از تکذیب فاکتورسازی در بیمارستان‌ها تا حقیقتی که در فضای مجازی وارونه نشان داده می‌شود


از تکذیب فاکتورسازی در بیمارستان‌ها تا حقیقتی که در فضای مجازی وارونه نشان داده می‌شود

در بسته نسخه امشب به موضوع فاکتور سازی برخی از بیمارستان‌ها که وزیر بهداشت تکذیب می‌کند اشاره شده است.

از تکذیب فاکتورسازی در بیمارستان‌ها تا حقیقتی که در فضای مجازی وارونه نشان داده می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیراً ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از تخریب بخشی از سقف مدرسه «پور ولی» روستای راونگ از توابع بخش مرکزی میناب در هرمزگان و ریختن آن بر سر دانش‌آموزان داشت.

فخرالدین هاشمی، مدیرکل نوسازی هرمزگان در این باره توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: به هیچ عنوان سقف مدرسه ریزش نکرده است. براساس اطلاعات کسب شده، اولیای مدرسه اقدام به تعویض مهتابی کلاس درس کرده‌اند، اما گویا مهتابی درست نصب نشده و با جایگاهش از سقف پایین آمده که به همراه آن مقداری از گچ سقف نیز جدا شده و ریزش کرده است.

او افزود: متاسفانه این اتفاق باعث ترس دانش آموزان شده، اما هیچ صدمه‌ای به آن‌ها وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات پزشکی شما

پیامک‌های بسیاری به سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۶ ارسال شده است مبنی بر اینکه در برخی از بیمارستان‌ها برای بیماران فاکتورسازی صورت می‌گیرد، به طور مثال اتاق ۴ تخته را ۳ تخته در فاکتور نام می‌برند یا تست قند خون را ۳۰ بار فاکتور می‌کنند، در صورتی که بیش از ۱۰ بار تست گرفته نشده است.

ما هم این موضوع را از وزیر بهداشت پیگیری کردیم؛ نمکی در این باره اظهار کرد: ما تاکنون چنین گزارشی نداشتیم و اگر برای بیمار چنین اتفاقی رخ داده است حتماً به ما اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت پیگیری کنیم.

بشتر بخوانید: پاسخ به سوالات دانشجویی شما

ارائه خدمات پرستاری در منزل، خدماتی که وقتی به آن نیاز داریم تنها با یک سرچ ساده انواع شرکت‌های خدماتی برای ما ردیف می‌شوند و هر کسی بدون داشتن تخصصی پرستار نام برده می‌شود که این امر می‌تواند برای بیمار خطرساز باشد.

محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستاران ایران با اشاره به این موضوع بیان کرد: اتفاقاتی به ما گزارش می‌شود و زمانی که آن را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم فردی بدون هیچ تخصصی، به نام پرستار از طرف این شرکت‌های خدماتی به خانه بیمار مراجعه و به فرد خسارت‌های مالی و جانی وارد می‌کند.

او ادامه داد: افراد در صورت نیاز به پرستار در خانه، بهتر است به سایت نظام پرستاری و وزارت بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا