ساخت 37 یادمان شهدای گمنام در یزد پایان یافت


ساخت 37 یادمان شهدای گمنام  در یزد پایان یافت

یزد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: تاکنون از محل کمک‌های مردمی و بدون استفاده از بودجه‌ دولتی ساخت 37 یادمان شهدای گمنام در این استان به پایان رسید.

سرهنگ منصور زارع روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساخت یادمان‌ها از سوی مردم و خیران انجام می‌شود به همین دلیل میزان بودجه صرف شده دقیقا مشخص نیست .

وی ادامه داد: ساخت ۳۳ یادمان دیگر با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در تمام مناطق استان در دست اقدام است که با همت و همراهی مردم پیگیری و به پایان می‌رسد.

این مسوول فرهنگی اظهارداشت: ۲۰ محل در استان متقاضی دفن پیکر مطهر شهدای گمنام هستند که طبق مقررات بر اساس نیاز و اولویت های در نظر گرفته شده در این مورد اقدام می‌شود.

زارع بیان داشت: تا پایان ایام فاطمیه سال‌جاری چهار شهید گمنام دگیر در برخی مناطق استان دفن می‌شوند که مکان آنها متعاقبا اعلام می‌شود.

تاکنون تعدادی شهدای مدفون در استان یزد به ۱۵۸ نفر است.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

هم اکنون ۳۷۶ گلزار شهدا در شهرستان‌های یزد، اشکذر، میبد ، اردکان، مهریز، بافق، بهاباد ،خاتم ، تفت و ابرکوه قرار دارد.

استان یزد با یک‌ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب‌اسلامی کرده است .

این استان ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد