120 میلیارد ریال صرف اشتغال در روستاهای قم می‌شود


120 میلیارد ریال صرف اشتغال در روستاهای قم می‌شود

قم - ایرنا - فرماندار قم، با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی قم با کمک دستگاه‌های اجرایی گفت: 300 طرح با اعتباری بیش از 120 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی قم توسط این ستاد در نظر گرفته شده است.

مرتضی حیدری عصر دوشنبه در دومین جلسه کارگروه توسعه، اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قم در سالن امام رضا(ع) فرمانداری، همچنین با اشاره به برنامه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم افزود: ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای قم در نظر گرفته شده که ۵۰۲ طرح را مورد هدف قرار داده و تاکنون یک هزار و ۹۷۴ شغل ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: هدف ما پایداری شغل در روستاهاست تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم و تنوع در زندگی روستاییان به‌ وجود بیاوریم.

فرماندار قم، با اشاره به سال رونق تولید خاطرنشان کرد: باید به مساله تولید توجه بیشتری داشته باشیم.

سال ۱۳۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ما تصمیم‌سازان این عرصه هستیم، گفت: در این کارگروه دنبال پیگیری و ایجاد اشتغال در جامعه و رفع مشکلات هستیم و دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیت خطیری بر عهده دارند و باید از ظرفیت‌های موجود در قم در این امر استفاده کنیم.

حیدری در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری قم گفت: دستگاه‌های دولتی برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند، چراکه این نظام، هستی خود را برای مردم فدا و از تمام توان خود برای تامین رفاه مردم استفاده می‌کند.

وی به تبلیغات منفی دشمنان در شبکه‌های مجازی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: تشییع باشکوه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در شهرهای مختلف از جمله قم، واقعیت متن جامعه را نشان داد.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسید.

حیدری با اشاره به حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خاطرنشان کرد: اگر قدرت داشتند، تمام مراکز ایران را بمباران می‌کردند، اما نتوانستند این کار را انجام دهند.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری در پاسخ به این اقدام تروریستی و همچنین انتقام خون شهید سردار سلیمانی و یاران شهیدش ده‌ها موشک بالستیک را به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

فرماندار قم همچنین به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره و اظهار کرد: همه ما مصیبت‌زده این حادثه هستیم و اینها واقعا شهید هستند.

هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح ۱۸ دی‌ماه جاری، تهران را به مقصد «کی‌یف» پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمدی، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت پدافند هوایی قرار گرفته است./

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرایندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این‌گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم نیز در این جلسه گفت: برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار تن جمعیت؛ کل اعتبار تسهیلات در این زمینه که از سال ۱۳۹۶ در نظرگرفته شده ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال برای قم است.

محمد بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰۲ طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی معرفی و مبلغ یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات تاکنون پرداخت و یک هزار و ۹۷۴ شغل ایجاد شده است.

همچنین مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در قم در این جلسه گفت: امسال ۳۰۰ طرح در روستاهای قم در دست اجرا داریم که در هربخش ۶۰ طرح برای اجرا در ۵ روستا مشخص و مصوب شده است.

محسن سلطانی اضافه کرد: تاکنون ۱۰۳ تن از روستاییان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک عامل (بانک پارسیان) معرفی شده‌اند و ۲۸۷ تن دیگر نیز در مرحله معرفی به بانک عامل قرار دارند.

وی درباره استفاده از ظرفیت‌های این بنیاد برای اجرای طرح‌هایی در این زمینه برای سال آینده توضیحاتی ارائه داد و گفت: در این رابطه در زمینه‌هایی مانند دام سبک، دام سنگین، پرورش طیور، زنبور عسل، تولید پوشاک، فرش دستبافت، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پرورش شتر، بوم‌گردی، فراوردهای غذایی و بخش دانش‌بنیان می‌توان فعالیت کرد.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در قم، بر پایداری شغل در روستاها تاکید و خاطرنشان کرد: در این زمینه یک کارگروه توسعه اشتغال در هر روستا تشکیل داده‌ایم.

ذبیح‌الله عبداللهی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری قم در این جلسه، بر تسهیل امور برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌ها تاکید کرد.

احمد فرج‌اللهی بخشدار خلجستان نیز در این جلسه پیشنهاد داد که ارائه تسهیلات، بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر روستا و بر اساس تعداد متقاضیان در نظر گرفته شود.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفرآباد، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است.

در این جلسه تعدادی از مسئولان و کارشناسان شرکت‌کننده درباره موضوع‌های مطرح شده؛ نظرها، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را بیان کردند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403