تولید روان‌کار دستگاه‌های ماشین‌کاری توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی


تولید روان‌کار دستگاه‌های ماشین‌کاری توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی

تهران- ایرنا - یک شرکت دانش بنیان داخلی توانست روان‌کار دستگاه‌های ماشین‌کاری بر پایه کوانتوم دات‌ها در صنایع را با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تولید کند.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، اشکان شمالی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به تاسیس این شرکت در سال ۱۳۹۵ در مرکز فناوری‌های پیشرفته دانشگاه شهید مدنی گفت: در واقع زمینه کاری شرکت، تولید روانکارها و شوینده‌های صنعتی بوده و تاکنون موفق به تولید هشت نوع محصول شوینده صنعتی و یک نوع روان‌کار صنعتی شده است.

وی با بیان اینکه، این شرکت دانش بنیان نخستین شرکت تولید کننده روان‌کار با تاییدیه نانو مقیاس از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، افزود: محصولی که مجموعه ما برای تولید آن از صندوق نوآوری تسهیلات دریافت کرده است، روان‌کار دستگاه‌های ماشین‌کاری در صنایع بوده که با استفاده از تکنولوژی نانو تولید شده است.

شمالی تصریح کرد: به بیان ساده‌تر این روغن حل شونده فرموله شده با تکنولوژی نانو تولید شده و مخصوص انواع دستگاه‌های ماشین‌کاری است و فرمولاسیون آن نتیجه سال‌ها مطالعه، تحقیق و توسعه است.

وی افزود: این محصول تمامی مشکلات مربوط به استفاده از آب صابون‌های مینرال، سنتتیک و نانو را بر طرف کرده و از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی نیز شرایط مناسبی را برای مصرف کننده فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت شیمی صنعت رشد سهند، در خصوص مزیت های این محصول گفت: روغن روان‌کار تولید شده در مجموعه ما دچار فساد و بوگرفتگی نمی شود و به دلیل فرمولاسیون خاص روان‌کار، هیچ باکتری توان رشد در این محیط را ندارد، همچنین طول عمر این روان‌کار یک سال برآورد شده است، در حالی که اکثر روان‌کارهای موجود در بازار طول عمر کمتر از دو ماه دارند.

وی ادامه داد: روان‌کار تولید شده در شرکت شیمی صنعت رشد سهند، تا ۹۰ درصد پسماندهای تولیدی در صنایع هدف را کاهش داده و طول عمر دستگاه‌هایی که از این محصول استفاده می‌کنند را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

شمالی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، صنایعی که از این روان‌کار استفاده می‌کنند، میزان مصرف روان‌کار تا ۹۰ درصد کاهش یافته است، با توجه به ویژگی‌های این محصول می‌توان گفت که محصول ما بهتر و باکیفیت‌تر از نمونه‌های خارجی بوده و از نظر قیمت نیز یک سوم قیمت نمونه‌های خارجی است، لذا ما در حال بازاریابی و نمونه‌دهی به کشورهای همسایه هستیم.

وی گفت: محصول تولید شده در این مجموعه در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، به بیان ساده‌تر این محصول در تمام صنایع ماشین‌کاری کشور از جمله صنایع نظامی، قطعه‌سازی و خودروسازی کاربرد دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی