دره “کمنج” ولسوالی شهرک غور و دره تخت ولسوالی چشت هرات پس از ده سال به تصرف دولت درآمد


دره “کمنج” ولسوالی شهرک غور و دره تخت ولسوالی چشت هرات پس از ده سال به تصرف دولت درآمد

وزارت دفاع ملی در یک اعلامیه ای گفته است که دره تخت ولسوالی چشت هرات پس از 9 سال و دره “کمنج” ولسوالی شهرک غور پس از 2 سال به تصرف دولت درآمده است. در این اعلامیه وزارت دفاع ملی آمده است که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی بیش از 3 هفته بدینسو عملیات های گسترده ی زمینی و هوایی را در ولایت های غور، هرات و فراه راه اندازی کرده بودند. اعلامیه...

دره “کمنج” ولسوالی شهرک غور و دره تخت ولسوالی چشت هرات پس از ده سال به تصرف دولت درآمد

وزارت دفاع ملی در یک اعلامیه ای گفته است که دره تخت ولسوالی چشت هرات پس از ۹ سال و دره “کمنج” ولسوالی شهرک غور پس از ۲ سال به تصرف دولت درآمده است.

در این اعلامیه وزارت دفاع ملی آمده است که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی بیش از ۳ هفته بدینسو عملیات های گسترده ی زمینی و هوایی را در ولایت های غور، هرات و فراه راه اندازی کرده بودند.

اعلامیه افزود که در ولایت غور دره ی “کمنج” که از مهم ترین نقطه شاهراه هرات-غور است و یکی از مراکز مهم طالبان در این مسیر بود، از کنترول طالبان آزاد شده است.

اعلامیه همچنان افزود: “بیش از ۱۰۰ جنگجوی طالب همراه با قومندان های شان در این دره به نیروهای ملی دفاعی و امنیتی تسلیم شده اند و سلاح خود را به زمین گذاشتند و تعهد سپردند که پس از این در کنار نیروهای افغان علیه طالبان خواهند جنگید.”

این اعلامیه اضافه کرد که در جریان این عملیات، دره ی ” تخت” ولسوالی “چشت” هرات پس از ۹ سال از کنترول طالبان آزاد شد و این دره از لحاظ جغرافیایی از اهمیت زیادی برای تروریستان برخودار است.

وزارت دفاع ملی می گوید که در طی این عملیات تا اکنون مسیر شاهراه “نمبر ۲” که ولایت های بامیان، غور و هرات را با هم وصل می کند از وجود طالبان تروریست پاکسازی شده است.

نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در چارچوب این عملیات ها و در درگیری با تروریستان، ۴۸ طالب کشته شدند و ۶ قرارگاه بزرگ شان تخریب گردید.

افزون براین صدها حلقه ماین که توسط تروریستان در مسیر راه رفت و آمد مردم جاسازی شده بودند، کشف و خنثی گردید.

طالبان در مدتی که بر این مناطق کنترول داشتند از مردم و موترهای که از این مسیر می گذشتند اخاذی می کردند و آسیب های زیادی را به سرک ها وارد کرده اند.

اکنون نیروهای ملی دفاعی و امنیتی این سرک ها را ترمیم و بازسازی کرده و اکنون در حال پیشروی قرار دارند. نوت: ویدیوها مربوط به تسلیمی بیش از ۱۰۰ طالب در دره کمنج غور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی