لزوم موشکافی و بررسی محققانه بیانیه گام دوم انقلاب


لزوم موشکافی و بررسی محققانه بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی با اشاره به ابعاد گسترده بیانیه گام دوم انقلاب و مطالب مهم مطرح شده در آن بر لزوم موشکافی و بررسی محققانه بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «علی همت بناری» در نشست خبری همایش ملی «ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» که امروز(دوشنبه 23 دی) در سالن نشست های مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی برگزار شد، با اشاره به لزوم اسلامی سازی و تولید علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این همایش نیز در راستای این دو عرصه برگزار می‌ شود.

رییس مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی افزود: این هدف عاملی برای ضرورت برگزاری این همایش شده است و قصد دارد خدمتی را به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بکند.

وی با بیان این که علوم انسانی زمینه ساز تحقق اهداف ناب انقلاب اسلامی است، گفت: بی شک علوم انسانی که پایه و اساس غربی دارد نمی‌تواند به نظامی کمک کند که بر اساس اهداف متعالی اسلام پایه ریزی شده است، بیانیه گام دوم انقلاب نیز با توجه به اهداف انقلاب اسلامی نگاشته شده است.

ریس همایش ظرفیت های علوم انسانی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برگزاری این همایش در بستر جامعه المصطفی را امری قابل توجه دانست و تأکید کرد: جامعه المصطفی العالمیه در بستر انقلاب اسلامی رشد و توسعه پیدا کرده و رسالتی بین المللی برای تحقق شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی دارد که این انقلاب داعیه طرحی نوین برای زندگی بشر دارد.

وی تصریح کرد: در بخشی از این بیانیه آثار و برکات این انقلاب و تأثیرات و در ادامه نقش راه آینده انقلاب ترسیم شده است که در این بعد عرصه هایی مدنظر است و رهبر معظم انقلاب در این راستا توصیه هایی مطرح فرمودند که از جمله آنها علم و پژوهش، اخلاق و معنویت، جوانان و جایگاه ویژه آنان در آینده انقلاب، فرد سازی، جامعه سازی و جامعه پردازی و در نهایت تمدن سازی است.

حجت الاسلام همت بناری تصریح کرد: جامعه المصطفی به عنوان یک نهاد بین المللی رسالتی بزرگ برای تحقق این آرمان ها دارد و در همین راستا به علوم انسانی می‌ پردازد و به همین جهت این همایش از سوی این مجتمع برگزار می‌ شود.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا