دارنده سهمیه پارالمپیک 2020 به توکیو نمی‌رود چون ...


دارنده سهمیه پارالمپیک 2020 به توکیو نمی‌رود چون ...

تهران- ایرنا- کماندار پارالمپیکی گفت:‌ حدود 70 روز پیش در مسابقات پاراتیروکمان تایلند سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کردم اما ادامه حضورم در اردوهای طولانی مدت برای آماده‌سازی، شغل و حقوق بازنشستگی‌ام را به مخاطره می اندازد.

«مجید کاکوش» روز یکشنبه در واکنش به انتشار خبری در خصوص کناره‌گیری از دنیای قهرمانی اظهار داشت:‌ در پارالمپیک ریو به فینال راه یافتم و امیدوار بودم که با تلاش و پیگیری در اردوها بتوانم در توکیو برای کشور افتخارآفرینی کنم اما واقعیت این است که اردوهای طولانی‌مدت زندگی خانوادگی و کاری‌ام را با چالش مواجه خواهد کرد، بنابراین ترجیح دادم که از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کنم.

وی با اشاره به اینکه کارمند موسسه مطالعاتی وزارت صنعت و معدن است و سال آینده بازنشست خواهد شد، اضافه کرد:‌ اگر کمیته ملی پارالمپیک یا وزارت ورزش و جوانان حمایت بیشتری می‌کردند تا به عنوان ورزشکار برای تامین معاش و هزینه‌های اردویی حقوقی دریافت کنیم و هماهنگی‌های لازم با محل کار ورزشکاران برای حضور در اردوها صورت می‌گرفت، شاید لزومی به خداحافظی از ورزش نبود.

دارنده سهمیه پارالمپیک توکیو گفت:‌ پاداش مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را پس از یک سال با پیگیری‌های زیاد و معادل سکه‌های تعیین شده پرداخت کردند و این درحالی است که هزینه زندگی برای معلولان به مراتب سنگین‌تر از سایر شهروندان است.

کاکوش گفت:‌ متاسفانه از فروردین‌ماه امسال تیراندازی با کمان معلولان به فدراسیون تیراندازی با کمان تفویض شد و آشنایی نداشتن با ورزش معلولان و مسائل جانبی آنان از سوی مسوولان، تمرین کردن را برای کمانداران معلول سخت‌تر کرده است.

وی وجود تبعیض بین کمانداران معلول و کمانداران سالم را از دیگر مشکلات این رشته عنوان کرد و گفت:‌ کمانداران معلول در مسابقات قهرمانی جهان هلند هفت سهمیه کسب کردند و کمتر از ۳ ماه پیش من سهمیه هشتم را بدست آوردم اما کمانداران سالم تنها یک سهمیه توکیو را کسب کرده‌اند، اما برخورد و استقبال مسوولان در فرودگاه و پرداخت پاداش به ورزشکاران سالم و معلول به طور کامل تبعیض بین این ۲ گروه را نشان می‌دهد.

«مجید کاکوش» کماندار پارالمپیکی ایران که در رقابت‌های قهرمانی آسیا تایلند در کلاس W۱ موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده بود، روز گذشته از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

این ورزشکار طی ۱۰ سال فعالیتش در رشته تیراندازی با کمان ضمن کسب مدال برنز میکس تیم در مسابقات جهانی جمهوری چک در ۲۰۱۷، مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا در ۲۰۱۶ و مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا در ۲۰۱۹ را کسب کرد.

کاکوش نخستین پاراکماندار کلاس W۱ در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی