توسعه ورزش روستایی با خصوصی‌سازی اماکن ورزشی کند می‌شود


توسعه ورزش روستایی با خصوصی‌سازی اماکن ورزشی کند می‌شود

مراغه - ایرنا - معاون فرماندار مراغه با بیان اینکه خصوصی‌سازی اماکن ورزشی در روستاها، توسعه ورزش روستایی را با مشکل مواجه می‌کند گفت: این به معنی کنارگذاشتن ظرفیت‌های بخش خصوصی در پیشرفت ورزش نیست.

به گزارش ایرنا، موسی شعفی روز دوشنبه در نشست شورای ورزش مراغه بر لزوم توجه به ورزش همگانی در روستاها تاکید کرد و افزود: استعدادهای ناب ورزشی در روستاها وجود دارد از این رو استفاده مناسب از امکانات موجود باید مورد توجه متولیان ورزش قرا گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۹ سانتیمتر مربعی ورزش در مراغه اضافه کرد: با وجود جایگاه مناسب این شهرستان در سرانه ورزشی، توسعه فضاهای موجود، می تواند زمینه ساز توسعه ورزش قهرمانی باشد.

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز با اشاره به وجود ۲۲ باب اماکن ورزشی در این شهرستان گفت: از این تعداد، هم اکنون سه باب سالن ورزشی در روستاهای ورجوی و کرمجوان و نیز خداجو فعال هستند.

مهدی نوایی افزود: از مجموع ۰.۶۹ متر مربعی سرانه ورزشی این شهرستان، ۰.۲۷ آن به صورت روباز و ۰.۴۲ متر آن نیز به صورت سالن های سرپوشیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در این شهرستان، سه باب فضای ورزشی دولتی شامل باشگاه تیراندازی با کمان، زمین تنیس خاکی و سالن چندمنوظره روستای مغانجیق در حال احداث است.

نوایی اضافه کرد: همچنین ۲ فضای ورزشی بخش خصوصی شامل باشگاه سوارکاری صدرحقیقی و خانه بوکس شهید مرزپور در این شهرستان در حال احداث است.

وی افزود: امسال نیز ۲ فضای دولتی شامل زورخانه امام حسن مجتبی (ع) و خانه تکواندو و نیز ۲ باشگاه خصوصی شطرنج سهند و کارتینگ حمیدی به فضاهای ورزشی این شهرستان افزوده شده است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۷۷ هیات ورزشی با حدود ۸ هزار و ۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته در مراغه فعال است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا