24 هزار تن شکر در اختیار صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی قرار گرفت


24 هزار تن شکر در اختیار صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی قرار گرفت

تبریز - ایرنا - رییس سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: از زمان اصلاح قیمت بنزین تاکنون به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه در صنایع غذایی 24 هزار تن شکر تامین و در اختیار صنایع غذایی استان قرار گرفته است.

حبیب امین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با ارایه گزارش از تامین اقلام اساسی مورد نیاز گروه‌های مختلف جامعه افزود: تامین و توزیع شکر و استمرار این موضوع ثبات قیمت کالاها و تولیدات این گروه صنعتی را در پی داشته است.

وی از تامین برنج هندی و پاکستانی به میزان لازم در سطح استان نیز خبر داد و اظهار کرد: در زمان کنونی توزیع استانی این اقلام در حال انجام بوده و مشکلی در تامین این کالاها وجود ندارد.

رییس سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: پایش مستمر آمار و اطلاعات اقتصادی از جمله قیمت و میزان موجودی کالاهای اساسی و هماهنگ شدن نظام توزیع با نیاز روز بازار از جمله دلایل توفیق در اثربخشی تنظیم بازار آذربایجان شرقی است.

امین زاده، با اشاره به گردآوری اطلاعات بازار در حوزه نظارت و بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: اقدامات نظارتی در ۵ محور رصد و پایش قیمت گروه‌های کالایی، بازرسی و کشف تخلف در این گروه کالاها، دریافت و رسیدگی به شکایات، تدوین گزارش عملکرد در اولویت های کالایی و در نهایت تحلیل و جمع بندی خلاصه و در هریک از جلسات تنظیم بازار استان ارائه می‌شود.

وی یادآوری کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ جلسه ستاد تنظیم بازار به صورت منظم برگزار شده و برآیند تصمیم‌های گرفته شده منجر به ثبات قیمتی در بازار شده است.

رییس سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: مقایسه پتانسیل تورمی سال ۱۳۹۷ از سوی وزارت صمت معادل ۳۰.۸ درصد محاسبه شد ولی تورم محقق شده ۲۶.۹ درصد است که بیانگر تاثیرگذاری ۴ درصدی سیاست های تنظیم بازار در کاهش تورم است.
امین زاده، با بیان اینکه باید مهمترین دلایل تورم و رشد قیمت ها را در متغیرهای حوزه اقتصاد کلان جستجو کرد، افزود: کنترل رشد نقدینگی، منطقی کردن نرخ ارز و ایجاد ثبات در بازار ارز و جلوگیری از نوسانات شدید آن، تقویت طرف عرضه اقتصاد و افزایش تولید، مکمل سیاست های تنظیم بازار در کنترل رشد قیمتها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!