توزیع عادلانه آگهی میان نشریات کردستان در اولویت است


توزیع عادلانه آگهی میان نشریات کردستان در اولویت است

سنندج - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی میان نشریات استانی و سراسری براساس دستورالعمل‌های صادره از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت است.

عبید رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به همین منظور کارگروه تخصصی توزیع آگهی با حضور روسای انجمن صنفی نشریات محلی، خانه مطبوعات استان و کارشناسان مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان فعال تر شده تا در خصوص توزیع آگهی‌های دولتی براساس عدالت میان نشریات استانی تصمیم گیری و اقدام کنند.

وی افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت مطبوعاتی، تمام نشریات استانی که مجوز آنها مربوط به ۱۸ دی ماه ۹۶ به بعد است تا سه سال نمی‌توانند از آگهی های دولتی استفاده کنند بر این اساس ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیز باید مطابق دستورالعمل فوق اقدام کنند.

رستمی اضافه کرد: همچنین طبق دستورالعمل دیگر معاونت مطبوعاتی وزارتخانه، از مهر ماه امسال نشریات استانی که ضریب انتشار کمتر از ۵۰ درصد داشته باشند نیز نمی‌توانند از آگهی‌های دولتی بهره مند باشند البته ما در استان برای حمایت از این دسته از نشریات سعی کرده‌ایم در حد توان حمایت کنیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص شرایط واگذاری آگهی دولتی به نمایندگی نشریات سراسری در استان هم گفت: این دسته از نشریات به شرط اینکه همزمان در ۱۷ استان کشور و حداقل ۵۰ نسخه در روز توزیع داشته باشند، می‌توانند از آگهی‌های دولتی استفاده کنند در غیر این صورت مشمول دریافت آگهی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه فصل نامه و سالنامه‌ها مشمول دریافت آگهی دولتی نمی‌شوند، یادآور شد: آمادگی کامل داریم در راستای توزیع عادلانه آگهی میان نشریات استانی و نمایندگی روزنامه های سراسری در استان پیشنهادات و راهکارهای اهل فن، اساتید دانشگاهی، صاحب نظران و اصحاب رسانه را دریافت و بررسی کنیم تا بهترین عملکرد را در این حوزه داشته باشیم.

رستمی تاکید کرد: همچنین آمادگی داریم در راستای شفاف سازی توزیع آگهی‌ها میان نشریات استانی و سراسری، عملکرد سه ماهه چهارم (فصل زمستان) سال جاری را با ذکر دلایل اختصاص آگهی به هر نشریه بر روی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه استان اطلاع رسانی کنیم.

وی یکی از مشکلات عدم توزیع مناسب آگهی میان نشریات استانی را انتشار نامنظم آنها دانست و افزود: اگر انتشار نشریات منظم باشد امکان توزیع عادلانه آگهی میان آنها با هدف کمک و حمایت از رسانه و تامین بخشی از هزینه‌های چاپ و انتشار و دیگر موارد، بیشتر میسر است.

۸۳ مجوز نشریات چاپی در کردستان صادر شده ضمن اینکه ۱۱ نمایندگی خبرگزاری‌ها، ۶۰ نمایندگی روزنامه های سراسری و ۲۴ پایگاه خبری برخط نیز در این استان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان