تردد در جاده خلخال-اسالم فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است


تردد در جاده خلخال-اسالم فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

اردبیل - ایرنا - فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم با اشاره به آغاز موج جدیدی از بارش برف و تغییر شرایط جوی در منطقه جنوب استان اردبیل گفت: تردد از جاده خلخال - اسالم فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ علیرضا صحبتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه جدید بارشی به منطقه جنوب استان و آغاز دور جدیدی از بارش برف همراه با کولاک و یخ‌بندان سطح جاده در راه‌های ارتباطی این منطقه، مشکلاتی در تردد عادی وسایط نقلیه به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تمامی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی منطقه جنوب استان اردبیل از جمله راه اردبیل - سرچم در ۲ حوزه استحفاظی این استان و آذربایجان‌شرقی باز بوده و تردد خودروها در جریان است، گفت: بارش برف حدفاصل شهر اردبیل تا روستای قره‌قشلاق شهرستان کوثر موجب خیس و لغزنده شدن سطح جاده شده ولی با این حال تردد خودروها بدون زنجیرچرخ در این مسیر ادامه دارد.

وی با توصیه به همه رانندگان عبوری از محورهای ارتباطی جنوب استان بویژه راه‌های منتهی به استان گیلان بر همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی بویژه زنجیرچرخ و اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی و سایر لوازم ایمنی زمستانی تاکید کرد.

او گفت: در ادامه مسیر ارتباطی اردبیل-سرچم حدفاصل روستای کجل خلخال تا روستای آق‌کند میانه بارش برف خفیف موجب خیس و لغزندگی سطح جاده شده و تردد در این منطقه نیازمند رعایت جوانب احتیاط از سوی رانندگان عبوری است.

رییس پلیس راه اردبیل - سرچم و راه‌های منطقه جنوب استان اردبیل همچنین افزود: به علت بارش برف همراه با کولاک و یخ‌بندان سطح جاده همراه داشتن و استفاده از زنجیرچرخ برای رانندگان تمام خودروهای عبوری از گردنه الماس واقع در محور خلخال - اسالم الزامی است.

وی گفت: تردد وسایط نقلیه سنگین موتوری از جمله تریلی و تانکرهای نفت‌کش از مسیر ارتباطی خلخال- اسالم و بالعکس تا پایان فصل زمستان همچنان ممنوع بوده و محدودیت تردد این خودروها از سوی پلیس راه مستقر اعمال می‌شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: برغم بارش برف همراه با کولاک مقطعی در جاده‌های ارتباطی این شهرستان که از شب گذشته آغاز شده، غیر از جاده مسدود شده از برف خلخال - پونل در استان گیلان تمام راههای ارتباطی اصلی ،فرعی ،بین شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.
معروف خسروی اظهارداشت: به دلیل ریزش برف همراه با کولاک، وجود مه غلیظ و یخبندان سطح جاده در گردنه الماس واقع در محور خلخال - اسالم عبور از این گردنه مستلزم استفاده از زنجیرچرخ برای همه خودروهای عبوری است.
وی گفت: راهداران خلخال هم‌اکنون این جاده را برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده‌اند اما سردی هوا موجب یخبندان و لغزندگی جاده شده و همراه داشتن زنجیرچرخ را برای عبور از این گردنه ضروری کرده است.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا