دانشگاه‌ها نگاه عمومی جامعه نسبت به امر به معروف را تغییر دهند


دانشگاه‌ها نگاه عمومی جامعه نسبت به امر به معروف را تغییر دهند

گروه اجتماعی ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ویژه اساتید نگاه عمومی جامعه را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر جامعه تغییر دهند،‌گفت: مردم باید بدانند این فریضه واجبی است که قضا ندارد و اگر انجام ندادیم بازخواست در درگاه الهی دارد.

دانشگاه‌ها نگاه عمومی جامعه نسبت به امر به معروف را تغییر دهند

به گزارش ایکنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، 23 دی‌ماه در نشست شورای امر به معروف دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند ایجاد گفتمان و احیا است، گفت: یکی از مراکزی که باید در آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و آموزش این فرایض همت کند، مراکز دانشگاهی است.
وی افزود: به دنبال این هستیم با راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها طوری فرهنگ‌سازی کنیم که علاوه بر اجرای این فریضه، نگاه‌ها در جامعه نیز به این مهم تغییر کند.
مهدوی بیان کرد: متاسفانه امروز نگاه بسیاری از افراد جامعه به امر به معروف و نهی از منکر مزاحمت است و این در حالی است که این فریضه 100 درصد مراحم است و در آن همه چیزش محبت است و به فرموده امام علی(ع) این فریضه دانا کردن دیگران را به دنبال دارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس تاکید کرد: انتظار ما این است دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ویژه اساتید نگاه عمومی جامعه را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر جامعه تغییر دهند به طوری که مردم بدانند این فریضه واجبی است که قضا ندارد و اگر انجام ندادیم بازخواست در درگاه الهی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تشکیل شوراهای امربه معروف و نهی از منکر قانونی است، گفت: تمام ساختارهای دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و مردمی موظف به تشکیل این شورا هستند و براساس پیش‌بینی صورت گرفته باید نزدیک به 40 هزار شورای امر به معروف و نهی از منکر در استان فارس راه‌اندازی شود.
مهدوی با تاکید بر اینکه باید نگاه افکار عمومی را طوری تغییر دهیم که بدانند امر به معروف و نهی از منکر ناجی است، بیان کرد: نخستین قدم ساختارسازی است و شورای امر به معروف باید موتور این حرکت باشد و در هر منطقه‌ای متناسب با آن برنامه‌ریزی شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس یادآور شد: در ساختار دانشگاه‌ها کارکنان و اساتید در قالب یاوران معروف و دانشجویان نیز طلایه‌داران معروف به شمار می‌روند که باید در گام نخست آموزش‌های لازم به آنان ارائه شود.
وی به فعالیت های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از لحاظ کار فرهنگی نسبت به دانشگاه‌ها دیگر زبانزد است و انتظار داریم فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منکر آن نیز در بین دانشگاه‌ها زبانزد باشد.
مهدوی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس دارای 13 دانشکده در استان است، گفت: شورای عالی امربه معروف نیز با حضور رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه به زودی تشکیل می‌شود و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس نیز آماده برگزاری دوره‌‌های مختلف آموزشی با توجه به سرفصل‌های پیش‌بینی شده برای آنان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید