85 هزار کیلومتر مطالعات ژئوفیزیک هوایی در خراسان جنوبی انجام شد


85 هزار کیلومتر مطالعات ژئوفیزیک هوایی در خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از 85 هزار کیلومتر مطالعات ژئوفیزیک هوایی توسط ایمیدرو در استان امسال به پایان رسید و مراحل بعدی نیز در دستور کار این سازمان است.

محمدصادق معتمدیان شنبه شب در نشست جمع بندی سفر یک روزه رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به خراسان جنوبی افزود: این استان یکی از قطب‌های مهم معدنی کشور است و تاکنون بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی فلزی و غیرفلزی در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

وی گفت: استان در برخی مواد معدنی دارای ذخایر استراتژیک خوبی است که از آن جمله می‌توان به زغالسنگ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد ذخایر زغالسنگ کشور مربوط به خراسان جنوبی است اظهار داشت: یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید توجه ویژه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به استان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این شرکت سال‌های اخیر در جهت کمک به توسعه استان به ویژه در زمینه واگذاری معادن و سرمایه‌گذاری، اقدامات مهمی انجام داده است.

وی یکی از سرمایه‌گذاری‌های مهم ایمیدرو در استان را مربوط به کارخانه فولاد قاینات عنوان کرد و گفت: فولاد قاینات یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعتی و معدنی استان است.

وی یادآور شد: شرکت ایمیدرو در بحث معادن طلا در شهرستان‌های خوسف و نهبندان از جمله طلای هیرد اقدامات خوبی انجام داده است و کارخانه فراوری طلا اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات انجام شده یا در دست اجرای ایمیدرو در استان نشان از عزم جدی همکاران در سازمان صمت و ایمیدرو در این منطقه کمتر برخوردار اما برخوردار از نعمت‌های الهی است.

وی افزود: در راستای تکمیل سند توسعه صنعت، معدن و تجارت که در ۱۲ استان کشور در حال انجام بوده، امید است با همکاری ایمیدرو شاهد توسعه معادن در سطح استان باشیم.

معتمدیان اظهار داشت: تکمیل اکتشافات، زیرساخت‌های مناطق معدنی استان، تکمیل پروژه‌های معدنی که سال‌های قبل آغاز شده است از مهمترین اولویت‌هایی بود که امروز مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز (شنبه) وراد بیرجند شد و به همراه استاندار خراسان جنوبی از طرح کارخانه فراوری طلای هیرد نهبندان و منطقه معادن شاهکوه این شهرستان بازدید کرد.

همچنین بخشی از طرح فراوری و استحصال طلای معدن هیرد با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !