ظلم و فساد امروز ناشی از هوای نفسانی است


ظلم و فساد امروز ناشی از هوای نفسانی است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: آنچه امروز به عنوان فساد، ظلم و ستم می‌بینید همه نشات گرفته از هوای نفسانی است و زمان معاصر بدترین زمان برای انتشار فساد است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار دست اندرکاران یادواره ۶۴ شهید ورزشکار استان خراسان جنوبی افزود: اکنون که جهان مانند کف دست شده از هرگونه و هر نوع فسادی با ویران کردن زیرساخت‌ها، کُشت و کشتار، محاصره آب و نان و بیماری‌های گوناگون استفاده می‌شود که بدترین آنها تبلیغات روانی است.

وی گفت: هر جامعه‌ای که بخواهد بماند، باید خود را متناسب با شرایط تطبیق بدهد وگرنه محکوم به نابودی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای استکبار جهانی به مراتب خطرناک‌تر از حضورش است چراکه از قطره قطره خون این شهید، سلیمانی‌ها برخواهند خاست.

وی گفت: خون سردار شهید سلیمانی جایگاه رو به افول فرهنگ غرب را به زباله‌دان تاریخ خواهد سپرد.

وی اظهار داشت: اگر روزی مالک اشتر به عنوان قهرمان تاریخ مطرح بود اما فرزندان او کم نیستند و سلیمانی و سلیمانی‌ها وراثت آن قدرت و غیرت را دارند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: عالم، عالم تضاد است، حکمت آن را فقط خدا می‌داند، چه فرد و چه جامعه اگر بخواهد بماند باید تلاش کند و بخشی از این تضاد در عالم طبیعت مربوط به زوایای جسمانی است.

وی اظهار داشت: عوامل طبیعی با بقا ما پیکار می‌کند پس متناسب با بقا در این عالم باید قوی بود زیراکه ضعیف خود محکوم به نابودی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه برای بقا و ماندن باید دست‌اندرکار بود گفت: در غیر اینصورت انسان و جامعه محکوم به نابودی است و ورزش یکی از آن مسوولیت‌ها است چه در ورزش همگانی و چه در ورزش قهرمانی که به عنوان یک نماد است.

وی گفت: مساله دیگر ماندن به عنوان انسان ماندن است باید لحظه به لحظه در جهت قوت اراده در مقابل عامل خطرناک که بدترین آن‌ها هوای نفس است، ایستاد.امام جمعه بیرجند یادآور شد:

پدر شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: هدف دشمن شکاف بین مردم و مسوولان است تا با سقوط و حادثه هواپیما تمام خدمات سپاه و نظام را از بین ببرد.

وی ادامه داد: دشمن در کمین است راه را گم نکنید ما خانواده شهدا طلبکار نیستیم که هیچ بلکه به نظام بدهکاریم درد ما در برابر مصایب امام حسین(ع) هیچ است.

وی گفت: ملت ایران ملتی وفاداری به نظام و انقلاب است که این روحیه باید تقویت شود.

بصیری پور با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن نام و یاد خدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: شهدا نیاز به تجلیل ندارند و ما همواره نیازمند شهدا هستیم که راهمان را گم نکنیم.

یادواره ۶۴ شهید ورزشکار خراسان جنوبی ۲۶ دی ماه جاری در سالن ورزشی علوی واقع در خیابان شهید آوینی بیرجند بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟