“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟


“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

گزارش یک افسردانمارکی(شاهدصحنه)ازحمله موشکی ایران به «عین الاسد» مصاحبه تلویزیون دانمارک با یک «افسر دانمارکی» که در زمره نیرو‌های مستقر در کنار نیرو‌های آمریکایی پایگاه «عین الاسد»درکشورعراق حضورداشت افسر دانمارکی در پاسخ به این سوال که« دقیقادرعین الاسد چه اتفاقی افتاد؟» جواب داد: به دنبال حمله، ما فورا به پناهگاه‌های امن و مستحکم زیرزمینی پناه...

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

گزارش یک افسردانمارکی(شاهدصحنه)ازحمله موشکی ایران به «عین الاسد»

مصاحبه تلویزیون دانمارک با یک «افسر دانمارکی» که در زمره نیرو‌های مستقر در کنار نیرو‌های آمریکایی پایگاه «عین الاسد»درکشورعراق حضورداشت

افسر دانمارکی در پاسخ به این سوال که« دقیقادرعین الاسد چه اتفاقی افتاد؟»

جواب داد: به دنبال حمله، ما فورا به پناهگاه‌های امن و مستحکم زیرزمینی پناه بردیم و با ترس و وحشت منتظر بودیم تا این که صاعقه‌ای از آسمان نازل شد و خاک زیادی داخل پناهگاه ما ریخت تا جایی که نزدیک بود خفه شویم. همان موقع آژیر‌های خطر به صدا درآمدند.

این اقسردانمارکی که با شبکه ۲ دانمارک مصاحبه می کرد، درپاسخ به این سئوال:

چرا آژیر‌های هشدار قبل از رسیدن موشک نخست به صدا درنیامدند؟

گفت: به نظر می‌رسد موشک‌ها به دستگاه‌های رادارگریز بسیار دقیقی مجهز بودند. بعد از آن حملات موشکی پیاپی ادامه یافت و تقریبا ۱۳ موشک شلیک شد.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

این نظامی دانمارکی گفت پناهگاه‌ها هرگز هدف حمله قرار نگرفتند و افزود: اگر چنین می‌شد فاجعه تمام عیار قرن رخ می‌داد، زیرا هزاران سرباز و افسر از تابعیت‌های مختلف در آن‌ها بودند.

این نطامی نیروهای ائتلاف مبارزه باداعش گفت:به نظر می‌رسد ایران به دنبال حملات کیفی و دارای مضمون و معناست نه حملاتی کمی که حاصل آن کشته شدن سربازان باشد.

وی ادامه داد:ضمنا به نظرم این پیامی به دنیاست با این محتوا که ایران می‌خواهد به جهان بگوید برخلاف آنچه که آمریکا به شما القا می‌کند ما مسلمان هستیم نه قاتل و اگر این طور بودیم هزاران سرباز و افسر را زیر خاک دفن می‌کردیم.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

وی تاکید کرد: موشک‌ها بسیار دقیق بودند و اهداف مورد نظرشان را با دقتی عالی نشانه رفتند؛ بدون آن که حتی یک موشک سقوط کند یا از هدف منحرف شود.

این افسردانمارکی گفت:از اینجا می‌توان فهمید ایرانی‌ها نقشه‌های دقیقی از پایگاه هاه، مقر‌های مدیریتی، پناهگاه‌ها و آشیانه هواپیما‌ها داشتند و می‌توانستند پناهگاه‌ها را هم در حالی که در اوج آرامش و تسلط بودند بزنند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

این نظامی در ادامه به توضیح وقایع بعد از حمله پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها بعد از پایان هشدار یعنی حدود یک ساعت بعد از حمله خارج شدند. آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش نشانی به محل آمدند و وقتی ما در پناهگاه بودیم صدای بالگرد‌های نظامی و فریاد سربازان را می‌شنیدیم، ولی به دستور فرماندهان خود و از ترس حملات بیشتر خارج نشدیم.

صبح که بیرون آمدیم دیدیم آتش بیش از هفت نقطه مهم را سوزانده و خودرو‌ها سوخته و ساختمان‌ها ویرانه شده اند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

وی افزود: ما از مقر‌های آمریکایی اطلاعات کمی داریم و بعضی از آن‌ها مقر‌های مشترک هستند. اما نقاطی هم هستند که ما نمی‌شناسیم و به عنوان «نیرو‌های دانمارک وابسته به ائتلاف بین المللی» اجازه ورود به آن‌ها را نداریم.

اما آنچه قطعا می‌دانم این است که دستگاه‌های کنترل رادار‌های غول پیکر با همه تجهیزاتشان به علاوه مقر اطلاعات نظامی آمریکا به صورت کامل منهدم شدند.

انبار‌های اسلحه نیز تخریب شدند و تا نیم ساعت بعد از حمله در آن‌ها انفجار رخ می‌داد.

باند پروازی جنگنده‌ها و سکو‌های دیده بانی هوایی و پایگاه‌های شلیک موشک زمین به هوا به طور کامل تخریب شدند و دستگاه‌های حسگر هوایی و حرارتی هم از بین رفتند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

این دانمارکی حاضردرصحنه حمله موشکی عین الاسد ، درباره ادعای آمریکا مبنی بر اصابت موشکها به مواضع نیروهای عراقی گفت: باید این را اضافه کنم که ایران جناح عراقی یا پناهگاه‌ها و مراکز درمانی و خدماتی را نشانه نرفت و فقط به جناح آمریکایی و اهداف منتخب تمرکز کرد که این نشان می‌دهد ایرانی‌ها نقشه‌هایی دقیق از همه پایگاه‌های نظامی و خارجی در عراق و کل منطقه خاورمیانه دارند.

در پایان خبرنگار از وی پرسید: پس چرا آمریکایی‌ها به حجم خسارت‌ها اعتراف نمی‌کنند؟

پاسخ داد: این مسئله به سیاست‌ها و شرایط آن‌ها مربوط است و من نمی‌دانم چه فکری می‌کنند. شاید نمی‌خواهند مردمشان نگران شوند و این از تصمیم آن‌ها برای جلوگیری از ورود خبرنگاران به پایگاه تا به این لحظه روشن است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:۲۳ دی ۱۳۹۸تسنیم.بااصلاحات وافزودن تصاویر.

بعدازحمله موشکی به عین الاسد«دانمارک نظامیان خودراازعراق به کویت منتقل کرد»

اسپوتنیک گزارش داد، پس از حملات سنگین موشکی کشورمان به پایگاه عین الاسد، در حدود ۱۰۰ نفر از ۱۳۳ نیر‌وهای نظامی دانمارکی مستقر در عراق به کویت منتقل می‌شوند تا وضعیت فعلی میان ایران و آمریکا پایدارتر شود.
آلمان نیزبیشتر سربازان خود را از عراق خارج و به اردن و کویت منتقل کرد.

اماسوئداعلام کرد: ۷۰ سرباز ما که در عراق مستقر بودند در منطقه باقی خواهند ماند.

***

مته فردریکسن(نخست وزیر دانمارک) در کنفراس خبری گفت:

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

دانمارک در حال خروج ۱۴۱ نیروهای نظامی از عراق و انتقال آنان به کشور همسایه کویت است.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟
فردریکسون با تایید خبر انتقال نیروها و از اظهار نگرانی در مورد شرایط کنونی منطقه عنوان کرد که این تصمیم به طور موقتی است واماهمچنان به ماموریت مقابله با گروه تروریستی داعش ادامه می‌دهیم.
پیش از این ۱۳۳ نیروی نظامی دانمارک در راستای آموزش ارتش عراق در پایگاه هوایی عین الاسد مستقر بودند که شب گذشته مورد حملات موشکی ایران قرار گرفت.
نیروهای مسلح دانمارک در توئیتر اعلام کرد که هیچ سرباز دانمارکی در حمله موشک ایران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق کشته یا زخمی نشدند. /منبع:۱۸ دی ۱۳۹۸ایرنابنقل ازبوستون هرالد

***

مصاحبه رادیوفردا(۱۸ دی ۱۳۹۸)بادِیوید شمرلِر، کارشناس ارشد​ مؤسسه جیمز مارتین.

نقشه«عین الاسد»راکارشناسان واساتیددانشگاهی ندارند واما«ایران داشته»

پلنت لبplanet lab و مرکز جیمز مارتین در دانشگاه میدل‌بری، مؤسساتی پیش‌رو در زمینه تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای هستند. مرکز جیمز مارتین در زمینه مطالعات عدم اشاعه، تاکنون بارها با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای پلنت لب، گزارش‌هایی مفصلی درباره توان موشکی و ماهواره‌ای ایران ارائه داده است.

این‌بار نیز در پی حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه الاسد در عراق، این نهاد مطالعاتی با بررسی تصاویر ماهواره‌ای که پس از این حمله به دست آورده، ارزیابی اولیه خود را ارائه داده و دِیوید شمرلِر، کارشناس ارشد​ مؤسسه جیمز مارتین در این‌باره به پرسش‌های رادیوفردا پاسخ داده است.

ارزیابی اولیه شما از این تصویر ماهواره ای که اولین تصاویر از پایگاه الاسد است، چیست؟

این پایگاه بسیار بزرگی است و وقتی تصاویر را دریافت می‌کنید مدتی طول می‌کشد تا متوجه شوید چه نقاطی از این پایگاه هدف گرفته شده است. ما همچنان در حال بررسی هستیم اما تا اینجای کار به نظر ما نقاطی که هدف گرفته شده‌اند بیشتر محل آشیانه وسایل ترابری هوایی هستند. و یکی از نقاطی که موشک به آن برخورد کرده هنوز برایمان مشخص نیست که چه بوده و یک موشک هم به باند پرواز برخورد کرده است.

آیا جزییات دقیق‌تری دارید که به چه تجهیزاتی مثلاً صدمه وارد شده است ؟

من نقشه‌ این پایگاه هوایی ( عین الاسد)را ندارم چون در دسترس عموم نیست به دلایلی که کاملاً مشخص است، چون ممکن است مورداستفاده دشمن قراربگیرد-محرمانه استاما به نظر می‌آید که آنها(ایران) نقشه‌ای داشتند، و خیلی دقیق به دنبال هدف گرفتن و وارد کردن خسارت به تجهیزات و وسایل ترابری هوایی بودند تا اینکه بخواهند ساختمان‌هایی را هدف بگیرند که احتمالاً افراد در آن بودند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

ارزیابی شما این است که خسارت محدود بوده است؟

معلوم می شود که ایران قصدکشتارنداشته،فقط خواسته تجهیزات راتخریب کند.

من نمی‌توانم بگویم که مثلاً هزینه و خسارت به یک آشیانه جت یا هلی‌کوپتر، خسارت جزئی است اما می‌توانست بسیار بدتر باشد.

«ایران» توان موشکی بالایی دارد،بادقیق به اهداف زده

ایران بزرگترین نیروی موشکی در منطقه را دارد و اگر می‌خواستند و نیت آن را داشتند می‌توانستند با هدف گرفتن مواضعی در سراسر این پایگاه این وضعیت را به حدی افزایش دهند می توانستند، اما آنها این اهداف را بسیار دقیق مدنظر گرفتند و به آن شلیک کردند.

خبرنگاررادیوفردا:اتفاقاً درباره این دقت می‌خواستم بپرسم. با نگاه کردن به این تصویر و هدف‌گیری‌ای که همونطور گفتید به نظر با دقت می‌آید، ارزیابی شما از توانایی موشکی ایران چیست؟

نگاهی به این تصاویر نشان می‌دهد که یک رویه واحد در هدف‌گیری این نقاطی که بیشتر مثل انبار هستند یا آشیانه وسایل ترابری هوایی در نظر گرفته شده است. بعد می‌بینید که هدف چگونه خسارت دیده است و می توانید این حلقه دور محل حمله را ببینید که احتمالا آشیانه است و آن حلقه نتیجه انفجار موشک است. در نتیجه به نظرم با ارزیابی آنچه در تصاویر از خسارت و برخورد موشک می‌بینیم، دقت موشک‌ها بسیار بیشتر از آن‌چیزی بوده است که عموم انتظار داشتند.

در این تصویری که شما منتشر کردید، تنها ۵ نقطه برخورد موشک دیده می‌شود در حالی که از بامداد ما می‌شنویم که بیش از ۲۰ موشک شلیک شده است. آیا این همه موشک‌های شلیک شده است یا نقاط دیگری هم بوده است ؟

چیزی که من هنوز نمی‌دانم و در حال تحقیق درباره آن هستیم، این است که مشخص نیست آیا این ۲۰ موشک برای یک هدف شلیک شده یا دو پایگاه را هدف گرفته است. برخی از نقاطی که در تصویر می‌بینیم، به نظر می‌آید که بیش از یک‌بار هدف گرفته شده‌اند. در نتیجه برخی از حلقه‌هایی که از محل انفجار می‌بینید شاید یک موشک برخورد کرده و برخی دیگر، دو موشک مجزا به یک هدف خورده‌اند. یک حمله دیگر هم به نقطه‌ای در شرق مکانی‌ که این تصویر نشان می‌دهد دیده‌ایم، و یک موشک هم به باند پایگاه برخورده کرده و به هدف نخورده است. و برخی از موشک‌ها به مقصد نرسیده است/پایان مصاحبه رایوفردا.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

توییتر«جفری لوئیس» استاد موسسه تحصیلات تکمیلی «مطالعات بین‌المللی میدلبری» و تحلیلگر اندیشکده «مرکز مطالعات عدم اشاعه جیمز مارتین»

«ایرانی‌ها خطا نزدندبا دقت به هدف زدند».

این استاد دانشگاه آمریکایی سپس در انتقاد از ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه

«جفری لوئیس»:ایران عامدانه اهدافی را انتخاب کرد که تلفات جانی نداشته باشد.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

این استاد دانشگاه آمریکایی ضمن تمسخرتوییترترامپ که عملیات موشکی ایران راناموفق جلوه داده بود،گفت: «این حرف احمقانه است، اما گویا این دروغی است که ما می‌خواهیم به خودمان بگوییم، تا مردانگی شکننده ما، ما را به جنگ نکشد!»

**

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:هدف ماکشتارنبود،اگرچه بااین شلیک هاعده ای هم کشته شدند.

ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، اگر چه حتما ده ها نفر کشته و زخمی شده اند و با هواپیمای C-130 حمل شده اند. ما اگر دنبال کشتن بودیم، می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند.

کشته ومجروحین را به اسرائیل واردن بردند،عده ازمجروحین را بیمارستان بغدادبردند

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

سردار حاجی زاده ادامه داد: آنها می‌گویند که پایگاه را تخلیه کرده بودند،در حالی که در ایامی که ما عملیات را انجام دادیم، ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در این پایگاه بود. پس از عملیات سپاه، حداقل ۹ سورتی پرواز سی۱۳۰ برای انتقال مجروحانشان به اردن و فلسطین اشغالی انجام شد و تعدادی بالگرد شینوک نیز مجروحان آنها را به بیمارستانی در بغداد منتقل کرد.

امریکایی ها،خیلی هیاهومی کردند،اما«سیلی» راخوردندآرام گرفتند!

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به آمادگی آمریکایی‌ها برای این حمله، گفت: آمریکایی ها خودشان هم اعلام کردند که چند روز در آماده باش کامل بودند و قبل از عملیات ۱۲ فروند هواپیمای آنها شامل ۷ فروند MQ-9 که کار شناسایی، مراقبت و رزمی انجام می‌دهد و ۶-۷ فروند هم هواپیمای باسرنشین شان و خودشان با نگرانی منتظر بودند. ما تصور می‌کردیم که گارد حمله می‌گیرند، اما دیدیم منتظر سیلی بودند و وقتی سیلی را خوردند قدری آرامش گرفتند.

فقط۱۳ فروند موشک شلیک کردیم

ما ۱۳ فروند موشک( فاتح-۳۱۳ و قیام بابُرد۵۰۰ و۷۰۰ ) به سمت پایگاه‌های آمریکا شلیک کردیم،همه موشک ها به هدف اصابت کرد و حتی یک تیر هم به سمت موشک های ما شلیک نشد با وجودیکه آمریکایی ها تعداد زیادی هواپیما در پرواز داشتند، نتوانستند مقابله کنندالبته ما آماده بودیم چند صد فروند موشک را در همان ساعات اول شلیک کنیم، و از آنجایی که فکر می‌کردیم این درگیری در صورت خویشتنداری نکردن دو طرف، ۳ روز تا یک هفته در حد محدود ادامه داشته باشد، برای این شرایط چند هزار فروند موشک آماده کرده بودیم.

پایگاهایی که درترورسردارسلیمانی نقش داشتد؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ظرف ساعت اولیه توانستیم پایگاه هایی که در ترور شهید سلیمانی مشارکت داشتند را شناسایی کنیم که در این عملیات پایگاه‌های تاجی، عین الاسد، شهید معفر اردن و علی السالم کویت در نقشه ترور سردار سلیمانی مشارکت داشتند.

اولین گزینه ما برای مقابله و شروع این انتقام، انتخاب پایگاه التاجی بود و بعنوان گزینه اول انتخاب شد، منتهی (بعلت نزدیکی باکاظمین و مشترک بودن بین عراقی ها و آمریکایی ها بود و نگران آسیب رسیدن به مردم بودیم) ساعاتی قبل از عملیات ، هدف را تغییر دادیم و عین الاسد را انتخاب کردیم(۱۷۰کیلومتر ی بغداد).

همزمان باشلیک موشک ،درمرکزکنترل هواپیماهای بدون سرنشین -درحال گشت زنی-اختلال ایجادکردیم–گیج شان کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: عملیاتی که تا کنون اسمی از آن به میان نیاوردیم بعد از عملیات موشکی بود و با تجهیزات ویژه‌ای که از قبل آماده کرده بودیم، یک عملیات مهم جنگ الکترونیک را تقریبا ۱۵ دقیقه بعد از عملیات آغاز کردیم و همه هواپیماهای بدون سرنشینی که بر فراز منطقه عین‌الاسد در حال پرواز بودند را برای لحظاتی از کنترل آمریکایی‌ها خارج کردیم و لینک ارتباطی و لینک تصویری آنها را از بین بردیم که آمریکایی ها را بسیار مرعوب کرد.

«جنگ الکترونیکی »ماوحشتناکترازشلیک موشک بود

وی افزود: زمانی که این ضربات موشکی انجام شد، مهمترین نیاز آمریکایی ها این بود که بفهمند میزان خسارت چقدر است که این کار توسط دوربین های ۸ فروند پهپاد MQ-9 آمریکایی که بر فراز منطقه بودند، در لحظه رصد می‌شد و تصاویرش در لحظه مخابره می‌شد و زمانی که این هواپیماها از کنترل آنها خارج شد، ضربه روحی که از آن خوردند، از عملیات موشکی نخورده بودند.//۱۹ دی ۱۳۹۸درجمع رسانه های خبری

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

گزارش سرلشکر سلامی(حسین سلامی) به مجلس شورای اسلامی/یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ :

ما ابتدا پایگاه التاجی را انتخاب کردیم ولی چون نزدیک بغداد بود هدف را تغییر دادیم. اتفاقاً دشمن هم خیلی از نقاط را تخلیه کرد و به پایگاهی منتقل کرد که ما در تغییر هدف آن را انتخاب کردیم یعنی عین الأسد در ۱۶۰ کیلومتری بغداد.

قصدمان تخریب تجهیزات عین الاسدبودو نشان دادن اقتدارایران بود،نه کشتن سربازان امریکایی.

ما این بار بر مبنای گرفتن تلفات انسانی هدف‌گذاری نکردیم و واقعا هدف ما کشتن سربازان دشمن نبود و اهمیتی نداشت. آنجا تجهیزات راهبردی دشمن مثل بالگردهای بلک هاوک، آپاچی‌ها، پهپادهایMQ-9 و غیره در آشیانه‌ها و سوله‌های متعدد نگهداری می‌شدند ولی باید نقطه به نقطه زده می‌شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به حمله ایران با پایگاه عین‌الاسد، یادآور شد: این شکستن یک اعتبار جهانی و خرد کردن آن و مچاله کردن آن بود، تخریب فیزیکی هم فقط برای این بود که بگوییم این قدر برتری داریم که هر نقطه‌ای را بخواهیم می‌زنیم و این اتفاق افتاد، در توضیحات سردار حاجی‌زاده هم این را دیدید.

سلامی گفت: موشک کروز دقیق است و وقتی دقت دارد هیچ‌کس تعجب نمی کند، ولی موشک بالستیک وقتی نقطه زن می‌شود یعنی انتهای تکنولوژی، و ما این توفق فناوری را پیدا کردیم، دو موشک به صورت طبیعی قبل از رسیدن به عراق در ایران fail شد(درایران فرودآمد) و بقیه بدون آسیب هدف ها را مورد اصابت قرار دادند.(failیعنی عدم موفقیت،خطا)

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر،بااصلاحات-انتخاب تیتر وپرانتز.

***

جام جم(۱۸ دی ۱۳۹۸) نوشت: یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه در گفتگو با فارس گفت:۱۵ موشک شلیک کردیم،برآورداولیه ازکشته شدن۸۰ نظامی آمریکایی و ۲۰۰ نفر زخمی دارد.

گفته می شود که این موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه از نوع فاتح-۳۱۳ و قیام بوده که در این صورت بیش از ۸ تن مواد منفجره روی نیروهای آمریکایی فرود آمده است و به همین دلیل چند هدف حیاتی تنها با یک موشک منهدم شده.( ۱۵ موشک به ۲۰ نقطه حساس)

پایگاه اربیل«تاجی»رازدیم تابرادران کُرد«اقلیم کردستان»حواسشان باشدکه نکندامریکاتجهیزاتش رااز عین الاسدبه «تاجی» منتقل کند وفراموششان نشودفداکاری حاج قاسم رادرنجات اقلیم کردستان ازدست داعش درژوئن۲۰۱۴.قصدتشدآتشبارمثل عین الاسدنبوده.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

با توجه به فاصله محل شلیک موشک‌های سپاه تا پایگاه عین الاسد که ۳۲۲ کیلومتر احتمالا سپاه در این حمله موشکی از موشک‌های بالستیک فاتح استفاده کرده است.

در این حمله احتمالا از موشک‌های فاتح ۳۱۳ یکی از اعضای خانواده موشک‌های فاتح است که بُرد آن ۵۰۰ کیلومتر است و از سوخت جامد مرکب بهره می‌برد.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

آیت‌الله خامنه‌ای (رهبرانقلاب) دیشب یک سیلی به آمریکا زده شد، انتقام هنوز باقی مانده.

حسن روحانی(رئیس جمهورایران) روز چهارشنبه( ۱۸ دی۱۳۹۸) در جلسه هیات دولت

امریکا دست سردار سلیمانی عزیز ما را در این جنایت قطع کردند؛ انتقامش این است که پای آمریکا را از این منطقه قطع کنیم، اگر پای آمریکا از این منطقه قطع شود و دست تجاوزش برای همیشه بریده شود.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

رئیس جمهور گفت: سردار سلیمانی تنها یک فرمانده نظامی نبود بلکه او یک سیاستمدار، استراتژیست و یک فرد توانمند در مذاکرات سیاسی با احزاب، گروهها و حتی مقامات بلندپایه منطقه و خارج از منطقه بود.

روحانی گفت: شهید سپهبد سلیمانی فردی بسیار باهوش و خوش فکر بود و برنامه ریزی ها و پیش بینی های او معمولا دقیق بود.

«توییتر »وزیرخارجه ایران(محمدجوادظریف) به حمله موشکی ایران :

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟
اقدام ایران منطبق با منشور ملل متحد است
“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟
ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود را هدف قرار داد.
ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

***

آنقدراین موشکهادردل امریکاوحشت انداخته که آنهارابه عقب نشینی وادارکرده است:

«پل مک لیری» خبرنگار فارن پالسی در حساب توئیتری خود به نقل از مقامات پنتاگون نوشت: «نشست خبری وزیر دفاع آمریکا که قرار است درباره حمله موشکی ایران برگزار شود لغو شده است

تاقبل ازحمله موشکی ایران»پمپئو»که همچون مقام قبلی این وزارتخانه(جان بولتون)برطبل جنگ می کوبیر ودمبدم ایران را به حمله وبمباران تهدیدمی کرد،حالا..

پمپئو:برای عدم تحریک ایران،هیچ مقام مسئول امریکا حق ندارد-بدون هماهنگی من-باگروه هامخالف نظام جمهوری اسلامی ایران تماسی داشته باشد.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی که سه‌شنبه شب(۱۷ دی ۱۳۹۸) منتشر شد خبر داد که وزیر امور خارجه آمریکا به دیپلمات‌های این کشور دستور داده است تماس خود با سازمان مجاهدین خلق، «شورای ملی مقاومت ایران» و پنج گروه دیگر را محدود کنند.

شورای ملی مقاومت ایران شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق است.

خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید که مایک پومپئو در این زمینه روز سه‌شنبه بخشنامه‌ای به اماکن دیپلماتیک ایالات متحده ارسال کرده که نسخه‌ای از آن به‌دست این خبرگزاری رسیده است.

این فرمان دولتی به همراه مجاهدین خلق(منافقین) و شورای ملی مقاومت سه گروه دیگر از جمله «جنبش مبارزه عربی برای آزادی الاحواز» و حزب کومله کردستان ایران را ذکر می‌کند.

در این بخشنامه نوشته شده است که کارکنان دفاتر دیپلماتیک ایالات متحده نباید «شخصاً» با این گروه‌ها ملاقات کنند، زیرا «به نظر می‌رسد ارزیابی رژیم ایران چنین خواهد بود که ایالات متحده یا اسرائیل از این گروه از شبه‌نظامیان کرد حمایت می‌کنند

در این گزارش نام سه گروه دیگر ذکر نشده، اما خبرنگار این خبرگزاری در یک توییت به نام این گروه‌ها اشاره کرده است./منبع:۱۸ دی ۱۳۹۸رادیوفردا.

«لیندسی گراهام» نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که در روزهای گذشته تبلیغات گسترده‌ای گفته بود که اگرایران دست ازپاخطاکند وبخواهدتلافی کند،به منافع ماضربه بزند ،پالایشگاه‌های نفت ایران انجام می‌ زنیم،امروز( ۱۸ دی ۱۳۹۸) از تهدیدهایش علیه ایران عقب‌نشینی کرده است.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

«لیندسی گراهام» : اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران را ضروری نمی‌دانم.

گراهام :از نظر من، تلافی‌جویی برای تلافی‌جویی در حال حاضر ضروری نیست. آنچه ضروری است این است که هدف‌های راهبردی خودمان درباره ایران را به صورتی ساده و محکم مشخص کنیم.

واکنش ترامپ

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درهمان ساعات اولیه اصابت موشک، در توییتی نوشت: «از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تاالان همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.»

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

ترامپ که تاقبل از غرش شلیک های مرگبارسپاه قدرتمند، چندین بارایران را تهدیدکرده بودکه اگرایران واکنشی نشان دهد۵۲(به تعدادگروگاهای لانه جاسوسی)نقطه حساس فرهنگی ران رامی زنیم امروزدر حالی که آشفتگی در حالات وی مشهود بود در سخنرانی خود در کاخ سفید برخلاف تهدیدات قبلی خود با صدایی لرزان اعلام کرد که قصد پاسخگویی به حمله موشکی ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق را ندارد و دولت او تحریم‌ها را علیه ایران افزایش خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه کشورش برای صلح با هر کس که برای تحقق صلح تمایل دارد تلاش می‌کند، افزود: قصد نداریم از توان نظامی خود استفاده کنیم، توان اقتصادی بهترین نیروی بازدارنده است.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اعلام کرد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا(نانسی پولسی) ، گفت: «دعا کنید».

خانم پلوسی درساعات اولیه شلیک موشک توییترزده بود:آمریکا و جهان، توانایی جنگ دیگری را ندارد.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

خانم« الیزابت وارن» سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست آمریکا ، یکی از سه نامزد پیشتاز رقابت های این حزب برای مبارزه با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده توییت کرد« امشب را با دعا برای سلامت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و تمامی مردم این منطقه به پایان خواهد برد و این که دولت این کشور باید به دنبال کاهش تنش ها در خارومیانه برود، مردم آمریکا خواستار جنگ با ایران نیستند.

ازهمه جالبتراظهار«جان کربی» ژنرال بازنشسته آمریکایی و سخنگوی سابق پنتاگون

ایران بااین شلیک، قدرت وتوان خودرا به رخ ما(امریکا)کشید!

«جان کربی» در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت« ایران حمله به پایگاه های آمریکا در عراق را با استفاده از نیروهای اصلی خود و از خاک خود انجام داد تا به آمریکا نشان دهد توان آسیب زدن به نیروهای این کشور را دارد»

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

جان کربی: برای من کاملا روشن است که آنچه ایرانیان انجام دادند کاملا آگاهانه بود و هدفش نه تنها ارسال پیامی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تلافی کشتن سلیمانی بود، بلکه آنها می خواستند نشان دهند توانایی وارد کردن آسیب جدی به نیروهای آمریکایی را دارند. به همین دلیل ایرانیان از این سلاح های خاص استفاده کردند و این حمله را آشکارا از خاک ایران انجام دادند، بنابراین آنها با حمله به پایگاه های آمریکا در عراق به روشنی نشان دادند که توانایی لازم را دارند و اراده استفاده از این توانایی نیز در آنها وجود دارد. فکر می کنم دیدن واکنش رئیس جمهور (ترامپ) به این اتفاق جالب خواهد بود. اما باید توجه داشته باشیم که اکنون حوزه تصمیم گیری ترامپ در خصوص نحوه واکنش به ایران کوچک تر شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش تنش ها گزینه های پیش روی ترامپ محدود تر شده است، گفت: به همین سبب با توجه به اینکه اکنون ایرانیان با استفاده از این سامانه های تسلیحاتی خاص، باعث افزایش سطح تنش شده اند، این نگرانی ایجاد شده است که یافتن راه حلی دیپلماتیک و راه حلی برای کاهش تنش برای دولت آمریکا دشوار خواهد شد.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی گفت: مساله مقتضی آن است که دولت ترامپ جرأت به خرج داده و اذعان کند که استراتژی افزایش تنش با ایران شکست خورده است.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

«رند پال »سناتورجمهوریخواه ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکادر حساب توئیتری خود نوشت: من امشب برای امنیت نیروهایمان در عراق دعا می‌کنم. من مدت‌ها پیش گفته بودم ترجیح ام این بوده که آن‌ها (نیروهای آمریکایی) خیلی وقت پیش باید به کشور برگردند. ما باید قبل از این که این کار منجر به جنگ بی پایان دیگری در خاورمیانه شود تشدید تنش را متوقف کنیم.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

«جان کری »وزیر امور خارجه دولت اوباما (ازدوستان برجامی آقای ظریف)گفت: تاسف آور است که به جای دیپلماسی، این دولت (ترامپ) برای تقابل عجله دارد.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

خانم«وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد سابق وزارت امور خارجه آمریکا باتمسخربه واکنش ترامپ در پیام توئیتری می نویسد:دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از حمله موشکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در بغداد اعلام کرد همه چیز خوب است! واقعا!،اما شرایط برای ترامپ جدی است و اکنون وقت افتخار کردن به پیروزی هایمان نیست.

خبرنگار CNNامریکا : ایران نشان داد توان پاسخ به آمریکا را دارد.

خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان» در تهران می‌گوید :پاسخ موشکی جمهوری اسلامی نشان داد تهران توان پاسخ داده به آمریکا را دارد و نیروهای آمریکایی در منطقه آسیب‌پذیر هستند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

«فردریک پلیتجن» خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان» در تهران بعد از سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران، گفت :این سخنرانی نشان داد که ایران با حمله به مواضع آمریکا در عراق، به اهداف خود دست یافته است.

وی با اشاره به عقب‌نشینی ترامپ از اقدام نظامی علیه ایران، گفت: «ایرانی‌ها با این حمله موشکی نشان دادند که توان پاسخ دادن به آمریکا را دارند… ایرانی‌ها همچنین نشان دادند که تسلیحات بسیار پیشرفته‌ای ساخته‌اند که می‌توانند با آن اهدافی در خارج از کشور را هدف قرار دهند

خبرنگار سی‌ان‌ان علاوه بر این تأکید کرد که جمهوری اسلامی با پاسخ موشکی خود به آمریکا، «دستکم به افکار عمومی خود، نشان داد که آمریکایی‌ها در برابر حملات ایران آسیب‌پذیر هستند.»

همزمان -همکار«فردریک پلیتجن»درامریکا (خبرنگار CNN در واشنگتن) هم گفت :«سخنرانی ترامپ نشان داد که او به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست»

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

CNNدرگزارش دیگری می نویسد:ترامپ خاورمیانه را از دست داد.

سایت دیلی میل انگلیس درباره مشخصات موشک های شلیک شده نوشت: « موشک های بالستیک ایران به نام های «فاتح ۱۱۰» و «قیام ۱»که امروز پایگاه های نظامی آمریکا را مورد هدف قرار دادند می توانند کلاهک ۵۰۰ لیتری را در برد بیش از ۱۸۰ مایل (۲۹۰کیلومتر)حمل کنند.

خبرگزاری CNBCامریکا:توقع نداشتیم که ایران اینقدر زود و خشن پاسخ دهد. اما کاری است که شده است.

سی‌ان‌بی‌سی به نقل از «آلکس واتانکا» تحلیلگر ارشد سیاسی موسسه خاورمیانه می نویسد: ولی توجه کنید، ایران با روش‌های مختلف رویکرد و سیاست خود را اعلام کرده است. ما انتظار اقدام تلافی جویانه ایران را داشتیم. ولی من تصور نمی‌کردم پاسخ ایران این قدر سریع و خشن باشد ولی این اتفاقی است که افتاده است.

رهبر بزرگترین حزب انگلیس:توجیحات ترامپ درترورقاسم سلیمانی غیرقابل قبول است.

«جرمی کوربین» در واکنش خود به اقدام تروریستی اخیر واشنگتن در نزدیکی فرودگاه بغدادگفت:

«طبق هر قانونی، ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران یک اقدام غیرقانونی بوده است»

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، کوربین در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» تصریح کرد برخلاف ادعای مقام‌های آمریکایی، ترور فرمانده ارشد و رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، «طبق هر قانونی غیرقانونی بوده است».

«جرمی کوربین»رهبر حزب کارگر انگلیس سپس تصریح کرد که اگر آمریکا خواستار پایبندی کشورهای دیگر به قوانین بین‌المللی است، نباید از قوانین بین‌المللی تخطی کند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

«باب منندز» سناتور ارشد آمریکایی در حساب توئیتری خود نوشت: امشب در مورد حملات ایران با مایک پمپئو گفتگو کردم. من همچنان اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارم و در کنار نیروهای خود خواهیم ایستاد. اطمینان می‌دهم که کنگره کاملاً از اختیارات خود طبق قانون اساسی برای نظارت جدی بر سیاست خارجی کشور استفاده کند.

اختیارات جنگی ترامپ محدودشد

اسپوتنیک(جمعه، ۲۰ دی ۱۳۹۸)می نویسد: مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا بامداد جمعه طرح کاهش اختیارات جنگی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را به تصویب رساند.

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه از اعضای حزب جمهوری‌خواه خواسته بود به این طرح رأی منفی بدهند.

ویب سایت مجلس نمایندگان امریکا نوشت: اعضای مجلس نمایندگان با رعایت وابستگی‌های حزبی خود با ۲۲۴ رأی موافق و ۱۹۴ رأی مخالف طرح مذکور را به تصویب رسانده‌اند.

روز چهارشنبه «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرده بود، که در پی ترور سردار «قاسم سلیمانی» به دستور ترامپ و به تبع آن افزایش تنش‌ها در منطقه، این مجلس درباره طرحی رأی‌گیری می‌کند، که در صورت تصویب اختیار ترامپ برای درگیر کردن امریکا در منازعات نظامی را محدود می‌کند.

پلوسی پیش از برگزاری رأی‌گیری جدید از اقدام ترامپ در ترور سردار سلیمانی انتقاد کرد.

او گفت:هفته گذشته، دولت یک حمله هوایی تحریک‌آمیز و غیرمتناسب در برابر ایران انجام داد، که امریکایی‌ها را به خطر انداخت و این کار را بدون مشورت با کنگره انجام داد.

پلوسی همچنین خاطرنشان کرد، که حمله هوایی امریکا در برابر سردار سلیمانی امریکا را امن‌تر نکرده است. (ترامپ بعدازاین جنایت گفته بودباکشتن سلیمانی امریکاراامن کردم)

ترامپ پنجشنبه در واکنش به این طرح، در تویتر نوشت:امیدوارم همه ای جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در برابر قطعنامه اختیارات جنگی که «نانسی پلوسی دیوانه» مطرح کرده، رأی دهند.

وی سپس این طرح را به تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهور مرتبط کرده و مدعی شده است، که دموکرات‌ها برای ارعاب او تلاش می‌کنند.

نمایندگان دموکرات با رد این استدلال، در تلاش هستند تا با لغو مجوز سال ۲۰۰۲، قانون اختیارات جنگی تازه‌ای تصویب کنند، که هرگونه درگیری نظامی با ایران را به مشورت با کنگره منوط می‌کند.

واکنش ترامپ

فاکس نیوز(۲۰ دی ۱۳۹۸)می نویسد:دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به تصویب قطعنامه محدود کردن اختیار ریاست جمهوری برای اقدام نظامی علیه ایران گفت این کار امکان درز اطلاعات در مورد جزئیات چنین اقدامی را افزایش می‌دهد.

پرزیدنت ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در« اوهایو» در واکنش به تصویب این طرح در مجلس نمایندگان که در اختیار دموکرات است، گفت، آن وقت دموکرات‌هایی مانند نانسی پلوسی و آدام شیف با رسانه‌ها در مورد چنین عملیات احتمالی(علیه ایران) حرف می‌زنند و آن را «لو »می‌دهند.

تظاهرات درواشگنتنعلیه راه اندازی هرگونه جنگ علیه ایران«نه به جنگ با ایران»

سناتور جف مارکلی و باربارا لی، جیم مک گاورن، اندی لوین، جَن شِکَوسکی، پرامیلا جای اوپال، رشیده طلیب، الهان عمر، مارک پوکان از اعضای مجلس نمایندگان و دیگر دموکرات های کنگره عصر پنجشنبه در واشنگتن در تجمعی مقابل کنگره ایالات متحده با عنوان «نه به جنگ با ایران» به میزبانی چندین سازمان غیر دولتی آمریکایی شرکت کردند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

جیم مک گاورن، رئیس دموکرات کمیته مقررات مجلس نمایندگان آمریکا در این تجمع گفت: «ما می خواهیم حوزه اختیار خود را در مساله جنگ و صلح مورد تاکید قرار دهیم و این که آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد

باربارا لی نماینده کنگره نیز گفت: «مردم آمریکا جنگ‌های غیر ضروری و فاجعه بار را در خاورمیانه نمی‌خواهند.»

بسیاری از سخنرانان کنگره تأکید کردند که رئیس جمهور ترامپ طبق قانون اساسی ایالات متحده موظف است قبل از هرگونه استفاده از نیروی نظامی علیه ایران، مجوز کنگره را دریافت کند.

به گفته مارک پوکان نماینده دموکرات کنگره، رئیس جمهور ترامپ «شدیدترین تصمیم را اتخاذ کرد، تصمیمی که توسط روسای جمهور دموکرات و جمهوریخواه قبلی رد شده بود: کشتن قاسم سلیمانی بدون مشاوره و رضایت قانونی کنگره.»

پوکان گفت: «ما دیپلماسی می خواهیم ، ما تشنج زدایی و صلح می‌خواهیم.»

روز پنجشنبه ، تظاهرات «نه به جنگ با ایران» در شهرهای دیگر ایالات متحده نیز برگزار شد./متبع،جمعه، ۲۰ دی ۱۳۹۸صدای امریکاVOA

***

افول سلطه گری(هژمونی)امریکا نزدیک است

تحلیل‌گر روزنامه «گاردین» روز جمعه(۲۰ دی ۱۳۹۸) در مقاله‌ای، افزایش تنش میان واشنگتن و تهران نشانه‌ای از افول هژمونی(سلطه گری) آمریکا در جهان است.

در ابتدای این مقاله آمده است،‌ ترامپ در سخنرانی روز چهارشنبه‌اش(۱۸ دی ۱۳۹۸) گفت ایران هرگز اجازه نخواهد داشت سلاح هسته‌ای داشته باشد و از سران «ناتو» (پیمان آتلانتیک شمالی) درخواست کمک کرد، ناتویی که ترامپ پیش‌تر مغرورانه آن را استهزاء کرده بود.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

این تحلیل‌گر درباره این سخنرانی ترامپ می‌نویسد: «این‌گونه احساس کردم که نظاره‌گر روزهایی در آمریکا هستیم که هژمونی جهانی آن رو به افول می‌رود. حتی «مایک لی »متحد جمهوری‌خواه ترامپ نیز درخصوص سخنرانی او درباره ایران گفت: “بدترین سخنرانی بود که در این ۹ سال حداقل درخصوص مسائل نظامی شاهد بودم».

وی می‌افزاید، امپراطوری‌هایی نظیر روم و بریتانیا توسط حکومت‌های قوی‌تر از خود از بین‌ نرفتند بلکه توهمات و وسعت جغرافیایی این امپراطوری‌ها آن‌ها را از بین برد.

برای مثال «بریتانیا» نه این حق را داشت و نه نیازی داشت که به شرق آسیا و آفریقا و کشورهای مسلمان حمله کند و در نهایت توسط همین کشورها سرنگون شد.

آمریکا نیز مدعی است آمریکا در مداخله در آمریکای جنوبی، شرق آفریقا و کشورهای مسلمان محق است. توجیه‌های آمریکا نیز از اقدام تلافی‌جویانه تا دفاع از خود و برقراری دموکراسی را دربرمی‌گیرد.

در این مقاله آمده است: «زمانی که پهپادهایی دارید که می‌توانند هرکس را در هرجا مورد هدف قرار دهند، وسوسه اجتناب‌ناپذیر است. اگر فکر می‌کنید می‌توانید از درون سنگری در صحرای نوادا پلیس جهان باشید، چرا برای آن تلاش نکنید؟». غرایز ترامپ تا چند ماه پیش همانند یک انزواطلب کلاسیک آمریکایی بود. او در کنگره خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان شد. اما آمریکا همچنان در این کشورها حضور نظامی دارد. حضور آمریکا در عراق، یمن، سومالی و لیبی هیچ ارتباطی با امنیت آن ندارد.

۲۰ سال مداخله کشورهای غربی در امور جهان اسلام بر ۲ دلیل غلط ،استوار بوده است. اولین دلیل این است که تروریسم تهدیدی برای دموکراسی‌های غربی محسوب می‌شود و به نحوی، ثبات ذاتی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دلیل دوم این است که مداخله در این کشورها از چنین تهدیدهای پیشگیری می‌کند. اندیشکده‌های آمریکایی در سال ۲۰۰۳ تلاش می‌کردند عراق را از منطقه سبز بغداد مدیریت کنند اما به چه حقی؟

این تحلیل‌گر می‌نویسد: «اکنون مسئله این است که آیا همچنان می توانیم در زمین‌هایی که با خون آبیاری شده‌اند گل دموکراسی بکاریم!؟

سخنان شعاری ترامپ علیه ایران و اعمال تحریم‌های بیشتر آخرین صحنه از این اپرای حزن‌انگیز بود. او شبیه مردی بود که در تله افتاده باشد».

سیاست‌مداران عراقی این هفته دستور خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را صادر کردند و تنها کاری که ترامپ توانست انجام دهد سر باز زدن از آن بود. درحالی که خود ترامپ چندی پیش خواستار چنین چیزی شده بود. این مسئله برای انگلیس هم که بیست سال زیر لوای واشنگتن بوده تحقیرآمیز و پرهزینه خواهد بود.

با افول امپراطوری‌ها، اتفاقاتی رخ می‌دهد. ترور سردار «قاسم سلیمانی» به دستور ترامپ همه طرف‌های این بازی را مجاب کرد که بفهمند چنین رویکردهایی عملی نیست و رئیس‌جمهور آمریکا مرد پاسخ‌های احساسی و غیرقابل پیش‌بینی است. آمریکا نیز همانند انگلیس نخواهد توانست در این منطقه پرتنش کاری از پیش ببرد. انگلیس نیز که باید در این برهه نقش نصیحت‌گری پیر و دوستی روراست را داشته باشد، به ارائه توافقی تجاری با واشنگتن پس از خروج از تحادیه اروپا بسنده کرده است./۲۰ دی ۱۳۹۸فارس

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

«بَری مک‌کافری» ژنرال بازنشسته و چهار ستاره ارتش آمریکا ،در مصاحبه با شبکه «MSNBC» می گوید: حضور دریای عزاداران ایرانی و مشارکت میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع پیکر سردار «قاسم سلیمانی»فرمانده سپاه قدس ایران، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده را تا حد مرگ ترسانده است.

***

دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء عراق با اشاره به سخن ترامپ پس از پاسخ موشکی ایران مبنی بر اینکه «همه چیز خوب است» ،آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

«ابو آلاء الولائی» دبیر کل گردان‌های سید‌الشهداء عراق در صفحه توئیتر خود نوشت که آمریکا‌یی‌ها در نهایت ذلت و خواری از عراق خارج خواهند شد.

امریکاقبلاً نیزازاین دروغهاگفته بود

او نوشت: «نیروهای مقاومت بیش از ۱۷ هزار آمریکایی را در عراق کشتند و آمریکا گفت که آن‌ها فقط ۴۵۰۰ نفر بودند؛ سپس به دولت و مقاومت عراق برای امضای توافقنامه متوسل شد و سپس [از عراق] عقب‌نشینی کرد و گفت که به این توافقنامه عمل نمی‌کند.»

الولائی افزود: « آمریکا پدر و مادر دروغ است، این کشور امروزه نیروی انسانی، سرمایه مالی، عزت و تاریخش را از دست داده و باز می‌گوید که “اوضاع وفق مراد است”.»

دبیر کل گردان‌های سید‌الشهداء عراق در پایان تأکید کرد که آمریکایی‌ها در نهایت خواری و ذلت از عراق خارج خواهند شد و آن‌چه که در «عین الاسد» رخ داد فقط قطره‌ای از بارانی بود که به زودی فرو خواهد ریخت. «پس منتظر ما باشید، ما خون را هدر نمی‌دهیم و خون‌خواهی شهداء را فراموش نمی‌کنیم

نماینده پارلمان عراق:امریکا اجسادومجروحین نظامیان رابه اسرائیل منتقل کرد.

«حسن سالم» از نمایندگان فراکسیون صادقون در پارلمان عراق گفت:حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبار که نظامیان آمریکایی در آن مستقر هستند، خسارت‌ها و تلفاتی به‌جا گذاشته است.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

سالم در گفت‌وگو با شبکه الفرات اظهار داشت آنچه در این پایگاه رخ داد، زلزله بود و حمله موشکی ایران به کشته شدن شماری از نظامیان و انهدام بالگردهای آمریکایی منجر شد.

وی فاش کرد اجساد نظامیان آمریکایی از پایگاه عین الاسد به تل‌آویو (در مناطق اشغالی) منتقل شده است.

سالم باتوجه به ممنوعیت ورودمسئولین عراقی به این پایگاه، از آمریکا خواست به سازمان اطلاعات عراق یا رسانه‌ها اجازه دهد وارد پایگاه عین الاسد شوند تا در جریان خسارت‌های حمله موشکی ایران و واقعیت‌های خسارت‌ها قرار گیرند.

***

پایگاه نظامی «عین الاسد» کجاست؟

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

توئیترخانم نانسی پلوسی،رئیس مجلس امریکا(بعدازشلیک قدرتمندایران) :آمریکا و جهان تاب یک جنگ دیگر را ندارد.*

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟
توضیحات مدیریت سایت-پیراسته فر:این همان پایگاهی است(عین الاسد) که رئیس جمهوری آمریکا بعدازمصوبه پارلمان عراق مبنی برخروج نظامیان امریکاازخاک عراق،گفت: ما در آنجا پایگاهی بسیار گران‌قیمت داریم که سال‌ها پیش از ریاست جمهوری من ساخته شد و احداث آن میلیاردها دلار هزینه داشته است. تا زمانی که عراق هزینه آن را نپردازد، ما هم نخواهیم رفت.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

«پایگاه نظامی عین الاسد» با ۶۰ کیلومتر مربع مساحت دومین پایگاه هوایی عراق به شمار می رود که در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار در نزدیکی شهر «البغدادی» واقع شده است.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟
درکریسمس سال قبل که ترامپ -باچراغ خاموش آمده بود عراق-دراین پایگاه بود. ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

پایگاه هوایی عین الاسد به مساحت ۵۰ کیلومترمربع ،یک فرودگاه داردکه باند آسفالته آن ۴۰۰۰ مترطولش است.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

(جمعه۱۵ شهریور ۱۳۹۸)یک مقام عراقی به شبکه تلویزیونی «سومریه» گفت: دیروز (پنجشنبه) یک ستون نظامی آمریکایی متشکل از ۱۰۸ کامیون حامل تجهیزات نظامی مختلف از داخل خاک اردن حرکت کرده و بعد از عبور از گذرگاه مرزی «طریبیل» با عراق وارد این کشور شده و به سمت پایگاه هوایی مذکور حرکت کرده است.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

شلیک موشک ایرانی به پایگاه نظامی امریکا

ساعت ۰۱:۲۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی۱۳۹۸(۴ساعت مانده به بخاکسپاری سپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی)امادقیقاًزمان بمباران وشهادت رساندن سرداران مقاومت.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

این شلیک دفیقاً در همان دقایق شلیک موشکهای پهبادی وبالگردهای امریکا درکنارفرودگاه بغداد بوده که منجربه شهادت رسیدن ۲سردار قاسم سلیمانی+ابومهدی المهندس+۸همراه این۲بزگوار-جمعه(۱۳ دی ۱۳۹۸)بود.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

رازیک دست ۲نفر

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

ماشین سردارسلیمانی وابومهدی مهندس

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

ساعت یک بامداد جمعه(۱۳ دی ۱۳۹۸) دو خودرویی که در حال انتقال فرمانده سپاه قدس(سپهبدحاج قاسم سلیمانی) و آقای ابومهدی المهندس(رئیس حشدالشعبی عراق) از فرودگاه بغداد به سمت شهر بغداد بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی(بابلگرد وپهبادبمباران شد) قرار گرفتند و تمام سرنشینان آن که ۱۰ نفردر۲خودرو بودنددرمیان آتشبارجنایتکاران امریکایی سوختند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

سردارسلیمانی از سوریه با هواپیمایی متعلق به خطوط (اجنحه الشام) که ۱۱ شب در فرودگاه بغداد به زمین نشسته بود، ابومهدی مهندس به استقبال سردارسلیمانی به فرودگاه بغداد آمده بود.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

پایگاه عین الاسد

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

امکانات وتجهیزات «عین الاسد»

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

نقشه -پایگاه نظامی عین الاسد

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

این مقام آگاه عراقی گفت شرکت امنیتی «مملکه الطاووس» ستون نظامی آمریکا را همراهی می‌کرد و به محض ورود این ستون به پایگاه عین الأسد، هواپیماهای ائتلاف آمریکا به شکل گسترده در آسمان منطقه به پرواز درآمده‌اند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

رادیوفردابنقل از خبرگزاری رویترز می نویسد:این نخستین سفر دونالد ترامپ به یک منطقه جنگی طی دو سال حضور وی در کاخ سفید و چند روز پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

هواپیمای ویژه رئیس‌جمهوری شامگاه چهارشنبه۲۶دسامبر۲۰۱۸(۵ دی ۱۳۹۷) در پایگاه هوایی «عین‌الاسد» در غرب بغداد به زمین نشست و علاوه بر ملانیا ترامپ، همسرش، گروه کوچکی از دستیاران، ماموران مخفی و شماری از خبرنگاران او را همراهی می‌کنند، وی به مدت سه ساعت در عراق حضور داشته باشد.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، گفت که دونالد ترامپ و همسرش، اواخر روز کریسمس به عراق سفر کردند،جیم متیس، وزیر مستعفی دفاع، در سفر پرزیدنت ترامپ به عراق حضور نداشت و رئیس جمهوری آمریکا را جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید همراهی می کرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:هواپیمای ترامپ شبانه-درتاریکی وارد پایگاه اسدشد.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

ترامپ بعدازبرگشت ازحضور۳ساعته اش درعراق می گوید:ما۷هزارمیلیارددلارهزینه کردیم،آنوقت امنیت نداریم،بخاطرترس ازجانمان بایدشبانه ومخفیانه به نزدسربازانمان برویم،وی درمصاحبه اش گفت:مانبایدتبدیل به «ژاندارم جهان»بشویم.

رادیوفردامی نویسد:ارتش ایالات متحده پنج هزار و ۲۰۰ نظامی آمریکایی در عراق دارد

پایگاه نظامی عین الاسد

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

*شبک الکوثر(چهار شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ )بنقل ازیک مقام حشدالشعبی نوشت: آمریکایی ها تعدادی از نیروها، تسلیحات و ماشین آلات نظامی خود را از خاک کویت خارج کرده و روانه پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق کرده اند،این تجهیزات-تااین روز- شامل:

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

۱۰۰ خودرو نوع «هامر» و ۵۰ خودروی نفربر با پشتیبانی بالگردهای «آپاچی» و جنگنده های آمریکایی بوده است.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

عین الاسد

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

پایگاه نظامی عین الاسد

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

همه پایگاه های امریکادرکشورعراق

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

پایگاه های نظامی امریکادرعراق

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

امریکا درکشورعراق۱۰پایگاه نظامی دارد.

بعدازحمله واشغال داعش۵ژوئن۲۰۱۴(نیمه خرداد۱۳۹۳) دربعضی ازمناطق عراق،امریکا به بهانه مبارزه با این «مولودهیلاری کلینتون» یک توافقنامه نظامی با دولت اقلیم کردستان در شمال عراق امضا کرد؛ این توافقنامه به منظور تاسیس پنج پایگاه در مناطق تحت سیطره آنها امضا شد: یک پایگاه در نزدیکی «سنجار» پایگاهی در مناطق اتروش و الحریر و دو پایگاه دیگر در شهر حلبچه در استان سلیمانیه و« تون کوبری »در استان کرکوک .«پایگاه رینج(رینگ) »در کرکوک می باشد.

دیگرپایگاه‌های نظامی: «ویکتوریا( النصر)» در مرزهای فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت، «التاجی» شمال بغداد، «الحبانیه(التقدم)»درمرز بین رُمادی-فلوجه و «عین الاسد» در استان الانبار، «پایگاه هوایی بلد» در استان صلاح الدین، «القیاره» در استان نینوا به عنوان معروف‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هستند.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

پایگاه هوایی بلد – شمال استان صلاح الدین- در ۶۴ کیلومتری بغداد قراردارد.

“افسردانمارکی” درباره حمله موشکی ایران به «عین الاسد»چه گفت؟

آمارنظامیان درهمه کشورها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا