رونق بازار نشر با برپایی نمایشگاه کتاب


رونق بازار نشر با برپایی نمایشگاه کتاب

همدان- ایرنا- یک ناشر با بیان اینکه نمایشگاه کتاب بازار نشر را رونق می‌دهد گفت: ناشران کمتر شناخته شده و تازه‌کار در نمایشگاه سراسری کتاب فرصت دارند تا خود و تولیداتشان را به مردم معرفی کنند.

نماینده فروش انتشارات مسجد مقدس جمکران روز یکشنبه در گفت و کو با ایرنا اظهار داشت: ناشران کمتر شناخته شده و تازه‌کار در نمایشگاه سراسری کتاب فرصت دارند تا خود و تولیداتشان را به مردم معرفی کنند.

سیدحسن حسینی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در توسعه کتابخوانی بسیار اثرگذار است گفت: تعداد زیادی از کتاب‌ها در طول سال در کتاب‌فروشی‌ها به ویژه در شهرستان‌ها قابل دسترس نیستند و کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای می‌توانند با مراجعه به نمایشگاه‌ها به کتب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به نمایشگاه سراسری کتاب همدان، انواع کتاب‌ها در بخش‌های مختلف را با حداقل ۳۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

حسینی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها به رونق بازار نشر به ویژه برای ناشرانی که وابسته به هیچ نهادی نیستند، کمک می‌کند.

این ناشر تاکید کرد: ناشران کمتر شناخته شده، می‌توانند کتاب‌های خود را معرفی کرده و به فروش برسانند و با توجه به تخفیف های پیش بینی شده زمینه خرید را برای کسانی که توان خرید ندارند هم فراهم شده است.

نمایشگاه، کتاب را به سبد خانواده اضافه می‌کند

مدیر انتشارات «اول و آخر» نیز گفت: حضور مردم در نمایشگاه کتاب و ایجاد انگیزه برای خرید حتی یک کتاب، سرانه مطالعه را افزایش می‌دهد.

پویا ریاضی‌خواه با بیان اینکه در شهر همدان پس از چند سال نمایشگاه سراسری کتاب برگزار شده افزود: کتاب‌های جدیدی در نمایشگاه عرضه می‌شود که ممکن است مردم در کتاب‌فروشی ها به آنها دسترسی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در توسعه کتاب‌خوانی تاثیرگذار هستند یادآوری کرد: در طول سال نمایشگاه کتاب به اندازه سایر نمایشگاه‌ها رونق ندارد و برگزاری آن نظر مردم را به خوبی جلب می‌کند.

رونق بازار نشر با برپایی نمایشگاه کتاب

این مدرس دانشگاه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه‌ها سیاست‌ حمایتی را در پیش می‌گیرد و با ارائه تخفیف به مردم، زمینه فروش بیشتر را فراهم می‌کند.

ریاضی خواه با اشاره به اینکه حضور ناشران بیشتر از اینکه جنبه فروشگاهی داشته باشد، حالت نمایشگاهی دارد افزود: ناشران در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند تا انتشارات خود را معرفی کرده و مردم با آنها آشنا شوند.

این ناشر با تاکید بر اینکه عرضه کتاب تخفیف‌دار به رونق فروش کمک می‌کند، یادآوری کرد: مشکل اصلی این است که کتاب در سبد هزینه خانواده‌ها نیست که اگر باشد، مردم در طول سال نیز بدون تخفیف کتاب تهیه می‌کنند.

تلفن همراه هرگز جایگزین کتاب نمی‌شود

یکی از غرفه‌داران دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان نیز برپایی نمایشگاه را اقدام مثبتی ارزیابی کرد که به وسیله آن می توان مردم را به مطالعه عادت داد.

علی ابوالفتحی‌ نادر با بیان اینکه فضای مجازی نمی‌تواند کمبود کتاب خواندن را جبران کند افزود: نمی‌توان با تلفن همراه لذت خواندن کتاب را آنچنان که باید حس کرد و تجربه نشان می‌دهد که کتاب کاغذی، نوعی کتاب‌درمانی است و تاثیر بیشتری بر مخاطبان دارد.

وی با اشاره به سهولت دسترسی به ناشران و ارائه اطلاعات دقیق در مورد کتب در نمایشگاه سراسری کتاب، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور فعالان عرصه نشر در نمایشگاه، حتی اگر کتاب‌های مورد نظر یافت نشود، اطلاعات در خصوص نحوه دسترسی به علاقه مندان ارائه می‌شود.

این غرفه دار گفت: مردم برای زندگی با دانش و آگاهی بالا، باید با کتاب‌های حوزه های مختلف آشنایی داشته باشند و اطلاعات خود را محدود به نوع خاصی از کتاب نکنند.

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان هجدهم دی ماه آغاز شد و تا بیست و سوم همین ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار