بزرگداشت یکی از شهدای هواپیمای مسافربری اوکراین در ملایر برگزار شد


رییس مجمع عالی بسیج ملایر عصر دوشنبه در این آیین گفت:...


رییس مجمع عالی بسیج ملایر عصر دوشنبه در این آیین گفت: داغ فاجعه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراین بسیار سنگین و رسیدگی به ابهام های این سانحه خواست همه مردم است.

حجت الاسلام علیرضا شمس افزود: همه مردم ایران عزادار این غم بزرگ هستند.

وی تاکید کرد: سوال‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود.

رییس مجمع عالی بسیج ملایر بیان کرد: خطای رخ داده در این سانحه قابل گذشت نیست و طبق دستورات رهبر معظم انقلاب این موضوع باید بررسی شود.

حجت الاسلام شمس ادامه داد: نظام صادقانه موضوع سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی را مطرح و سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز با تشریح این سانحه، آبروی خود را در میان گذاشت.

وی ضمن ابراز تاسف از این وقوع این سانحه، به خانواده‌های شهدای این پرواز و خانواده شهید نهاوندی تسلیت گفت و افزود: از دست دادن شماری از نخبه‌های کشور بسیار سخت است.

بزرگداشت یکی از شهدای هواپیمای مسافربری اوکراین در ملایر برگزار شد

اجازه سوء استفاده به دشمن ندهیم

رییس مجمع عالی بسیج ملایر همچنین بصیرت خانواده شهدای این سانحه را مثال‌زدنی دانست و اظهار داشت: خانواده‌های این شهدای با وجود غم سنگینی که در دل دارند، در مصاحبه‌های خود تاکید می‌کنند که اجازه سوء استفاده به دشمنان را نمی‌دهند.

حجت الاسلام شمس گفت: برخی افراد در ارتباط با وقوع سانحه سقوط هواپیمای اوکراین به دنبال موج‌سواری و بردن فضا به سمت و سوی خواسته دشمنان هستند.

وی با اشاره به شکست‌های متوالی دشمن در جنگ رسانه‌ای علیه ایران تاکید کرد: باید در حوزه رسانه قوی عمل کنیم تا دشمن در این حوزه سوء استفاده نکند.

رییس مجمع عالی بسیج ملایر ادامه داد: شهید نهاوندی که در راه کسب علم، دوری از خانواده را تحمل کرد، دارای مقالات معتبر علمی بود که دانشمندان جهان به آن رجوع می‌کردند.

میلاد نهاوندی یکی از جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراین است که دانشجوی سال آخر دکترای رشته مهندسی شیمی در کانادا بود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمدی، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رییس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا