رویش سپاه در نوار مقاومت به برکت مجاهدت های سردار سلیمانی


رویش سپاه در نوار مقاومت به برکت مجاهدت های سردار سلیمانی

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: امروز شاهد تشکیل سپاه در محور مقاومت به برکت مجاهدت های سپهبد شیهد هستیم و هیچ نگرانی نداریم.

"سردار محمد مارانی" فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه و از همرز مان و همسنگران سپهید شهید حاج قاسم سلیمانی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت درمحل مصلی شهر جیرفت گفت: خیلی سخت است برای کسی که شاگرد وسرباز باشد و بخواهد در وصف فرمانده خودش حرف بزند آنهم سردار و فرمانده دلاوری همانند سپهبد شهید.

وی با تقدیر از برگزاری آیین گرامیداشت شهدای مقاومت افزود: به همه مردم بابت تجلیل از مقام شهدای مقاومت و سردار شهید خدا قوت می گویم که میزبان خانواده و همرزمان شهید مقاومت هستید.

سردار مارانی با طرح این سوال که حاج قاسم چه کرد و چه اقدامی انجام داد که جهان اسلام برایش سوگواراست؟ گفت: حاج قاسم در یک برهه از زندگی اش فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله را در دوران دفاع مقدس دارد که همه می دانند همه استکبار پشت سر صدام ایستادند تا اسلام و کشور ما را نابود کنند که فرمانده ای همانند سردار مقاومت با درایت امام راحل این آرزو را به دل آنها گذاشتند.

حاج قاسم فرمانده ای در میدان معرکه

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با باشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در باب شخصیت انقلابی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: رهبر معظم انقلاب در باب شخصیت حاج قاسم فرمودند" شجاعت و تدبیر" وشجاعت حاج قاسم در چه چیزی بود، شجاعت این بود که در معرکه و در صف مقدم کنار رزمندگان بود و در جبهه و جنگ درکنار آنها بود و شهادت می دهم بارها و بارها جاج قاسم را در خط مقدم و در صحنه های خطرناک دیدم و وقتی می گویم شجاع یعنی اینکه جبهه را هدایت می کرد.

وی با بیان رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در عملیات والفجر ۸ به یگان های سپاه ماموریت دادند اما فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله با آغوش باز ماموریت دهانه فاو را که بیشترین مساحت را دارد، پذیرفت در عملیات خیبر و بدر همینطور و تنها لشکری در رودخانه دجله رفت رزمندگان لشکر ثارالله با فرماندهی حاج قاسم بود.

این هم رزم سپهبد شهید اظهار کرد: در کربلای ۵ سخت ترین ماموریت ها را به عهده گرفتند، آبی که قابلیت قایقرانی و نه غواصی در آن نبود و ۸ کیلومتر عملیات در آب را پذیرفت و این هنر فرماندهی است و از بین همه لشکرحاج قاسم وارد عمل شد که وقتی بچه ها را رها کرد کنار آب نشسته بود و صلوات می فرستاد و دعا می کرد و در کنار آب وقتی می خواست آنها را در آب بیندازند به آنها می گفت در دل آب نام حضرت زهرا(س) را ببرید و حضرت زهرا را شفیع خود قرار بدهید و توسل به حضرت زهرا(س) داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در آن شرایط سخت همانطور عصای موسی نیل را شکافت، به تدبیر حاج قاسم رودخانه اروند شکافته شد وهیچ گاه ندیدم حاج قاسم نماز شب را ترک کند در همه جا با دعا و نیایش در دوران دفاع مقدس بچه ها را بدرقه می کرد که از آن می توان به عنوان تدبیر و تقوا یاد کرد.

تامین امنیت در جنوب شرق

سردار مارانی با بیان تلاش ها و خدمات حاج قاسم در تامین امنیت و آرامش مردم در منطقه افزود: بعد از دفاع مقدس امنیتی که در منطقه جنوب شرق با وجود حاج قاسم ایجاد شد بی نظیر بود و طی ۵ سال کاری کرد که همه گروه های شرور را به زمین نشاند خیلی از افراد کشته یا فرار کردند و این ابهت حاج قاسم بود.

نجات گروگان های نظامی در کمترین زمان

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با بیان خاطره ای درسیستان و بلوچستان برای تامین امنیت گفت: در زهدان در فاصله ۲۵ کیلومتری به سمت بابل جاده را بسته بودند تعداد ۱۰۰ نفر از بچه‌های نیروی انتظامی را به افغانستان بردند اما حاج قاسم منتظر مصوبه شورای عالی امنیت ملی یا دستور فرمانده کل سپاه نماند و آنجا تصمیم گرفت و این جبروت شجاعت و شهامت را می خواهد که ۴ یگان را وارد خاک افغانستان کرد و آنها را آزد کرد آیا مگر کسی غیر از حاج قاسم این کار می کرد.

وی افزود: وقتی شهید صیاد شیرازی آمد و گفت به چه دستوری این کار را کردید حاج قاسم در پاسخ گفتند"من اعتبار اسلام و وطنم را بالاتر از این چیزها می دانم ومن با تدبیر و اعتماد خودمان این کار را انجام داد".

جنگ ۳۳ روزه

سردار مارانی با ابراز خرسندی از شجاعت های سردار مقاومت در دفاع از مظلومان و شکست استبکار گفت: وقتی سردمداران صهیونیستی با جنگ ۳۳ روزه وارد عمل شد با تدبیر و فرماندهی حاج قاسم با گذشت ۲۸ روز اسرائیلی‌ها به التماس افتادند که بیایید جنگ را تمام کنید آنهایی که جنگ را شروع کرده بودند لذا دست تسلیم بالا آوردند.

جنگ ۲۲ روز و دست پُرنوار غزه

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پیروزی جبهه مقاوت را در جنگ ۲۲ روزه را مرهون فرماندهی خالصانه سپهبد شهید دانست و افزود: درجنگ ۲۲ روزه، آنهایی سنگ سلاح سنگینشان بود دیدیم موجی ازموشک شلیک شد که پیروز شدند.

وی با این توضیح که"چه شد با همه سرمایه گذاری‌ها دشمنان شکست خوردند "افزود: همه آنچه بیان شد ثمره تدبیر فرمانده شهید و دلاور بود.

خون سپهبد شهید برکت دارد

سردار مارانی گفت: امروز جهت امیدواری عرض می کنم خون شهید سلیمانی و سلیمانی ها چنان برکت هایی دارد که وقتی نگاه می کنیم یک روز فقط سپاه را داشتیم اما امروزحزب الله را در لبنان و یک سپاه در سوریه و یک سپاه در عراق و یک سپاه در یمن داریم.

افتخار ما حیدریون، زینبیون و فاطمیون

وی افزود: در پاکستان و افغانستان سپاه داریم، حیدریون، زینیبون و فاطمیون را داریم و اما یک سرمایه بسیار بزرگ از دست دادیم.

این یادگار ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: ما رهبری مثل سید علی خامنه ای را داریم و نگران و خسته از دست دادن سردار هستیم اما امیدوار به پیروزی هستیم و دشمنان خوف دارند و انتقام خون حاج قاسم را خواهیم گرفت وانتقام سخت در پیش است و در حال آماده شدن هستیم.

وی با بیان اینکه لشکر ثارالله همانگونه در دوران دفاع مقدس درخشیدآماده انتقام است افزود: همانطور در دفاع مقدس نشان دادند و همه لشکریان ثارالله آماده اند تا انتقام خون شهدمان را بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !