آشنایی دانش آموزان و معلم‌ها با خدمات بهزیستی


آشنایی دانش آموزان و معلم‌ها با خدمات بهزیستی

نشست تخصصی با موضوع «همکاری های مشترک با نماد «نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان» برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، نشست تخصصی با موضوع «همکاری‌های مشترک با نماد (نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان» با حضور دکتر بهزاد وحید نیا معاون مشاوره و امور روانشناختی، محمود علی‌گو مدیر کل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور و همچنین نمایندگانی از قوه قضاییه، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه علوم بهزیستی و دانشگاه شهید بهشتی، بعد از ظهر امروز در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

معاون مشاوره و امور روانشناختی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده توسط طرح نماد برای آموزش به دانش آموزان و اولیای آنان، گفت: این طرح باعث شده است که فضایی برای حمایت از پروژه‌های اجتماعی دانش آموزی‌ باز شود که با ورود خود آنها، سؤوالاتی در خصوص دریافت حمایت و خدمات بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی مطرح و پاسخ داده می شود.

وی افزود: شناخت معلمان از خطوط تلفنی مشاوره و اورژانس اجتماعی، تنوع خدمات و مراکز متنوع خدمت رسانی در بهزیستی و معرفی آنها به دانش آموزان باعث حمایت طلبی و توان افزایی آنها خواهد شد.

وحید‌نیا با اشاره به نقش معلمان در هدایت به خدمات دانش آموزان نیز تصریح کرد: معلمان با دسترسی به اطلاعات مورد نیاز از شرایط زندگی دانش آموزان، می‌توانند در تشکیل پرونده آنها در شرایط لازم و طرح های حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده،کمک رسانی کنند.

لزوم رصد شرایط بروز آسیب اجتماعی در خانواده

‌محمود علی‌گو، مدیر کل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی نیز با اشاره به اهمیت شرایط زندگی دانش آموزان در بروز آسیب‌های اجتماعی،گفت: فشار روانی و شرایط اجتماعی زندگی فرزندان در خانواده‌ها‌، باید به دقت بررسی شود و ساختار روانی دانش آموزان توسط نیروهای داخل مدارس،مطالعه و کشف شود و در صورت لزوم برای پیشگیری از وقوع آسیب اجتماعی،به کارشناسان اورژانس اجتماعی و روانپزشکان بهزیستی، ارجاع شود.

گفتنی است در این جلسه،گزارشی از خدمات و فعالیت‌های اورژانس اجتماعی با محوریت افراد آسیب دیده و در معرض آسیب و همچنین حمایت های سازمان بهزیستی از دانش آموزان در طرح نماد،ارائه شد و در همین زمینه به پرسشهای شرکت کنندگان،پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس