آمریکا تهدید کرد که عراق را از دسترسی به درآمد نفتی محروم می کند


آمریکا تهدید کرد که عراق را از دسترسی به درآمد نفتی محروم می کند

واشنگتن تهدید کرد که عراق را از دسترسی به حساب بانکی موجود در ایالات متحده که درآمد حاصل از فروش نفت را در آن ذخیره می کند، محروم کند.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال گزارشی را با استناد به منابع خود در بغداد منتشر کرد که از تهدید ایالات متحده نسبت به قطع دسترسی به حسابهای بانکی عراق در آمریکا حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، عادل عبدالمهدی هشداری را با این مضمون دریافت کرد: " در صورت اجبار به خروج سربازان آمریکایی از عراق، این کشور می توانند دسترسی به حساب بانکیخود را در بانک فدرال رزرو نیویورک از دست بدهد."

در این گزارش آکده است که چنین اقدامی از سوی مقامات آمریکایی می تواند خسارت جدی به اقتصاد عراق وارد کند. به اینکه چه مقدار در حساب بانکی ذخیره وجود دارد اشاره ای نشده است.

پیش از این، ایالات متحده به دلیل سوء ظن مبنی بر اینکه وجوه حاصل از فروش نفت عراق برای تأمین مالی داعش استفاده می شود و به حساب هایی در ایران منتقل میشود، دسترسی بغداد را به این حساب ها برای چندین هفته در سال 2015 مسدود کرده بود.

پارلمان عراق پس از حمله نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد که منجر به کشته شدن ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی شد، تصمیم گرفت نیروهای خارجی را از این کشور خارج کند. در حمله ایالات متحده با مقامات عراقی توافق نشده بود.

سردار عبدالکریم هالف ، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: از قبل آماده سازی سازوکار برای عقب نشینی سربازان آمریکایی آغاز شده است. رئیس جمهور آمریکا ، دونالد ترامپ در پاسخ به این مسئله عراق را با عواقب جدی تهدید کرد. به گفته وی ، او آماده است که تحریم هایی را علیه بغداد اعمال کند "که آنها تاکنون ندیده اند." علاوه بر این ، ترامپ افزود ، ارتش آمریکا قصد ندارد عراق را ترک کند تا زمانی که هزینه پایگاه هوایی ساخته شده توسط آمریکایی ها را بپردازد.

پیش از این ژنرال عبدالکریم هالف، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفته بود: " از قبل آماده سازی سازوکار برای خروج سربازان آمریکایی آغاز شده است."

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در پاسخ به این مسئله عراق را با عواقب جدی تهدید کرد. به گفته وی، او آماده است که تحریم هایی را علیه بغداد اعمال کند "که آنها تاکنون ندیده اند." علاوه بر این، ترامپ افزود، ارتش آمریکا قصد ندارد عراق را ترک کند تا زمانی که هزینه پایگاه هوایی ساخته شده توسط آمریکایی ها را بپردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر