برگزاری مراسم ایام فاطمیه و بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در کانون کوثر بخش جغین


برگزاری مراسم ایام فاطمیه و بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در کانون کوثر بخش جغین

مراسم سوگواری ایام فاطمیه و بزرگداشت شهادت سردار رشید سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی با حضور آحاد مختلف مردم ولایت مدار و شهید پرور بخش جغین شهرستان رودان در کانون فرهنگی هنری کوثر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، بیش از ربع قرن از شکل گیری کانون های فرهنگی و هنری در جوار در راستای احیای کارکردهای مختلف خانه های امن الهی و ترویج فرهنگ مسجدی در کشور می گذرد که امروزه آثار مبارک آن را در بخش های مختلف شاهد هستیم.

تعظیم شعائر الهی و اسلامی، تبیین و نشر سیره نبوی و معارف اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، بخشی از رسالت های مهم و اساسی کانون های کانون هنری مساجد است.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرساله در ایام فاطمیه اول و دوم، اقدام به برگزاری مراسم باشکوه عزاداری و سوگواری و اجرای برنامه های متنوع در راستای تعمیق فرهنگ فاطمی می کنند که این مراسم امسال با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به دست شقی ترین افراد توام شده است.

کانون فرهنگی هنری کوثر مسجد آیت الله طالقانی روستای کم باران دهستان ناصرآباد بخش جغین به منظور تبیین سیره حضرت زهرا(س) و بزرگداشت نام و یاد حاج قاسم سلیمانی، مراسم باشکوهی را با حضور آحاد مردم این بخش به ویژه خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مسئولان محلی برگزار کرد.

حجت الاسلام « مصطفی فرهاد زاده »، بخشدار جغین در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، شهادت سردار سلیمانی را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و مردم شهیدپرور جغین تبریک و تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در تبعیت از ولایت بی‌نظیر بود، گفت: آن حضرت، الگوی ولایتمداری و ولایت پذیری است.

بخشدار جغین با بیان اینکه اینکه سیره و منش حضرت زهرا(س) هرگز کهنه نمی‌شود، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) در همه ابعاد، الگویی جاودان برای حیات طیبه انسان هاست.

وی بر مطالعه سیره حضرت فاطمه تاکید کرد و گفت: با نگاهی به سیره و منش حضرت زهرا(س) می توانیم درس های زیادی بگیریم و آن را در زندگی خود بخ کار بندیم.

فرهادزاده در ادامه با اشاره به اینکه الگوی ولایت پذیری سردار سلیمانی می تواند برای نسل کنونی اسوه باشد، گفت: حاج قاسم در همه ابعاد نظامی، سیاسی و معنوی موفق عمل کرد.

وی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی به خاطر ایمان و اخلاصی که داشت برای ابد در تاریخ ماندگار است.

در ادامه حجج اسلام « جاوید محمودی » و « علی اکبر عزیزی » از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین شهادت غریبانه سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی مداحی کردند.

« محمد رستاخیز »، مدیرمسئول کانون کوثر روستای کم باران نیز ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: این مسجد از بیش از 70 سال پیش در این روستا احداث شده است و از سال 90 نیز کانون فرهنگی هنری کوثر با هدف اجرای برنامه های فرهنگی تاسیس شد.

وی افزود: برگزاری کلاس های قرآنی در دو بخش پسران و دختران نونهال و نوجوان، آموزش مداحی، تشویق اعضای کانون جهت ادامه تحصیل در حوزه علمیه، برگزاری برنامه ویژه مناسبت های ملی و مذهبی از شاخص ترین برنامه های این کانون است.

« محمود رستاخیز »، رئیس هیئت امنای مسجد آیت الله طالقانی روستای کم باران نیز گفت: از زمان تاسیس کانون فرهنگی هنری تاکنون، برنامه های خوبی در مسجد در حال انجام می باشد که موجب جذب کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتری شده است.

وی ضمن گلایه از مسئولان، تصریح کرد: پس از گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب، متاسفانه این روستا از نعمت داشتن راه آسفالت محروم است و به علت عدم احداث پل مناسب بر روی رودخانه فصلی که بین این روستا و روستای قوچی وجود دارد، در ایام بارندگی، راه ارتباطی این روستا کاملا قطع می شود.

رستاخیز افزود: اگر در زمان طغیان رودخانه، یکی از اهالی این روستا نیاز به درمان پیدا کند هیچ راهی برای رساندنش به مراکز درمانی وجود ندارد در صورتی که بسیاری از مزارع کشاورزی در روستای ما قرار دارند و کشاورزان در فصل برداشت محصول بابت مسدود شدن راه متضرر می شوند.

وی عنوان کرد: تنها خواسته به حق اهالی روستای کم باران از مسئولان، احداث پل مناسب بر روی رودخانه فصلی و آسفالت کردن راه است.

گفتنی است؛ روستای کم باران دهستان ناصرآباد در فاصله 10 کیلومتری مرکز بخش جغین و 70 کیلومتری مرکز شهرستان رودان قرار دارد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی