مقدمات طرح تفکیک پسماند از مبدأ با استفاده از نرم افزارهای ویژه در اراک فراهم شد


مقدمات طرح تفکیک پسماند از مبدأ با استفاده از نرم افزارهای ویژه در اراک فراهم شد

اراک - ایرنا - سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از فراهم شدن مقدمات طرح تفکیک پسماند از مبدأ در این شهر خبر داد و گفت: اراک به عنوان سومین شهر بهره‌مند از سامانه نوین تفکیک پسماند از مبداء کشور است که پسماندهای خشک آن با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه جمع‌آوری می‌شود.

سید «فرامرز مهاجرانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمایه‌گذار این طرح جذب شده و قرارداری در این راستابه مدت سه سال با سرمایه‌گذار منتخب منعقد شده که ارزش سرمایه‌گذاری طرح در سال اول و دوم هر کدام ۸۰ میلیارد ریال و سال سوم یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح مقرر شده سرمایه‌گذار ۱۲ خودرو و چهار دستگاه موتورسیکلت برای جمع‌آوری پسماندهای خشک شهر اراک خریداری کند که تاکنون هفت دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت آن تهیه شده است.

وی اظهار داشت: رونمایی از ناوگان حمل و نقل خودرویی این طرح انجام و فعالیت این سرمایه‌گذار به زودی و با اجرای طرح نمونه آزمایشی در منطقه علم‌الهدی اراک اجرا می‌شود.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح اس ام اس‌هایی از شرکت مخابرات به اهالی این منطقه برای نصب یک نرم‌افزار ارسال می‌شود که مردم می‌توانند نرم‌افزار را نصب و هر زمان که پسماندهای خشک آنها جمع‌آوری شد از طریق این نرم‌افزار اطلاع رسانی کنند و خودروها و موتورسیکلت حمل پسماند به در منازل آنها مراجعه و در لحظه قیمت پسماندهای خشک را محاسبه و پول آن را به حساب خانوارها واریز می‌کنند.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک با بیان اینکه اجرای این طرح نقش موثری در رسیدن به اهداف شهر هوشمند دارد، افزود: پیش‌بینی شده در صورت عملکرد خوب سرمایه‌گذار در منطقه علم‌الهدی، این طرح در تمام نقاط کلانشهر اراک اجرا شود.

وی تصریح کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک در طول ۱۸ ماه گذشته موفق به جذب ۱۰ سرمایه‌گذار برای این شهر شد که فعالیت این سرمایه‌گذاران برای شهرداری اراک پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک با بیان اینکه به طور میانگین در این مدت هر یک و نیم ماه یک بار، یک جذب سرمایه‌گذار در این شهر جذب شده، اظهار داشت: جذب این سرمایه‌ها در طرح پارکینگ طبقاتی و تجاری آفتاب، فاز اول بازسازی خیابان طرح فردین‌پور، پیاده‌راه بلوار قدس، باشگاه بیلیارد پارک شهید باهنر، سرویس‌های بهداشتی، طرح تفکیک از مبداء، مرمت و بازسازی رستوارن کوهپایه پارک امیرکبیر، ایجاد مجموعه آبزیان در پارک شهر و ایجاد جایگاه سوخت تک سکو در پنج نقطه و مرمت و بازسازی استخر شهرداری اراک صورت گرفته است.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا