مجلس استفساریه برخورداری بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی را تصویب کرد


مجلس استفساریه برخورداری بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی را تصویب کرد

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: استفساریه برخورداری بازنشستگان از حق مزایای مناطق جنگی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

فرهاد تجری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ۲ فوریتی استفساریه برخورداری بازنشستگان شاغل از حق مناطق جنگی ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه با ۷۵ درصد رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی در جلسه امروز تصویب شد.

وی اظهار داشت: این طرح امروز توسط نمایندگان استان کرمانشاه مطرح شد که با دفاع موثر بنده و آقای مصری دیگر نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت توسط نمایندگان توانست آرای خوبی را برای تصویب، کسب کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در گذشته به هنگام تصویب قانون حق مناطق جنگی لفظ بازنشستگان برای حق مناطق جنگی به‌کار گرفته نشده بود که همین امر باعث شد تا برای حق مناطق جنگی بازنشستگان با مشکل مواجه شویم.

تجری همچنین در خصوص امهال وام های مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به خصوص شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب که پیش تر با تلاش استاندار کرمانشاه و دیگر مسوولان مطرح و پیگیری های زیادی انجام شده بود ،اضافه کرد: وزارت کشور نظر قطعی داده بود و با توجه به زمانبر بودن پروسه امهال وام ها برای طرح در هیات دولت، دستور طرح فوریت آن را از معاون اول رییس جمهوری گرفتیم که با قید فوریت در هیات دولت مطرح شود و امید است که شاهد تحقق آن باشیم.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد کرمانشاه گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403