پرواز حاج قاسم و حاج حسین با عهد اخوت


پرواز حاج قاسم و حاج حسین با عهد اخوت

کرمان - ایرنا - خواهر شهید حاج حسین پورجعفری به نقل از برادر شهیدش گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به برادرم گفته بود اگر روزی یکی از ما شهید و یا اسیر شویم با این دلبستگی که به هم داریم نمی توانیم دوری یکدیگر را طاقت بیاوریم و طولی نمی‌کشد که به هم خواهیم پیوست.

زهرا پورجعفری، خواهر شهید حاج حسین پورجعفری، همرزم ۳۸ ساله سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح روز جمعه ۱۳ دی ماه بعد از اذان صبح برای گوش کردن دعای ندبه، تلویزیون را روشن کردم و متوجه خبر شهادت سردار سلیمانی شدم.

وی ادامه داد: برادرم در هر شرایطی با سردار سلیمانی همراه بود برای همین همان لحظه اول متوجه شدم برادرم نیز به فیض عظیم شهادت نائل آمده است.

خواهر شهید پورجعفری اظهار داشت: برادرم هیچ زمان جلوی دوربین نمی آمد و هرگز از خودش برای کسی صحبت نمی کرد و کسی نمی دانست برادر ما همراه حاج قاسم سلیمانی است.

وی ادامه داد: بعد از شنیدن خبر شهادت برادرم، خیلی بیقراری و گریه کردم و عصر همان روز با هواپیما به تهران رفتیم.

زهرا با اشاره به اینکه پنج خواهر و چهار برادر بودیم تصریح کرد: من حسین را خیلی دوست داشتم و به او وابسته بودم.

وی تاکید کرد: حسین هر زمان به کرمان می آمد به من سر می زد و بر صله ارحام و دیدار با خانواده تاکید فراوان داشت و خودش نیز به این توصیه عمل می کرد.

خواهر شهید پورجعفری گفت: برادرم به اطاعت از ولی امر مسلمین، رعایت حجاب و اقامه نماز اول وقت تاکید فراوان داشت و خودش نیز این موارد را رعایت می کرد.

وی از مردم و مسئولان خواست راه شهدا را ادامه بدهند تا خون آنها درخت تنومند انقلاب اسلامی را بیش از پیش به ثمر برساند.

زهرا افزود: تفاوت سنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با شهید حسین پورجعفری ۱۰ سال بود اما به هم ارادت زیادی داشتند و می شود گفت در تمام عملیات ها حسین ایشان را همراهی می کرد.

وی خصوصیت مشترک برادر شهیدش با حاج قاسم سلیمانی را شوق خدمت به خلق خدا عنوان و تصریح کرد: گاهی ۱۵ روز یا سه یا چهار ماه و گاهی بیشتر از برادرمان خبر نداشتیم.

زهرا که به نوعی حق مادری بر گردن برادرش دارد می گوید: شهید حسین پورجعفری ۵۳ سال قبل در نیمه های سحر، تقریبا نزدیک به همان زمانی که او را به شهادت رساندند در گلباف از توابع کرمان متولد شد.

وی با بیان اینکه حسین فرزند کوچک خانواده بود و تقریبا یک سال داشت که مادرم مریض شد و به دلیل بستری شدن در بیمارستان من از او نگهداری کردم تصریح کرد: حسین را مانند فرزندم دوست داشتم و از او مراقبت می کردم و به هم وابسته بودیم و چند سال بعد حسین ازدواج کرد و اکنون چهار فرزند دارد که همگی ازدواج کرده اند.

این خواهر شهید با بیان اینکه یکی دیگر از برادرهایم نیز که قاسم نام داشت جانباز بود و فوت شده است گفت: حاج حسین نیز همان اوایل جنگ در یکی از عملیات ها به دلیل برخورد قایقشان به قایق دیگر از ناحیه کمر دچار مصدومیت شد.

وی با بیان اینکه حسین با اخلاق و رفتار خوبی که داشت همه را جذب خود می کرد اظهار داشت: حسین بسیار خاکی و خیلی مظلوم بود به حدی که حاضر بود حق خودش ضایع شود اما حاضر به ضایع شدن حق دیگری نبود.

زهرا همچنین افزود: حاج حسین حجب و حیای خاصی داشت و در مجالس همیشه شنونده بود و کمتر صحبت می کرد.

وی گفت: هر زمان گلایه، دلتنگی یا مشکلی داشتیم و با برادرم مطرح می کردیم و او فقط ما را دعوت به صبر و توکل به خداوند می کردند و شنونده خوب و نصیحت کننده خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج حسین نسبت به کسب مال حلال بسیار دقت داشت گفت: هیچ وقت از اموال دولتی که نزد او بود سوء استفاده نمی کرد و همیشه می گفت هر کسی هر کار کرد برای خودش کرده و من هم این راه را انتخاب کرده ام چون خودم دوست داشتم و کسی مرا اجبار به این کار نکرده است.

خواهر شهید پورجعفری با بیان اینکه برادر شهیدم عاشق احترام گذاشتن به پدر و مادر بود گفت: او داشته هایش را دعای پدر و مادر می دانست و هر زمان به کرمان می آمد حتما به پدر و مادرمان سر می زد و بعد از فوت آن ها حتما به مزار آن ها می رفت.

وی تاکید کرد: هیچکس از او دلخوری نداشت و حسین کسی را از خودش نمی رنجاند.

وی می گوید: شهید حسین پورجعفری به حجاب و نماز و خواندن قرآن و عمل به آن اهمیت زیادی می داد و همیشه تاکید داشت بانوان باید حضرت فاطمه الزهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.

زهرا تصریح کرد: زمانی که همه در یک جا جمع بودیم و حاج حسین نیز بودند نماز ظهر و شب را پشت سر وی می خواندیم.

وی با بیان اینکه شهید حسین پورجعفری هیچ زمانی دنبال مادیات دنیایی نبود گفت: زندگی شهید حسین همیشه سرشار از برکت بود و همواره تاکید داشت، مهم آخرت است و باید هر کاری را که انجام می دهی در آخرت به دردت بخورد و گرنه کار دنیا را خداوند درست می کند.

وی تاکید کرد: شهید پورجعفری به دلیل ارادت خاصی که به اهل بیت (ع) داشتند معمولا زمان تحویل سال را در حرم امام رضا (ع) و یا در کنار حرم اباعبدالله الحسین (ع) حضور یافت.

خواهر شهید پورجعفری گفت: شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، همیشه حاج حسین را به نام داماد و یا پسر خود معرفی می کرد و کسی اطلاعاتی از این همراه شهید حاج قاسم سلیمانی نداشت.

وی می گوید: یک هفته قبل از شهادت، حسین برای حضور در مراسم گرامیداشت یکی از آشنایان به کرمان آمده بود و بعد از آن بدون سر زدن به خانواده به دلیل زمان کمی که داشت مجدد برگشت.

زهرا اظهار داشت: آرزوی برادرم نیز مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهادت بود و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که یکی از بزرگترین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب جمهوری اسلامی ایران است و برادرم همزمان با هم به آرزوی دیرینه خود رسیدند و امیدواریم ما نیز در سایه شهیدان این مرزو بوم عاقبت بخیر شویم.

پیروی از ولایت تاکید شهید پورجعفری بود

پرواز حاج قاسم و حاج حسین با عهد اخوت

برادر شهید حسین پورجعفری نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ساعت دو بامداد روز جمعه بود که یک نفر با من تماس گرفت و خبر شهادت برادرم را به من داد.

قاسم پورجعفری اظهار داشت: آن شب را تا صبح در ناله، آشک و آه گذارندم و فردای آن روز خواهر و برادرهایم از طریق اخبار متوجه این حادثه شدند و با هم به سمت تهران حرکت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه برادرم همیشه به پیروی از ولایت ما را تشویق می کرد اظهار داشت : نماز و روزه و عبادات او هرگز ترک نمی شد.

بردار شهید پورجعفری با اشاره به مجروحیت بردارش از ناحیه کمر در جنگ تحمیلی تصریح کرد: با اینکه این شهید بزرگوار می توانست بازنشست شود اما باز هم ماندن در کنار حاج قاسم را ترجیح داد و از طرفی حاج قاسم نیز به دوری از حسین رضایت نمی داد.

وی که خود در نبردهای هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته است گفت: حسین در جنگ نیز همیشه پشتیبان من بود.

قاسم پورجعفری با اشاره به مجروحیتش در جنگ تحمیلی و اینکه حسین مدتها برای پیدا کردن او تلاش کرده است افزود: دشمن باید به سزای اعمال ننگین خود برسد لذا از مسئولان می خواهم نگذارند خون شهدا پایمال شود.

وی همچنین از مردم فهیم ایران اسلامی به دلیل حضور پرشور در تشییع و تدفین شهید حاج قاسم سلیمانی و برادر شهیدش تشکر کرد.

برادر شهید حسین پورجعفری، برادرش را محرم راز حاج قاسم معرفی کرد و افزود: وی مردم دار بود و تمام تاکیداتش در رفتارش مشخص بود.

وی تصریح کرد: باید از ملت فهیم ایران برای حضور در مراسم تشییع شهید حاج قاسم و شهید پورجعفری قدردانی کرد.

ملت ایران شایسته تقدیر هستند

خواهر بزرگ شهید پورجعفری نیز با اشاره حضور گسترده ملت ایران در آیین تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و برادرش گفت: ملت ایران شایسته تقدیر و قدرشناس هستند.

لیلا پورجعفری افزود: برادرم همیشه به من سر می زد و احوالم را جویا می شد.

وی اظهار داشت: مهربانی و خوبی خصوصیت بارز براد شهیدم و قصد و نیتش شهادت با حاج قاسم بود.

وی نیز مردم را قدردان و قدرشناس معرفی کرد و گفت: باید از این ملت فهیم که در مراسم سردار حاج قاسم سلیمانی و برادر شهیدم شرکت کردند تشکر و قدرانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس