پایه‌های تله‌کابین کرمانشاه، لایه باستانی طاق‌بستان را نمی‌لرزاند


پایه‌های تله‌کابین کرمانشاه، لایه باستانی طاق‌بستان را نمی‌لرزاند

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: با توجه به کاوش‌های تیم تخصصی کارشناسان باستان‌شناسی، پایه‌های انتهایی تله‌کابین از دشت کاهو در مجاورت منطقه باستانی طاق‌بستان رد نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، امید قادری با تأکید بر وجود نگاه ویژه به حفظ آثار باستانی استان، در خصوص نحوه اجرای پروژه تله‌کابین کرمانشاه زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی استان، ابراز داشت: سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اجرایی شدن پروژه تله‌کابین در کرمانشاه، این حساسیت را پیدا کرد که نصب پایه‌های تله‌کابین در منطقه دشت کاهو در ضلع غربی پارک کوهستان ممکن است باعث برخورد این پایه‌ها با لایه‌های باستانی طاق‌بستان شود.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر طی بررسی تخصصی تعدادی از باستان شناسان استان در محوطه دشت کاهو مبنی بر بی‌خطر بودن نصب پایه‌های تله‌کابین، این نظر متفق شد که نباید پایه‌های تله‌کابین در این دشت نصب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: نهایتاً صورت‌جلسه نظر کارشناسی باستان شناسان تنظیم و بر اساس آن از شهرداری کرمانشاه خواسته شد که مسیر سه ‌پایه انتهایی تله‌کابین که قرار بود در این دشت نصب شود، تغییر کرد و خوشبختانه شهرداری نیز موافقت خود را اعلام داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا