پیشرفت فیزیکی 65 درصدی سد لاستیکی ماسال


پیشرفت فیزیکی 65 درصدی سد لاستیکی ماسال

رشت- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از سد لاستیکی ماسال با 65 درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد.

بابک دین پرست غروب دوشنبه به همراه معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار گیلان از سد لاستیکی شهرستان ماسال بازدید کرد و درجریان روند اجرای این طرح قرار گرفت.

این سد برای توسعه و تامین آب کشاورزی و صنعت گردشگری در راستای توسعه پایدار منطقه ایجاد می شود.

همچنین این پروژه در مرحله اول آبرسانی به اراضی کشاورزی روستاهای منطقه که سطحی بالغ بر ۳۰۰ هکتار را در برمی گیرد و در مرحله دوم بهره برداری گردشگری با اشتغال ۵۰ نفر که با توجه به امکان سنجی و اسناد توسعه شهرستان با طراحی و محیط سازی اراضی پیرامونی مد نظر می باشد.

باتوجه به ناتمام بودن پروژه احداث سد لاستیکی شهر ماسال با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد به لحاظ تعدیل ها و مطالبات از زمان شروع آن به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل و بستر سازی محیطی جهت گردشگری نیاز می باشد.

شهرستان ماسال که سابقا جزئی از منطقه وسیع تالش بود درسال ۷۶ مستقل و به شهرستان تبدیل شد .شهرستان ماسال با دارا بودن ۷۲۵۰ هکتار اراضی شالیزاری و ۴۵۹ هکتار اراضی باغی از نظر کشاورزی و تنوع محصول از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا مستعد بودن خاک سبب شده است که انواع محصولات باغی و زراعی در شهرستان کشت گردد . که مهمترین محصول این شهرستان برنج - باقلا - مرکبات - گوجه سبز - سبزیجات و غیره می باشد . در ضمن مردم این منطقه پس از برداشت برنج به کشت دوم تمایل زیادی داشته و محصولاتی چون شبدر و ... جهت تمکن اقتصادی کشت می نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول