صراحت کلام مسئولین در اعتراف به ارتکاب اشتباه، صداقت را نشان داد


صراحت کلام مسئولین در اعتراف به ارتکاب اشتباه، صداقت را نشان داد

یک استاد جامعه شناسی با بیان اینکه بی‌اعتنایی و بی‌حرمتی به حافظان این آب و خاک می‌تواند انگیزه آنان در دفاع از مرزهای زمینی و هوایی کشور را کاهش دهد، گفت: نیروهای نظامی و انتظامی عهده‌دار حوزه‌های امنیتی کشور هستند و نباید با تضعیف روحیه باعث دلسردی آنان شد چراکه این دلسردی تضعیف قدرت دفاعی کشور را در پی خواهد داشت.

منوچهر پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در شرایط کنونی خاورمیانه خبرساز بوده و بیشترین تمرکز رسانه‌های جهان بر این منطقه است، اظهار کرد: از آنجا که مخاطبین از منابع و کانال‌های مختلفی می‌توانند به اخبار و اطلاعات دسترسی پیدا کنند بنابراین ضرورت شفاف سازی می‌تواند اعتماد و اعتبار یک خبر را نزد مردم مورد تائید مضاعف قرار دهد.
وی با اشاره به شرایط آماده باش جنگی در روز وقوع حادثه هواپیمای بوئینگ تصریح کرد: خواسته یا ناخواسته این کانال‌های نظامی و پدافندی بودند که باید درستی و صحت خبر را با هماهنگی مقامات مطرح و تائید می‌کردند تا از آنجا اخبار وارد کانال‌های معتبر حاکمیتی و دولتی و خصوصی شود.
این استاد جامعه شناسی با بیان اینکه چنین اشتباهی منحصر به ایران نبوده و در همه کشورها بسته به تشخیص مسئولین نظامی و شرایط موجود در جامعه رخ می‌دهد، گفت: با وجود این اما صراحت کلام مسئولین در اعتراف به ارتکاب اشتباه و بیان احساس ندامت، پشیمانی و پریشانی از وقوع این اتفاق، نشان دهنده وجود صداقت است.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بابل در ادامه با ابراز گلایه از کمبود آگاهی و بینش عمومی در جامعه یادآور شد: مردم باید بدانند که اخبار نظامی در همه کشورها به آسانی درز پیدا نکرده و پس از چندین مرحله فیلتر و پختگی به اطلاع عموم می‌رسد.
پهلوان ادامه داد: باید اطلاعات تخصصی مردم با آموزش‌ها و پخش برنامه‌های گوناگون افزایش یافته تا خود جامعه قدرت تشخیص سره از ناسره را داشته و با بررسی و فیلتر اطلاعات به حقایق دست یابد.
وی تاکید کرد: ضروری است در نیروی نظامی و انتظامی و سپاه، بخش مجزای سایبری و اطلاعاتی برای تولید و توزیع و انتشار اخبار تشکیل شده و با بکارگیری افراد متخصص، دوره دیده و حرفه‌ای حیطه جنگ نرم در آن واحدها مانع افت منزلتی کشور در ساختار بین المللی با انتشار یک خبر شوند.
این استاد جامعه شناسی با بیان اینکه کشورهای دیگر از موفقیت‌های ایران ناراضی بوده و به دنبال محدود کردن و در تنگنا قرار دادن کشور هستند، تصریح کرد: دامن زدن، مجاب کردن، تحت فشار قرار دان و شایعه سازی در مورد اخبار اخیر باعث شد تا ظرف یک هفته، اعتبار و سرمایه اجتماعی بسیار بالایی که ایران پس از شهادت سردار سلیمانی پیدا کرده بود با یک مدیریت نادرست خدشه‌دار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403