افشاردوست: اتفاقی که انتظار داشتیم، افتاد


افشاردوست: اتفاقی که انتظار داشتیم، افتاد

دبیر پیشین فدراسیون والیبال گفت: اگر تیم ملی آسیب دیده نداشته باشد و برنامه آماده‌سازی آن برای المپیک و نه لیگ ملت‌ها باشد، می‌توان انتظار داشت که نتایج بهتری نسبت به المپیک قبلی به دست بیاید.

به گزارش مشرق، محمود افشاردوست در مورد صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: با توجه به سطح بالای والیبال ایران توقع داشتیم که تیم ملی بدون مشکل به المپیک صعود کند و دقیقاً همین اتفاق هم افتاد‎. ما همیشه آرزو داشتیم که مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا فقط با حضور تیم‌های آسیایی برگزار شود و خوشبختانه این امر محقق شد‎.

بیشتر بخوانید:

محمودی: والیبال به همکاری بیشتری نیاز دارد

دبیر پیشین فدراسیون والیبال ادامه داد: بازیکنان ایران در مسابقات انتخابی المپیک، تمام توان خود را به کار گرفتند و خوشبختانه حریف سرسختی هم در مسابقات نداشتیم و با تیم‌هایی بازی کردیم که به اصطلاح بازی‌شان به بازی ما می‌خورد. تنها مشکل ما دیدار با کره بود که این تیم با توپ‌گیری و حمایت‌های داخل زمین و همچنین دفاع روی تور بسیار خوب برای ما دردسر ساز شد. تیم ایران اما با استفاده از تجربه سعید معروف و مهارت مدافعان وسط از این دیدار نجات پیدا کرد و به بازی فینال رسید‎.

افشاردوست گفت: حریف ما در فینال تیم چین بود. این تیم نشان داده که تحت فشار نمی‌تواند بازی مطلوبی ارائه کند. نتیجه این این بازی نیز یک پیروزی کاملاً یک طرفه برای تیم ملی ایران و صعود به المپیک بود‎.

مربی پیشین تیم ملی تصریح کرد: با اضافه شدن بازیکنان جوان به تیم ملی، ترکیب مطلوبی در اختیار کولاکوویچ قرار دارد. اگر تیم ملی آسیب‌دیده نداشته باشد و برنامه آماده‌سازی آن برای المپیک و نه لیگ ملت‌ها باشد با توجه به شناختی که بازیکنان ایران از حریفان قدرتمند خارجی خود دارند، می‌توان انتظار داشت که نتایج بهتری نسبت به المپیک قبلی به دست بیاید‎.

افشاردوست در مورد اضافه شدن شهرام محمودی به تیم ملی والیبال گفت: شهرام، همیشه بازیکن خوبی بوده و خدمات قابل قبولی به تیم‌ملی ارائه کرده است. بازگشت او به جمع ملی‌پوشان را باید به فال نیک بگیریم. او وزنه قابل اتکایی است که در استفاده از توپ‌های بلند برگشتی و پاس‌های سریع پشت خط از منطقه 2 مهارت بسیار زیادی دارد. اگر او آماده و سرحال باشد، کمک بزرگی به تیم ملی خواهد بود‎.

افشاردوست در پایان دلیل موفقیت‌های بین المللی تیم ملی والیبال را برنامه‌ریزی دقیق، استفاده از اسپانسرها و به کارگیری مطلوب همه عوامل موجود عنوان کرد‎.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس