تخت هوشمندی که با تنظیم دما به بهبود خواب کمک می‌کند


تخت هوشمندی که با تنظیم دما به بهبود خواب کمک می‌کند
Sleep Number در نمایشگاه CES امسال تخت‌خواب‌های هوشمندی را معرفی کرده است که در طول شب سرد و گرم می‌شوند و با چرخه‌ی طبیعی خواب انسان کار می‌کنند.

بارها پیش آمده که بعد از یک خواب چند ساعته احساس کنیم خستگی‌مان به‌طور کامل رفع نشده است؛ در همین راستا شرکت‌های زیادی تلاش می‌کنند مشکلات خواب انسان را از بین ببرند. شرکت Sleep Number با ارائه‌ی تشک‌هایی با استحکام ایده‌آل برای سبک خواب هر شخص، تلاش می‌کند کیفیت خواب مشتری‌های خود را بهبود دهد اما این بار با ارائه‌ای محصولی جدید، یک قدم فراتر رفته است.

تشک‌های Climate360 که در نمایشگاه CES 2020 در لاس‌وگاس معرفی شده‌اند، با تنظیم دما، بدن را در دمای مناسب نگه می‌دارند تا میزان بیداری در طول شب را کاهش دهند. این تشک‌ها با عملکرد سرمایش و گرمایش، به‌طور خودکار دمای بدن را مطابق با چرخه‌ی خواب برای استراحتی عمیق‌تر تنظیم می‌کنند. تشک‌های Climate360 دارای دو منطقه‌ی دمایی هستند تا هرکدام از زوجین بتوانند دمای مناسب برای خود را تعریف کنند. شرکت Sleep Number در مورد تشک‌های جدید خود می‌گوید:خاصیت تعادل دمای تشک‌های هوشمند Climate360 از مواد تخت‌خواب، ویژگی‌های پیشرفته‌ی پارچه و مواد تغییرفازدهنده ناشی می‌شود.

تخت هوشمندی که با تنظیم دما به بهبود خواب کمک می‌کند

این فناوری برای سرمایش و گرمایش با سیستم مجرایی کار می‌کند، گزارش‌های روزانه نیز چشم‌اندازی از کیفیت خواب ارائه می‌دهند و معیارهایی مانند ضربان قلب، ریتم شبانه‌روزی و تنفس را در نظر می‌گیرند. تشک‌های Climate360 در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند اما تشک‌های فعلی Sleep Number 360 با لایه‌های متعادل‌کننده‌ی دما به‌روزرسانی خواهند شد تا نوسانات سرد و گرم را به حداقل برسانند و کیفیت خواب را بهبود دهند. اگرچه این به‌روزسانی به‌اندازه‌ی تشک‌های Climate360 پیشرفته نیست اما تاحدودی به تنظیم درجه حرارت بدن کمک می‌کند. شلی ایباخ، مدیرعامل شرکت Sleep Number می‌گوید:

Sleep Number پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌ی رفع بحران جهانی خواب که سلامت میلیون‌ها انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد داشته است. ما به‌عنوان شرکتی هدف‌محور، خود را مسئول پیشرفت جامعه از طریق بهبود سلامتی مردم می‌دانیم. جدیدترین نوآوری‌هایی که در CES معرفی می‌کنیم، کیفیت خواب افرادی که دچار اختلال خواب هستند را افزایش می‌دهد.

تخت هوشمندی که با تنظیم دما به بهبود خواب کمک می‌کند

ایباخ همچنین می‌گوید طبق تحقیقاتی که طی ۲۵ میلیون جلسه خواب صورت گرفته، کیفیت خواب افرادی که به‌طور مرتب از تحت‌خواب‌های آن‌ها استفاده می‌کنند هر شب بیش از ۱۵ دقیقه و هر سال حدود ۱۰۰ ساعت بهبود پیدا کرده است. تحقیقات نشان داده است حتی ۱۵ دقیقه بهبود کیفیت خواب هر شب، توانایی بدن در جلوگیری از افزایش وزن و بروز سرماخوردگی را افزایش می‌دهد و همچنین به بهبود بهره‌وری کمک می‌کند. فناوری به کار رفته در تشک‌های Sleep Number از طریق خنک‌کننده‌ی اواپراتور (تبخیرکننده) می‌تواند تا ۱۱- درجه خنک شده یا تا ۳۷ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم شود.

فناوری SleeplQ که در تمامی تخت‌های Sleep Number 360 به کار رفته، اکنون با نظارت بر سلامت قلب و عروق و تنفس، زمان خواب و بیداری و تغییر ضربان قلب توصیه‌های بهتری در مورد چگونگی بهبود خواب و سلامتی ارائه می‌دهد.

خواب بخشی مهم یک سبک زندگی سالم است. اپلیکیشن‌ها و گجت‌های پوشیدنی تلاش می‌کنند کیفیت خواب انسان را بهبود دهند، اما تشکی که بتواند دمای ایده‌آل را برای دو فرد به‌طور هم‌زمان تنظیم کند مطمئنا بیشتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت. تشک‌های Climate360 جایزه‌ی نوآورترین اختراع CES 2020 را برنده شده است و همچنین به‌عنوان افتخار نوآوری در دسته‌بندی «بهداشت و سلامت» و «فناوری برای جهانی بهتر» انتخاب شد. این محصول دارای پایه‌های قابل تنظیم بوده و قیمت خرده‌فروشی آن ۷۹۹۹ دلار است. حال تنها کاری که باید انجام دهیم این است که تا سال ۲۰۲۱ صبر کنیم و ببینم کیفیت تشک‌های Climate360 شرکت Sleep Number چگونه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران