برگزاری مسابقه حفظ خطبه حضرت زهرا(س) ویژه طلاب و خانواده‌ها


برگزاری مسابقه حفظ خطبه حضرت زهرا(س) ویژه طلاب و خانواده‌ها

گروه حوزه‌های علمیه - معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای سومین بار، مسابقه حفظ خطبه حضرت زهرا (س) ویژه طلاب سراسر کشور و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه حفظ خطبه حضرت زهرا(س) ویژه طلاب و خانواده‌ها

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، امروز، شنبه، با اشاره به برگزاری مسابقه خطبه حضرت زهرا(س) بیان کرد: این مسابقه شامل حفظ خطبه حضرت زهرا(س) همراه با مفاهیم کلمات نورانی آن حضرت است. علامه سید شرف‌الدین در کتاب المراجعات خود می‌نویسد؛ اهل بیت علیهم السلام فرزندانشان را به حفظ خطبه حضرت زهرا (س) وا می‌داشتند، آن سان که آنان را به حفظ قرآن وا می‌داشتند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه افزود: با اشاره به اهمیت اهل بیت(ع) نسبت به حفظ این خطبه، به دنبال احیای آن هستیم و با توجه به اینکه مرکز مدیریت حوزه، بودجه خاصی برای این موارد ندارد، خیرین و محبین حضرت زهرا(س) در این زمینه پیش قدم شدند تا ۱۳۵ جایزه نفیس را به حافظان و برگزیدگان اهدا کنند.

وی تصریح کرد: فرصت ثبت نام در این مسابقه از ۲۱ دی تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری، و در واقع از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه (س) است و مسابقه در تاریخ ۱۵ اسفند به صورت کتبی و تستی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود. ثبت‌نام علاقه‌مندان از طریق سایت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه به نشانی http://tahzib-howzeh.com/ است و متقاضیان برای شرکت در مسابقه به محل‌هایی که معرفی خواهد شد مراجعه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی افزود: مسابقه ویژه طلاب خواهر و برادر سراسر کشور به همراه خانواده‌ای آن‌ها از جمله همسران و فرزندان آنهاست و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت معاونت تهذیب مراجعه کنند. این دوره از مسابقات در سال‌های ۸۶ و ۹۲ برگزار شده است و این سومین بار است که برگزار می‌شود. در گذشته استقبال خوبی از این مسابقات صورت گرفته و تاثیر بالایی داشته است. در این خطبه‌ها، حقایق و معارف ویژه‌ای وجود دارد و باید آن را حفظ کنیم، از جمله خطبه غدیر، شقشقیه و متقین و زیارت جامعه کبیره از آن جمله است. اگر خداوند توفیق دهد مسابقه حفظ این خطبه‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد تا همه انگیزه یابند نسبت به حفظ این متون نورانی اقدام کنند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مسابقه در یک مرحله برگزار می‌شود و برگزیدگان به صورت متمرکز و بر اساس امتیاز و در صورت نیاز با قرعه کشی انتخاب خواهند شد و تفاوتی ندارد، در هر استان چه تعداد شرکت کرده‌اند. به جوان‌ها، طلاب و خانواده‌ها توصیه می‌شود، ذهن‌های خود را از این مفاهیم نورانی پر کنند و نسبت به حفظ قرآن، ادعیه و برخی از خطبه‌های نورانی نهج‌البلاغه و به ویژه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اقدام کنند.

ملکی بیان کرد: خانواده‌ها و جوانان به این مساله اهتمام ورزند، این امور حافظ بُعد معنوی و اعتقادی انسان می‌شود و انسان را در مقابل صدماتی که دشمن از طریق فرهنگ و فضای مجازی مورد هجمه قرار می‌دهد، حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...