کشت گیاهان بدون خاک ممکن شد


کشت گیاهان بدون خاک ممکن شد
استارت آپی در انگلیس گلخانه ای عمودی ساخته که با روش نوآورانه آئروپونیک گیاهان در آن رشد می کنند.

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، یک شرکت فناوری سرمایه مورد نیاز برای تولید سیستمی را تامین کرده که مواد مغذی را به طور مستقیم به ریشه گیاهان اسپری می کند.به این ترتیب در آینده کشاورزان می توانند سبزیجات را بدون خاک کشت کنند.

این شرکت به نام LettUS گلخانه ای عمودی در بریستول دارد. سیستم طراحی شده در این شرکت نیازی به خاک حاصلخیز ندارد و همچنین در آن از هیچ گونه آفت کشی استفاده نمی شود. این شرکت یک سیستم آئروپونیک (هواکشت) همراه نرم افزار یکپارچه مدیریت مزرعه به نام Ostara را ابداع کرده است.

این استارت آپ نشان داد رشد محصول در سیستم آئروپونیک در مقایسه با سیستم های هیدروپونیک فعلی ۷۰ درصد بیشتر است. نرم افزار مدیریت مزرعه کل گلخانه عمودی را کنترل و هدایت می کند، همزمان اطلاعات مربوط به گیاهان را جمع آوری می کند و به کشاورزان اجازه می دهد با رصد محصولات زمان برداشت را تشخیص دهند.

اکنون دانشگاه بریستول سرمایه لازم را برای تجاری سازی محصول شرکت فراهم کرده است. LettUS امیدوار است با کمک ۲ میلیون پوند سرمایه ای که به دست می آورد، فناوری خود را در مزارع سراسر انگلیس به کار گیرد.

با این وجود کشاورزان معتقدند هرچند چنین سیستم ها و مزارعی می توانند به فرایند کشت کمک کنند، اما هرگز جایگزین کشاورزی به شیوه معمول نمی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند