تمام محورهای اصلی و شریانی خراسان جنوبی باز است


تمام محورهای اصلی و شریانی خراسان جنوبی باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارش‌های سنگین  برف در شبانه‌روز گذشته و کاهش دید افقی با کندی تردد و انسداد موقت در برخی محورها مواجه شده بود که با همکاری مشترک اداره‌کل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای استان، پلیس راه و گروه‌های امدادی، تمامی مسیرهای اصلی و شریانی استان در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

جعفر شهامت، امروز یکشنبه 23 دی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محورهای قاین - گناباد، بیرجند - قاین و سربیشه - پایانه ماهیرود شب گذشته به دلیل ریزش برف و کولاک، مسدود اعلام شده بود که با تلاش عوامل راهداری در ساعات اولیه بازگشایی شد.

وی افزود: با فعالسازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، از دو روز گذشته ۲۳ باب راهدارخانه و ۶۰ اکیپ راهداری در محورهای استان فعال شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای باز نگاه داشتن محورها تاکنون ۷۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و ۱۶۰ نیروی راهداری با استفاده از حدود 1343 تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی مکرر 3140 کیلومتر- باند راه‌های استان اقدام کرده‌اند.

شهامت افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پس از حصول اطمینان از وضعیت محورهای شریانی، برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری از صبح امروز با کمک دهیاران و شهرداری‌ها در شهرستان‌های مختلف در حال انجام است.

شهامت گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور، اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

وی به رانندگان توصیه کرد با توجه برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و ضمن همکاری با پلیس راه و تیم های راهداری، تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق را همراه داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل