کشف احشام قاچاق در فارس


کشف احشام قاچاق در فارس

در پی گشت زنی های هدفمند نیروهای انتظامی ر استان، احشام قاچاق فراوانی در لارستان، مهر و خرمبید کشف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سردار رهام‌بخش حبیبی» از شناسایی سارق احشام و کشف 244 راس احشام مسروقه به ارزش پنج میلیارد و 320 میلیون ریال در شهرستان لارستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان لارستان، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: ماموران با انجام گشت زنی‌های هدفمند و اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند یک نفر از سارقان حرفه‌ای احشام را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آن را دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس، به سرقت 244 راس احشام مسروقه در سطح شهرستان لارستان اعتراف کرد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارق حرفه‌ای، 244 راس احشام مسروقه کشف شد، عنوان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مسروقه را پنج میلیارد و 320 میلیون ریال برآورد کرده‌‌اند، گفت: تا کنون متهم به 11 فقره سرقت اقرار کرده است.

کشف 35 راس گوساله قاچاق

«سرهنگ غلامرضا فرمانی» نیز از توقیف 2 دستگاه کامیون و کشف 35 راس گوساله قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد و گفت: ماموران انتظامی بخش «اسیر» این شهرستان در حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به 2 دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی مهر ادامه داد: در بازرسی از این 2 خودرو، تعداد 35 راس گوساله قاچاق و فاقد مجوز کشف شد و کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند.

وی تاکید کرد: در این خصوص 2 نفر راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف 140 راس گوسفند در خرمبید

«سرهنگ حمید جوکار» با اشاره به تلاش ماموران انتظامی این شهرستان، گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، یک کامیون متوقف و در بازرسی از آن 140 رأس گوسفند قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی خرمبید ادامه داد: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، تعداد 140 راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق، سه میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن 110به پلیس اعلام کنند.

کشف احشام قاچاق میلیاردی در لارستان

«سرهنگ داوود امجدی» نیز از کشف 99 راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک کامیون به ارزش 2 میلیارد ریال خبر داد و اعلام کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک کامیون حامل احشام مشکوک برخورد کردند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون، 99 راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه را 2 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و احشام به دامپزشکی منتقل شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق احشام و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پلیس قرار دهید.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان