فرماندار: پاسگاه کویر دامغان تقویت شود


فرماندار: پاسگاه کویر دامغان تقویت شود

سمنان- ایرنا- فرماندار دامغان با بیان اینکه سه پنجم وسعت دامغان را کویر تشکیل می‌دهد، گفت: تقویت پاسگاه کویر دامغان به دلیل قرارگیری در کریدور شمال- جنوب و مسیر تردد کاروان‌های قاچاق ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

علی اصغر مجد روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان در سالن غدیر استانداری ابراز داشت: کویر دامغان راه‌های فرعی زیادی دارد و همواره به دلیل تردد کاروان‌های قاچاق درگیری بین ماموران انتظامی و قاچاقچیان وجود دارد.

وی ادامه داد: در یک ماه اخیر در محورهای فرعی کویر دامغان درگیری مسلحانه رخ داد و یک قاچاقچی به هلاکت رسید.

فرماندار دامغان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ تن مواد مخدر در محدوده استحفاظی شهرستان دامغان کشف، ۵۰ خودروی حمل قاچاق توقیف، ۱۰۰ نفر دستگیر و ۱۰ باند توزیع مواد مخدر متلاشی شد.

مجد یادآور شد: برای مقابله با اعتیاد و مبارزه با قاچاق یک ضرورت انکارناپذیر است و خالی بودن روستا یکی از عوامل تهدید در زمینه تردد قاچاقچیان است.

وی تاکید کرد: اجتماعی کردن و آگاهی بخشی به جامعه نقشی موثر در مقابله با اعتیاد دارد و باید این رویکرد مهم مدنظر مسوولان قرار بگیرد.

فرماندار دامغان خاطرنشان کرد: ۲ هزار نفر در دامغان در ۱۲ مراکز اقامتی ترک اعتیاد اقدام به درمان کردند که البته ظرفیت این مراکز به طور مینگین ۲۰ تا ۲۵ نفر است.

براساس آمار نیروی انتظامی هشت تن و ۹۷۶ کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال ۹۸ تا پایان مهر امسال در استان سمنان کشف و ضبط شد.
۱۳ مرکز اقامتی میان مدت غیردولتی ترک اعتیاد، ۹۹ مرکز ترک اعتیاد با دارو، ۶ مرکز مشاوره بیماری های رفتاری، ۲ مرکز کاهش آسیب اعتیاد و چهار تیم سیار کاهش آسیب اعتیاد در سمنان وجود دارد و تنها یک مرکز اقامتی میان مدت ویژه بانوان در این استان فعال است و بیش از ۳۹ هزار نفر تحت درمان در این مراکز هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خالکوبی منشوری تتلو در دادگاه دردسرساز شد