توریسم‌درمانی در فارس بیشتر مورد توجه باشد


توریسم‌درمانی در فارس بیشتر مورد توجه باشد

گروه اجتماعی ـ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری ظرفیت‌های گردشگری سلامت در فارس بر لزوم توجه بیشتر به موضوع توریسم‌درمانی در این استان تأکید کرد.

توریسم‌درمانی در فارس بیشتر مورد توجه باشد

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 21 دی‌ماه در دیدار هیئت رئیسه این دانشگاه با استاندار فارس با تأکید بر اهمیت دادن به موضوع توریسم درمانی گفت: با توجه به وجود توانمندی‌های قوی در استان، لازم است به موضوع توریسم درمانی بیشتر بپردازیم که با این مهم، اشتغال‌زایی بسیاری هم فراهم می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت حدود ۳۶ هزار کارمند در این دانشگاه گفت: حدود ۱۰ هزار و ششصد دانشجو در هفده دانشکده تحت پوشش دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، همچنین استان فارس با ۶۷ بیمارستان دولتی دانشگاهی، خصوصی، خیریه و غیردانشگاهی، یازده هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی و حدود ۸۵۰ داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حد توان خدمات مطلوبی به مراجعان ارائه می‌دهند.
لطفی افزود: حدود یک هزار خانه بهداشت و ۵۰۰ پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز روزانه مشغول ارایه خدمت، به حدود ۱۰۰ هزار بیمار و مراجعه کننده هستند که از نظر تعداد در کشور قابل توجه است.
وی ادامه داد: از زمان راه‌اندازی واحد بین‌الملل دانشگاه، سه هزار علاقه‌مند از ۴۲ کشور جهان داوطلب تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بودند، همچنین با اشاره به فعالیت‌های حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه و وجود مراکز تحقیقات، تلاش این دانشگاه بر مبنای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پزشکی شیراز در کشور و منطقه و حتی در دنیا خوشنام است، گفت: مجموعه مراکز درمانی شیراز چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، علاوه بر ارائه خدمت به هم استانی‌ها، به سایر استان‌های کشور به ویژه استان‌های جنوبی مانند بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، یزد و کرمان نیز خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارایه می‌دهند که لازم است مسئولان کشوری نگاه ویژه‌تری به این مهم داشته باشند.
عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز در این جلسه: لازم است به دنبال شناسایی چالش‌ها، تغییر روش‌ها و اصلاح فرآیندها باشیم، به نحوی که در راستای پیشرفت، آبادانی، منافع مردم و کشور باشد.
وی با تأکید بر مشخص کردن برنامه‌های عملیاتی و هدف‌گذاری‌های کوتاه مدت و بلندمدت، ادامه داد: باید تلاش‌ها در ایجاد و ارایه راهکارهایی برای ارتقای خدمات باشد و ضرورت دارد از شرکت‌های تولیدکننده دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی با رعایت اصول استاندارد حمایت کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !