نمی توان چشم ها را بر واقعیات موجود بست و صورت مساله را پاک کرد، جامعه ای که ۴۰ سال است دین بر آن حاکم است، اینکه کتاب ملت عشق که مورد بحث و نقد این نشست است به صورت گسترده در ترکیه و ایران تجدید چاپ می شود.

وی یادآور شد: این موضوع نمایانگر لایه های پنهان در جامعه و روح جستجوگر طالبان حقیقت و عشقِ به مفهوم واقعی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

تابش همچنین نقد و نظرش را در قالب نقاط قوت و ضعف کتاب ملت عشق ارائه کرد و عنوان داشت :باید با نگاهی واقع بینانه و اصلاح گرایانه به چنین مطالبی نگریست.

در این نشستِ صمیمی؛ برخی حاضران نقدهای خود را ارائه کردند و نشست اردکانی های کتابخوان هر ۲ هفته یکبار برگزار می شود.

هم اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در اردکان فعال است و مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد