دبیر هیات انجمن‎های ورزش همدان: سپک‎تاکرا ورزشی مظلوم است


دبیر هیات انجمن‎های ورزش همدان: سپک‎تاکرا ورزشی مظلوم است

همدان- ایرنا- دبیر هیات انجمن‎های ورزشی همدان گفت: سپک‎تاکرا با وجود جذابیت‎های فراوان ورزشی مظلوم است.

حسین خورشیدکوکبیان روز شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات سپک تاکرا قهرمانی استان به خبرنگارن اظهار داشت: این رشته ورزشی آنطور که باید هنوز به طور کامل نزد مردم شناخته شده نیست و نیاز به معرفی بیشتر دارد.

وی بیان کرد: سپک تاکرا ورزشی جذاب و منحصربه فرد است و برای ترویج این رشته مهیج نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و تمرینی به ویژه برای رده های سنی پایه اقدام کرده ایم.

خورشیدکوکبیان با انتقاد از کوتاهی متصدیان برخی سالن های سرپوشیده همدان در راستای ایجاد فضای مناسب جهت رقابت ورزشکاران گفت: برنامه ریزی نادرست متصدیان سالن در مسابقات نوجوانان پیرامون فعال سازی سیستم های گرمایشی مشکلاتی را ایجاد کرد که انتظار رسیدگی به این معضل را داریم.

وی بیان کرد: سرد بودن سالن بدون تردید منجر به آسیب رساندن به ورزشکاران در حین مسابقه می شود و بهتر است مسوولان نسبت به هشدارهای محیطی و کوتاهی نکردن نسبت به این مشکلات اقدام کنند.

دبیر هیات انجمن های ورزشی همدان سپک تاکرا را ورزشی مظلوم دانست و گفت: هدف ما تبلیغ این ورزش مهیج است و از رسانه ها می خواهیم در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

در این دوره از مسابقات که با حضور ۴۰ ورزشکار برگزار شد، تیم همدان متشکل از محمدرضا زنگنه، پوریا کشاورز و متین خوشتراشیان عنوان قهرمانی را کسب کرد.

همچنین تیم تویسرکان با ترکیب سامان نجفی، علی آقا بابایی و افشین احمدوند عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود؛ این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا است و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.

هم اینک در دنیاسه نوع سپک تاکرا انجام می‌شود که شامل هوپ تاکرا، دبل تاکرا و سپک تاکرای ساحلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !