آب شهر قلعه‌گنج وصل شد/خسارت 370 میلیارد ریالی سیل به راه های شمال استان کرمان


آب شهر قلعه‌گنج وصل شد/خسارت 370 میلیارد ریالی سیل به راه های شمال استان کرمان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان از خسارت 370 میلیارد ریالی سیل به راه های شمال استان کرمان خبر داد.

۱۹:۳۶/ "احسان عراقی‌زاده" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت راه‌های شمال استان کرمان گفت: بارش بارندگی‌های اخیر به‌خصوص بارندگی‌های ۷۲ ساعت گذشته در شمال استان کرمان ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت شامل تخریب شانه‌های راه‌های اصلی و فرعی و تخریب راه‌های روستایی را وارد کرده است.

وی ادامه داد: خسارت به راه‌های شنی، آب‌بردگی‌های شانه‌های خاکی راه‌ها، تخریب رویه‌های آسفالتی به دلیل نمک پاشی و یخ‌زدایی مستمر و تخریب خط کشی‌های محورهای اصلی و فرعی بدلیل تیغ زنی‌های مستمر و متوالی و ... همچنین تخریب و خوردگی پل‌های در گردنه‌های برف‌گیر استان کرمان و تخریب رادیه و برید پل‌ها از دیگر خسارات مربوطه می‌باشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان عنوان کرد: شمال استان دارای ۲۲ گردنه برف‌گیر به‌طول یک هزار و ۵۰ کیلومتر می‌باشد.

۱۹:۲۰/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از وصل شدن آب شهر قلعه‌گنج خبر داد و اظهار کرد: آب آشامیدنی ۴ روستا و برق ۷ روستا در سطح استان کرمان قطع می‌باشند شایان ذکر است که در پی بارش‌های اخیر در استان کرمان و جاری شدن سیلاب خوشبختانه مصدوم و کشته ای را تاکنون نداشتیم.

"مجید سعیدی" در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت وقوع سیلاب در استان کرمان و سیستان و بلوچستان و انتخاب استان کرمان به عنوان معین استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان در خواست بالگرد از استان کرمان را داشتند که به دلیل شرایط جوی نتوانستیم این درخواست آنها را پاسخ دهیم اما جمعیت هلال احمر استان یک هزار دستگاه چادر و یک تریلی اقلام معیشتی یک ماهه برای آنها ارسال کرده است و استان سیستان و بلوچستان درخواست دیگری از استان کرمان نداشته، ضمن آنکه استان کرمان خودش نیز درگیر سیلاب بوده است،

وی با بیان این مطلب که ۱۱۴ روستای استان کرمان هنوز راه‌های ارتباطی آنها قطع است، عنوان کرد: باتوجه به اینکه روستاهای که راه‌های ارتباطی آنها هنوز قطع در مناطق کوهستانی و برف‌گیر هستند، هنوز نتوانسته ایم راه های این ۱۱۴ روستا را باز کنیم اما با همه این وجود راه‌های ارتباطی ۲۴۹ روستای استان تاکنون بازگشایی شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از وصل شدن آب شهر قلعه‌گنج خبر داد و اظهار کرد: آب آشامیدنی ۴ روستا و برق ۷ روستا در سطح استان کرمان قطع می‌باشند شایان ذکر است که در پی بارش‌های اخیر در استان کرمان و جاری شدن سیلاب خوشبختانه مصدوم و کشته ای را تاکنون نداشتیم.

۱۹/ "مسعود جمیلی" مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت راه های جنوب استان کرمان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های که سازمان هواشناسی از قبل داشت؛ هماهنگی‌های و آمادگی لازم داشتیم شایان ذکر است که از عصر روز جمعه بارش‌ها در جنوب استان کرمان آغاز و تا امروز ادامه داشت.

وی با بیان این مطلب که حجم بارش‌ها در جنوب استان کرمان زیاد بود، اظهار کرد: رودخانه‌های هفت شهرستان جنوبی استان کرمان عمدتا فصلی هستند و مسیرهای «رودبار – ایرانشهر»، «قلعه‌گنج – جاسک» و «قلعه‌گنج – رمشک» به دلیل طغیان این رودخانه‌ها و گذر از آب‌نماها جاده به‌صورت موقت مسدود شدند که با کمک نیروهای راهداری این مسیرها بازگشایی شدند اما خسارت زیادی به ما وارد نگردید و به هیچ پل بزرگی در جنوب استان کرمان خسارت وارد نشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از تلاش‌های راهداران جنوب استان سخن به میان آورد و افزود: همه مسیرهای اصلی و فرعی بازگشایی شده‌اند اما چند روستا راه‌های ارتباطی آنها قطع است که ظرف امروز یا فردا بازگشایی خواهند شد.

۱۳:۳۰/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان این مطلب که تا این لحظه برق دو روستا و همچنین شبکه آب ۵ روستای استان کرمان قطع می‌باشد، گفت: دیگر هیچ روستایی در استان کرمان در محاصره سیلاب نیست اما ۳۷ روستای استان در محاصره برف بوده که این روستاها عمدتا در مناطق کوهستانی هستند.

"مجید سعیدی" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت استان پس از بارش‌های چند روز اخیر گفت: تا این لحظه راه‌های ارتباطی حدود ۱۴۰ روستا بسته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان این مطلب که تا این لحظه برق دو روستا و همچنین شبکه آب ۵ روستای استان کرمان قطع می‌باشد، گفت: دیگر هیچ روستایی در استان کرمان در محاصره سیلاب نیست اما ۳۷ روستای استان در محاصره برف بوده که این روستاها عمدتا در مناطق کوهستانی هستند.

سعیدی با اشاره به قطعی آب شهر قلعه‌گنج نیز عنوان کرد: آب شهر قلعه‌گنج حداکثر تا ساعت ۱۵ امروز وصل خواهد شد.

۱۳/ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به خروج سامانه بارشی از جنوب استان گفت: با حضور راهداران شهرستانهای قلعه گنج و رودبار جنوب ۲ محور مسدود «قلعه گنج – رمشک» و «رودبار- ایرانشهر» بازگشایی شد.

"مسعود جمیلی" با بیان اینکه محور «قلعه گنج – رمشک» در محل روستای چاه حسن علی قلعه گنج به علت تخریب قسمتی از محور توسط سیلاب از عصر دیروز مسدود شده بود با تلاش عوامل راهداری قلعه گنج بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه لزوم تردد ایمن مردم و رانندگان در محورها از اولویتهای حوزه راهداری است افزود: علی رغم فرو کش نکردن سیلاب در محدوده چاه حسن علی راهداران توسط دستگاههای راهداری و هدایت سیلاب به محل پل‌های مجاور و ترمیم جاده محور را بازگشایی و زیر بار ترافیک قرار دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از بازگشایی محور «رودبار – ایرانشهر» هم خبر داد و گفت: با همت راهداران شهرستان رودبار و ارسال دستگاه‌های کمکی راهداری محور رودبار جنوب به ایرانشهر بازگشایی شد.

جمیلی از ادامه ترمیم آب‌نماهای این محور توسط عوامل راهداری خبر داد و گفت: محور «قلعه گنج – جاسک» هم که به علت طغیان رودخانه فصلی این محور مسدود شده بود بازگشایی و تردد در آن جریان یافت .

وی از از مسدود بودن آب‌نماهای محورهای فرعی مظفر آباد و آبسردوئیه در شهرستانهای کهنوج و روبار به علت وجود سیلاب در بستر رودخانه هلیل رود خبر داد و گفت: به محض فراهم شدن شرایط و ایمنی تردد این آب‌نماها هم برای عبور و مرور مردم محلی بازگشایی خواهد شد در حال حاضر مسیر جایگزین از محور «رودبار – بهادرآباد» به کهنوج است .

۱۲:۲۰/ مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقوع سیل و آب گرفتگی معابر در ۴۷ روستا در مناطق جنوب استان اظهار کرد: ۴۶ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۱۶ تیم به بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر گرفتار در سیل در روستاها و مراکز شهرستان‌های منوجان، کهنوج، ساردوئیه، ارزوئیه، قلعه گنج، ریگان و رودبارجنوب با توزیع اقلام زیستی و گرمایشی امدادرسانی کردند.

"هادی سلطانی‌نژاد" در گفت‌وگو با ایسنا، درباره امدادرسانی به سیل زدگان استان کرمان گفت: در اثر بارندگی‌های شدید در جنوب استان و بارش برف در مناطق کوهستانی، نیروهای امدادی این جمعیت در ۴۸ ساعته گذشته به بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر گرفتار در سیل، برف و کولاک امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به وقوع سیل و آب گرفتگی معابر در ۴۷ روستا در مناطق جنوب استان اظهار کرد: ۴۶ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۱۶ تیم به بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر گرفتار در سیل در روستاها و مراکز شهرستان‌های منوجان، کهنوج، ساردوئیه، ارزوئیه، قلعه گنج، ریگان و رودبارجنوب با توزیع اقلام زیستی و گرمایشی امدادرسانی کردند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان به وقوع برف و کولاک در ارتفاعات و مناطق کوهستانی در شهرستان‌های کرمان، ساردوئیه، شهداد، سیرجان و رابر اشاره کرد و گفت: نجاتگران هلال احمر در قالب ۱۶ تیم در مراکز شهرستان‌ها و روستاها به بیش از ۵۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه امدادرسانی همچنان ادامه دارد تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۰۰ نفر در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر در سطح استان در طی ۴۸ ساعت گذشته اسکان یافتند.

۱۱:۳۸/ رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان عنوان کرد: در روز سه‌شنبه یکسری بارش‌های بسیار ضعیفی در برخی نقاط استان خواهیم داشت اما در این هفته، دیگر هیچ سامانه جدیدی وارد استان کرمان نخواهد شد.

"حمیده حبیبی" نیز در گفت‌وگو با ایسنا، به وضعیت جوی استان اشاره کرد و گفت: آسمان امروز(۲۱ دی‌ماه) استان کرمان کمی ابری و احتمال بارش پراکنده در پاره‌ای از مناطق دور از انتظار نیست.

وی از کاهش تدریجی ناپایداری‌ها در سطح استان خبر داد و بیان کرد: کاهش محسوس دما از امروز در استان کرمان آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم این کاهش دما تا آخر هفته ادامه داشته باشد که در این راستا صبح امروز حداقل دمای شهر کرمان ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر و در گرمترین ساعات روز دمای شهر کرمان به ۴ درجه بالای صفر خواهد رسید، ضمن آنکه لاله‌زار ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و نرماشیر با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقاط استان بوده‌اند.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان عنوان کرد: در روز سه‌شنبه یکسری بارش‌های بسیار ضعیفی در برخی نقاط استان خواهیم داشت اما در این هفته، دیگر هیچ سامانه جدیدی وارد استان کرمان نخواهد شد.

وی از میزان بارندگی از ۱۹ دی‌ماه تا صبح امروز (۲۲ دی‌ماه) سخن به میان آورد و گفت: گلباف با ۱.۸ میلیمتر کمترین و منوجان با ۱۳۰ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته‌اند شایان ذکر است که در کرمان ۰.۷ میلیمتر برف باریده است و میزان بارش‌های شهر کرمان در این سه روز ۹.۷ میلیمتر بوده است.

۱۱:۳۰/مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: آب شهر قلعه گنج که خط لوله آن آسیب دیده و قطع شده بود، تا ظهر امروز وصل می شود.

"مجید سعیدی" در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت راه های ارتباطی روستاهای استان کرمان در پی بارش باران و برف اظهار کرد: در شهرستان رودبار جنوب راه ارتباطی چند روستا باز شده اما هنوز ۳۹ روستای این منطقه دچار قطع ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان برق یک روستا قطع شده است تصریح کرد: به دلیل حجم بالای سیلاب نمی شود در این منطقه فعلا کار انجام داد در حالی که همه دستگاه ها بسیج شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان به وضعیت سیلاب در شهرستان قلعه گنج نیز اشاره و بیان کرد: در شهرستان قلعه گنج نیز راه ارتباطی شش روستا همچنان قطع است و به دیگر روستاها دسترسی داریم.

سعیدی افزود: آب شهر قلعه گنج که خط لوله آن آسیب دیده و قطع شده بود، تا ظهر امروز وصل می شود.

۱۱:۲۰ وی با اشاره به بارش سنگین برف در شهرستان های بافت و رابر بیان کرد: در شهرستان رابر مشکلی وجود ندارد و راه ها باز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در شهرستان بافت همچنان راه ارتباطی ۴۰ روستا مسدود است و در ۱۰ روستا قطعی برق را داریم که دستگاه ها در حال تلاش برای حل مشکل هستند.

۱۰:۴۰ "احسان عراقی‌زاده" معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت راه‌های شمال استان پرداخت و گفت: همه راه‌های اصلی و فرعی شمال استان باز هستند و تردد در آنها جاری است اما چند راه روستایی در شهرستان رابر و بافت به صورت موقت مسدود هستند و این مهم طبیعی می‌باشد زیرا بارندگی‌ها در این مناطق ساعت ۴ صبح امروز به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: حجم بارندگی در دو روز اخیر زیاد بود و برای بازگشایی راه‌های روستایی و کوهستانی باید دستگاه‌های سنگین همچون بولدوزر و گریدر به این مناطق منتقل کنیم و سعی می‌کنیم تا فردا جاده‌های روستای را بازگشایی کنیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان از مسدود بودن ۲۰ درصد راه‌های روستایی در شمال استان خبر داد با اشاره به میزان خسارات وارده طی بارندگی‌های چند روز اخیر به راه‌ها سخن به میان آورد و اظهار کرد: در مناطق شرقی استان از جمله ریگان، فهرج، نرماشیر و بم خسارت زیادی به جاده‌ها وارد شده است مخصوصا جاده‌های روستاهای و فرعی خسارت دیده‌اند که این خسارات شامل تخریب آب‌نماها، آب شستگی کناره‌های پل و شانه‌های راه‌ها، تخریب پشت پل‌ها در این مناطق زیاد بوده است که میزان خسارت بزودی اعلام می‌شود.

۱۰:۲۶ "احسان شاهرخی" معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت راه‌های جنوب استان کرمان در پی بارندگی های دو اخیر در استان گفت: بارندگی در جنوب استان کرمان قطع شده است و اکنون در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده و بازسازی راه‌هایی که براثر سیلاب و بارندگی‌ها خرابی داشته‌اند، هستیم.

وی با بیان این مطلب که بیشتر راه‌های روستایی خالی از سکنه مسدود است، تصریح کرد: راه‌های روستایی جنوب استان کرمان که دارای سکنه بوده اند، تقریبا باز شده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان بیان کرد: حدود ۱۵ میلیارد تومان به راه‌های جنوب استان کرمان در اثر جاری شدن سیل و بارش های دو روز گذشته خسارت وارد شده که در حال برآورد دقیق میزان این خسارات هستیم.

وی با بیان این مطلب که دقایقی پیش محور «رودبار - ایرانشهر» در حوزه جنوب استان کرمان باز شده است، اظهار کرد: مسیر «قلعه‌گنج – رمشک» نیز باز شده است و فقط چند راه روستایی این محدوده مسدود هستند که منتظریم آب فروکش کند تا آنها را نیز بازگشایی کنیم.

شاهرخی عنوان کرد: همه راه‌های اصلی و فرعی جنوب استان کرمان به جزء آب نماهای مسیر رودبار به کهنوج و رودبار به قلعه‌گنج در قسمت مظفرآباد و بیژن آباد و آب سرودئیه مسدود هستند و این مسیرها تا فروکش کردن آب هلیل رود باز نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر خسارات وارده به ابنیه فنی و جسم راه است همچنین برخی پل‌ها ۱۰ درصد و تا ۱۰۰درصد تخریب شده‌اند ضمن آنکه پل محور جاسک نیز صورت صد درصدی تخریب شده است و مابقی مسیرها دارای تخریب‌ها کمتری بوده اند.

شنبه ۲۲:۲۵ / مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: از ۳۶۳ روستا در ۹ شهرستانِ درگیر باران و برف در استان کرمان، راه ارتباطی ۲۲۹ روستا مسدود است.

"مجید سعیدی" در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت راه های ارتباطی روستاهای استان کرمان در پی بارش باران و برف اظهار کرد: شدت بارش باران و برف و وقوع سیلاب، در حال حاضر ادامه دارد و فردا با کاهش بارش ها و همکاری دستگاه های اجرایی راه ها باز خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه براساس پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی ظهر فردا از استان کرمان خارج می شود اظهار کرد: علی رغم شدت بارش ها و وقوع سیلاب، خوشبختانه تاکنون در سطح استان تلفات انسانی نداشته ایم.

۱۷:۵۴ /مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: سیلاب فروکش نکرده اما تلاش ها ادامه دارد و به محض فروکش کردن آب، راه ها باز می شود

"مجید سعیدی" در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت روستاهای محاصره در سیلاب جنوب استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه این وضعیت به دلیل شدت بارندگی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سیلاب فروکش نکرده اما تلاش ها ادامه دارد و به محض فروکش کردن آب، راه ها باز می شود.

سعیدی با اشاره به اینکه وضعیت خیلی بحرانی نیست، تصریح کرد: هلال احمر همه نیروهای جنوب استان کرمان را به سمت رودبار و قلعه گنج گسیل داده و از مرکز استان نیز نیروهای هلال احمر اعزام شده اند و اقلام معیشتی در روستاهای گرفتار سیلاب در جنوب استان در حال توزیع است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: همچنان راه بسیاری از روستاها در شهرستان های بافت، رابر و ساردوئیه جیرفت مسدود است و برخی راه های نزدیک به جاده های اصلی باز شده اما در روستاهایی که در عمق هستند، مشکل ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اُفت دما بین ۸ تا ۱۰ درجه ای را در استان کرمان خواهیم داشت، افزود: کشاورزان، دامداران و مرغداران باید تمهیدات لازم را بیندیشند تا به محصولاتشان خسارت وارد نشود.

سعیدی تصریح کرد: امشب و اوایل وقت فردا صبح تردد در جاده های کوهستانی و مرتفع استان کرمان تنها باید با زنجیر چرخ صورت بگیرد.

۱۲:۵۶/مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: هشت روستا در دو شهرستان قلعه گنج و رودبار جنوب در محاصره سیلاب قرار گرفته اند که هم اکنون همه نیروهای امدادی جنوب استان برای کمک رسانی در منطقه حضور دارند.

"مجید سعیدی" در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت بارش ها در استان کرمان اظهار کرد: در پی بارش باران در استان کرمان و به ویژه در جنوب استان، ۶۱ روستا در شهرستان های قلعه گنج و رودبار دچار قطع ارتباط شده اند.

وی افزود: هشت روستا نیز در این دو شهرستان در محاصره سیلاب قرار گرفته اند که هم اکنون همه نیروهای امدادی جنوب استان برای کمک رسانی در منطقه حضور دارند.

سعیدی تصریح کرد: به دلیل بارش برف سنگین، راه های روستایی در شهرستان های بافت و رابر و در ساردوئیه جیرفت مسدود شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه در پی بارش شدید باران، محور اصلی رودبار جنوب به ایرانشهر و محور قلعه گنج به رمشک مسدود شده است خاطر نشان کرد: همچنین خط لوله اصلی آب قلعه گنج به چاه دادخدا نیز قطع شده است.

۱۲:۴۹/رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از کاهش دما در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از امشب دمای سطح استان کرمان کاهش خواهد یافت اما در روز دوشنبه کاهش محسوس دما در اکثر مناطق استان دور از انتظار نیست.

"حمیده حبیبی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان کرمان گفت: سامانه بارشی ورودی به استان کرمان تا صبح فردا (۲۲ دی‌ماه) در سطح استان کرمان ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام این مطلب که نیمه جنوبی استان کرمان بیشترین سهم بارش‌ها را خواهد داشت، اظهار کرد: بارش‌ها در استان کرمان به صورت باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از کاهش دما در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از امشب دمای سطح استان کرمان کاهش خواهد یافت اما در روز دوشنبه کاهش محسوس دما در اکثر مناطق استان دور از انتظار نیست.

حبیبی با اشاره به میزان بارندگی‌ها از ۱۹ دی‌ماه تا ساعت ۹ و۳۰ دقیقه امروز( ۲۱ دی‌ماه) گفت: بم با ۱.۲ میلیمتر کمترین و منوجان با ۱۲۷ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند ضمن آنکه در شهر کرمان ۷.۶ میلیمتر بارندگی را تا صبح امروز داشته ایم.

۹:۴۴/معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: محورهای «رودبار – ایرانشهر»، «رودبار – کهنوج- قلعه‌گنج (مسیر مظفرآباد و آب سردوئیه)» و «قلعه‌گنج – رمشک» تا زمان فروکش کردن آب امکان تردد در آنها وجود ندارد.

"احسان شاهرخی" در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت راه‌های جنوب استان کرمان در پی بارش برف و باران از روز گذشته گفت: مسیرهایی در جنوب استان کرمان که در آنها آب‌نما وجود دارد از جمله محورهای «رودبار – ایرانشهر»، «رودبار – کهنوج- قلعه‌گنج (مسیر مظفرآباد و آب سردوئیه)» و «قلعه‌گنج – رمشک» تا زمان فروکش کردن آب امکان تردد در آنها وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که بارش برف در محور ساردوئیه متوقف شده است، تصریح کرد: به دلیل کاهش دمای شدید در این محور و یخ‌زدگی جاده، خودروهای عبوری از این مسیر حتما باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان اعلام کرد: برخی از پل‌ها در شهرستان‌های رودبار و قلعه‌گنج بیش از حجم تعریف شده برای آنها دبی آب از روی آنها عبور می‌کند گفتنی است که پل‌ «قلعه‌گنج – رمشک»، پل «بهادرآباد – رودبار» و پل «رودبار – ایرانشهر» نیز آب بیش از حجمشان از روی آنها عبور می‌کند.

شاهرخی افزود: مردم جاهایی که آب از روی جاده یا پل عبور می‌کند با احتیاط تردد کنند زیرا ممکن است هر لحظه آب به پل خسارت وارد کند و اگر بارندگی ادامه پیدا نکند تا آخر وقت امروز آب فروکش می‌کند و مسیرها باز خواهد شد.

۹:۲۲/معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان از باز بودن همه محورهای مواصلاتی استان کرمان خبر داد و بیان کرد: شب گذشته محورهای «کرمان – بافت»، « بافت – رابر» و «رابر – جیرفت» برای مدتی مسدود شدند که تا ساعت ۲۳ همه این مسیرها بازگشایی شدند.

"احسان عراقی‌زاده" در گفت‌و با ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت راه‌های شمال استان کرمان در پی بارش برف و باران در استان از روز گذشته گفت: شاهد بارش در اکثر محورهای مواصلاتی شمال استان هستیم که در برخی محورها این بارش ها به‌صورت برف و در برخی مسیرها این بارش ها به‌ صورت باران است.

وی ادامه داد: در محورهای «رفسنجان – انار»، «انار – شهربابک – سیرجان»، «کرمان – بردسیر – سیرجان»، «کرمان – نگار – بافت»، «کرمان – بم(دهبکری)»، «کرمان – راور(گردنه خراسانی)» و «زرند – کوهبنان» بارش برف را شاهد هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان از باز بودن تمامی محورهای مواصلاتی شمال استان کرمان خبر داد وبیان کرد: شب گذشته محورهای «کرمان – بافت»، « بافت – رابر» و «رابر – جیرفت» برای مدتی مسدود شده بودند که تا ساعت ۲۳ تمامی این مسیرها بازگشایی شدند.

وی با بیان این مطلب که رودخانه‌های شمال استان تاکنون طغیان نکرده‌اند، توصیه کرد: رانندگان زنجیر چرخ حتما به همراه خود داشته باشند، ضمن آنکه لباس گرم، غذا و سوخت ماشین به میزان نیاز نیز امری ضروری برای رانندگان است.

جمعه ۲۱:۵۲/ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان گفت: مسیر «بافت – رابر» مسدود است که در حال عزیمت به آن منطقه هستم تا از نزدیک آن مسیر را مورد بررسی کنم.

"احسان عراقی‌زاده" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت راه‌های شمال استان کرمان در پی بارش برف و باران گفت: محور «کرمان – بافت» به دلیل بارش برف شدید و کولاک مسدود است که در حال بازگشایی آن هستیم و حدودا یک ساعت دیگر تردد در آن جریان خواهد یافت. شایان ذکر است که این مسیر را برای ایمنی بیشتر مردم و به دلیل آنکه زیر کولاک شدید بود، مسدود کرده بودیم.

وی ادامه داد: مسیر «بافت – رابر» نیز به دلیل بارش سنگین برف در این منطقه مسدود است که در حال عزیمت به آن منطقه هستم تا از نزدیک مسیر را مورد بررسی قرار دهیم اما به جزء این دو محور، سایر مسیرهای شمال استان کرمان باز هستند.

۲۱:۳۰/ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به بارش باران در محورهای جنوبی استان و بارش برف در ارتفاعات جیرفت از باز بودن کلیه محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان خبر داد.

"مسعود جمیلی" با بیان اینکه از تمامی ظرفیت این اداره کل برای باز بودن محورهای شریانی و اصلی استفاده شده است افزود:با توجه به نزدیک شدن ساعات پایانی امشب و امکان یخ زدگی محور عبور از گردنه سربیژن فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌های سنگین راهداری در گردنه های برفگیر حضور دارند از فعالیت ۵۰ دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین به استعداد ۸۰ نیروی راهدار در محورهای برفگیر و ۷۰ نفر نیروی راهداری در محورهای بارانی جنوب کرمان خبرداد و گفت: عبور از گردنه برفگیر امیر المومنین و دیگر جاده های برفگیر جیرفت با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از عوامل پلیس راه و قرارگاه پلیس راه جنوب استان و هلال احمر تشکر کرد و گفت: دستگاههای نمک پاش و تیغ زنی محورهای برفگیر مرتبا در حال انجام است و با توجه به نزدیک شدن به ساعات پایانی امشب امکان یخ زدگی محور وجود دارد لذا توصیه اکید راهداری بر استفاده از تجهیزات زمستانی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه اولویت این اداره کل باز بودن محورهای شریانی و اصلی جنوب استان است گفت: با ایجاد زمان مناسب دستگاههای راهداری برای بازگشایی محورهای روستایی برفگیر و خسارت دیده از سیل اعزام خواهند شد.

۱۹:۱۵/ رییس راهداری و حمل و نقل شهرستان بم ریزش تونل «اسفند دهبکری» را تکذیب کرد.

"سعید شهسوارپور" در گفت و گو با ایسنا با تکذیب شایعه ریزش تونل «اسفند دهبکری» و کشته شدن ۳۵ نفر گفت: بنده هم اکنون در منطقه می باشم و به هیچ عنوان چنین خبری صحت ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ترافیک در این تونل برقرار و مشکلی در این زمینه وجود ندارد افزود: هم اکنون تیم های راهداری در حال نمک پاشی این مسیر می باشند.

"مجید سعیدی" مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در گفت و گو با ایسنا با تکذیب این موضوع گفت: به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد.

۱۶:۳۸/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به بارندگی های استان بویژه جنوب کرمان گفت: ضمن آماده باش ستاد بحران به دستگاه های ذیربط نیز اعلام آمادگی شده است.

"مجید سعیدی" در تشریح آخرین وضعیت بارندگی در استان کرمان گفت: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی، ادامه فعالیت سامانه بارشی طی دو روز آینده در تمام نقاط استان پیش بینی می شود که در بعضی ساعات بارش بصورت رگباری همراه با افزایش لحظه ای سرعت باد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق جنوبی استان بارش تجمعی تا ۱۰۰ میلی متر هم دور از انتظار نیست اظهار کرد: بارش برف هم همچنان در مناطق سردسیر و کوهستانی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه این سامانه روز یکشنبه از شرق استان خارج خواهد شد خاطر نشان کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه های فصلی و جاری شدن سیلاب، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی به خصوص جاده های کوهستانی بواسطه بارش برف و کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده ها محتمل می باشد.

۱۵:۱۰/ آخرین وضعیت راه‌های شمال و جنوب استان کرمان تشریح شد.

احسان عراقی‌زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت راه‌های شمال استان کرمان گفت: بارش در کل گردنه‌های شمال استان کرمان را شاهد هستیم که در مناطق سردسیری به صورت برف و مابقی مناطق به صورت باران است.

وی با بیان این مطلب که بارش‌ها از شب گذشته در استان کرمان آغاز شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون در گردنه اسکر، کفنوئیه، سرچشمه، رابر، سیرچ و دهبکری بارش برف را شاهد هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان از نمک‌پاشی و تیغ‌زنی راه‌ها توسط راهداری از شب گذشته خبر داد و بیان کرد: در گردنه اسکر، رابر و بافت و گردنه کفنوئیه بارش برف بسیار سنگین است اما هیچ یک از راه‌ها مسدود نیستند.

وی از آماده باش کامل اداره راهداری استان کرمان از امشب خبر داد و اظهار کرد: اوج بارندگی‌ها از ساعت ۱۷ امروز آغاز و تا فردا عصر ادامه خواهد داشت و در این مدت پیش‌بینی می‌شود که حدود ۸۰ میلیمتر بارندگی برف یا باران داشته باشیم اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست زیرا همه دستگاه‌های مربوطه در آماده باش کامل هستند.

عراقی‌زاده با تاکید برآنکه هیچ یک از راه‌های اصلی و فرعی مسدود نیستند، تصریح کرد: رودخانه‌ها سیلابی شدند اما از مسیل‌های خود عبور می‌کنند و تا این لحظه مشکلی در این زمینه نداشتیم.

براساس این گزارش "احسان شاهرخی" معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب استان کرمان نیز به ایسنا می‌گوید: همه راه‌های جنوب استان کرمان باز هستند اما در محور ساردوئیه رانندگان حتما زنجیر چرخ داشته باشند زیرا در این محور دما به شدت پایین و برف در حال باریدن است.

وی ادامه داد: بیشتر بارندگی‌ها در حوزه قلعه‌گنج است اما در همه حوزه‌های جنوب استان از جمله جیرفت، عنبرآباد، رودبار بارندگی داریم گفتنی است جاده محمد آباد جیرفت به سمت دهبکری مه گرفتگی داریم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب استان کرمان با بیان این مطلب که بیشتر بارش‌ها از غروب امروز تا فردا خواهیم داشت، عنوان کرد: عصر امروز توده باران‌زایی که در استان هرمزگان فعال است وارد جنوب استان کرمان خواهد شد و باعث بارندگی در منوجان و قلعه‌گنج خواهد شد.

وی از باز شدن دریچه‌های سد جیرفت خبر داد و تصریح کرد: رودخانه‌های جنوب استان کرمان سیلابی هستند اما آب به صورت آرام در مسیل خود جریان دارد و در حال‌حاضر مشکل خاصی نداریم.

شاهرخی با بیان این مطلب که از دستگاه‌های بخش خصوصی نیز کمک گرفته‌ایم، عنوان کرد: ما در آماده باش کامل هستیم و جای هیچ نگرانی نیست.

۱۴:۳۲/ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در اطلاعیه ای اعلام کرد به جهت اعلام ورود سامانه بارشی به حوزه جنوب استان کرمان رانندگان و مسافرانی که از حوزه جنوب استان کرمان قصد مسافرت دارند یا مسافران و رانندگانی که قصد ورود به حوزه جنوب استان کرمان را دارند در حد امکان و غیرضروری بودن سفر، سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

در این اطلاعیه آمده است با اشاره به اینکه هم اکنون کلیه محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان باز است اما بارش برف در گردنه ساردوئیه و از ساردوئیه به سمت رابر را شاهد هستیم که عوامل راهداری و دستگاهها در محورها حضور دارند.

در این اطلاعیه تاکید شده است همراه داشتن زنجیر چرخ در محورها الزامی است و همچنین از رانندگان خواسته شده است با توجه به افزایش باران از ساعاتی دیگر و شدت بارندگی ها در بالا دست از توقف خودروها در حاشیه، بستر و حریم رودخانه ها جدا خودداری کنند.

همچنین از رانندگان خواسته شده است با توجه به ورود سیلاب به آبنماهای محورهای ارتباطی به هیچ عنوان از آبنماها تردد نکنند.

براساس این گزارش در این اطلاعیه آمده «با توجه به تدوام بارندگی ها به ویژه برف در محور "دلفار- ساردوئیه"، "ساردوئیه _رابر" و "ساردوئیه_ راین" از رانندگان خواسته شده است بدون داشتن زنجیرچرخ وارد محورهای برفگیر جیرفت نشوند.

در این اطلاعیه اعلام شده است با توجه به فعال بودن کامیون‌های نمک‌پاش و دستگاه‌های راهداری متاسفانه ورود خودروهای بدون زنجیرچرخ و عدم توانایی در رانندگی در جاده برفی سبب کندی عملیات راهداری می شود و از رانندگان خواسته شده است با توجه به نزدیکی به ساعات پایانی عصر امروز و امشب از تردد غیر ضرور در جاده های برفی جدا خودداری کنند.

به گزارش ایسنا در حال حاضر تمامی محورهای جنوب استان کرمان باز و تردد جریان دارد

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام